[ 7 berichten ] 
 Titel: Corel Paint shop Photo pro X2 i.c.m. Adobe Lightroom 3.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2010 19:40 
 Profiel
Voor mijn verjaardag vorige week een pakket gekregen van Adobe Lightroom 3.
Hoera! Alleen heeft de goedhartige gever de ballen verstand van Fotobewerking en is bij de aankoop uitsluitend op de naam afgegaan.

Natuurlijk word het enorm gewaardeerd en heb ik het ook aangepakt, maar ik werk al sinds ik Begonnen ben met de producten van Corel. ik weet dat Lightroom eigenlijk een aanvulling is op programma's van Adobe zoals Cs4 en PS, Maar kan ik met deze combi van 2 verschillende fabrikanten ook uit de voeten qua correspondering vraag ik me af?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2010 19:45 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
met lightroom kun je prima stand-alone uit de voeten, wil je toch verder dan kun je vanuit lightroom exporteren en deze foto's in elke willekeurige andere (corel) applicatie verder bewerken.

CS4 is overigens een versie van Photoshop, geen losstaande applicatie.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2010 19:48 
 Profiel
Dat is mij bekend, maar ik hoor zo veel over de combi en de wisselwerking van die programma's, mis ik dan veel features?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2010 19:53 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Heb je de adobe site er al op nageslagen?

Ze hebben een zeer uitgebreid overzicht van de functies van Lightroom, daarnaast is er ook informatie te vinden over de combinatie van die twee waar het volgende wordt omgeschreven:

Citaat:

Lightroom is uw end-to-end oplossing voor digitale fotografie en biedt alles wat u nodig hebt om uw afbeeldingen efficiënt te bewerken, te beheren en te presenteren. Hebt u projecten waarvoor bewerking of het maken van composities op gedetailleerd pixelniveau vereist is? Gebruik dan Photoshop voor nog meer precisie en controle. Dankzij de superieure retourintegratie kunt u afbeeldingen gemakkelijk van Lightroom overbrengen naar Photoshop en omgekeerd.

Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Corel Paint shop Photo pro X2 i.c.m. Adobe Lightroom 3.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Aug 2010 10:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lion31Cybershot schreef:

...Alleen heeft de goedhartige gever de ballen verstand van Fotobewerking en is bij de aankoop uitsluitend op de naam afgegaan...

Maar goed dan dat hij heel toevallig het juist pakket voor je gekocht heeft. :)
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Aug 2010 14:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
als je veel van die functies mist, was je waarschijnlijk al naar photoshop over gegaan en niet bij corel gebleven!
in lightroom kan je aangeven welke producten je gebruikt voor verdere verwerking buiten lightroom, erg handig dat het bij opslaan in photoshop de foto weer in lightroom erbij zet en moet je even proberen of dat met corel ook zo kan.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Aug 2010 14:47 
 Profiel
Werk je veel met RAW? Dan is Lightroom eigenlijk een must have.

Paint Shop is echt bagger in RAW verwerking maar wel echt een supermakkelijk programma voor het simpel bewerken van JPG.
Het is een stuk makkelijker dan Photoshop voor simpele bewerkingen dankzij het studiecentrum enzo :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden