[ 21 berichten ] 
 Titel: Windows 7 64 bit met Photoshop en Lightroom
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2010 21:19 
 Profiel
Vanochtend kon ik vista niet meer uitstaan, blue screen terwijl ik aan aan het renderen was. En ik was vergeten een document op te slaan....

Nou had ik Windows 7 al een tijdje geleden binnen gekregen, alleen had ik nog geen tijd (en zin) gehad om hem te installeren. Je bent er altijd wel weer even mee bezig om de computer daarna weer op orde te krijgen. Toch heb ik het er maar op gewaagd. Het installeren ging gelukkig soepel en snel, wel even de C schijf geformatteerd en een schone installatie gedaan, is de computer meteen helemaal opgeruimd. Maar wow! Wat is dit heerlijk na Vista, Windows 7 werkt gewoon snel en crashed niet elk uur.

Maar, ik krijg de 64bit versies van Photoshop CS4 en Lightroom 2.6 niet aan de praat. De 32bit versies werken gewoon goed, maar de 64bit versies crashen bij het opstarten. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Beetje jammer als ik met Lightroom en Photoshop niet gebruik kan maken van 64bit. Zijn toch wel zware programma's en juist die kunnen er baat bij hebben.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2010 21:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Heb je de 64-bit versie van Windows 7 geinstalleerd, of de 32-bit versie?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2010 21:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb ook nog nooit gehoord van het crashen van 64 bit applicaties in een 64 bit Windows. Andersom (64 bit in 32 bit OS) zou je een melding moeten krijgen, denk ik.

Het lijkt er een klein beetje op dat bijv. je geheugen of processor of moederbord niet 100% zijn, aangezien je eerder ook al bluescreens had - notabene tijdens het renderen, dus intensief computergebruik. Iets zegt me dat je ook in je nieuwe OS problemen gaat houden....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2010 22:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik draai Windows 7 home Premium 64 bit, samen met de hele CS 4 master collection en Lr2 en Lr3 Beta. Lr 2 en 3 en PS CS4 allen in 64 bit uitvoering en nog nooit zo iets heerlijks meegemaakt. Nog nooit een crash gehad.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2010 22:14 
 Profiel
@Pieterr: Ja, ik heb de 64bit versie geïnstalleerd.

@majic: Sterker nog, je loopt in de installatie wizard al vast als je een 64bit programma op een 32bit OS wilt installeren. Ik hoop niet dat het een hardware probleem is, laptop is net een half jaar oud. De rest doet het wel allemaal soepeltjes. Maar misschien heb je gelijk, ik zal prime95 even laten lopen vannacht.
Zou toch wel raar zijn dat de eerste computer die ik niet overclock kuren krijgt, terwijl al mijn andere computers zwaar misbruikt zijn maar het nooit hebben opgegeven.

@bmvduin: tja, het zou natuurlijk ook gewoon moeten werken....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 00:41 
 Profiel
Mac kopen? ;-)
Carnaval, dit jaar ga ik als klimaatverandering.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 00:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Marcellus : zeker nog niet goed gekeken naar de hitteproblemen met de recente Macbook pro 13.3" ? ;). Een spelletje Warcraft kan daar zomaar eindigen in een vastlopend systeem....omdat de GPU 85c wordt, en je cpu vervolgens ook oververhit. Nee, ik denk dat met zware rendering een mac juist een slecht idee kan zijn ;)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 64 bit met Photoshop en Lightroom
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 09:02 
 Profiel
Heb prime95 nu 8 uur laten lopen zonder problemen. Dus ik durf te zeggen dat het probleem niet bij de CPU of RAM ligt... Natuurlijk zou een test van 24 uur beter zijn, maar daar heb ik geen tijd voor. :P

Maar dus....wat is dan het probleem? :S

LOL @ Mac voor maya, solidworks of 3dsmax...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 12:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb even op google gekeken.. Dit vond ik..

Right click on the .exe file and choose properties. Look for the compatibility tab and click on it and check run this program as administrator.

Go to start and type in msconfig. Open the startup tab and ensure there is a check mark in the Adobe CS4 Service Manager. If you change anything you will have to reboot.

Go to start and type in services and click on it. look for FLEXnet Licensing Service. There may be 2 listed. One for 64 bit and the other will be for 32 bit. Ensure both are set to manual. You can click on one or both (depending on what you want to run) and hit the blue start the service and close out. Then start PS CS4 to see if that works.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 19:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Marcellus schreef:

Mac kopen? ;-)

Mac is ook niet heilig hoor, bij mijn broer ook al een paar keer een vastloper meegemaakt tijdens het sjoppen. Denk dat een stabiele W7 64bit met de juiste hardware en drivers net zo snel (zo niet sneller) loopt als een Mac. Het ziet er wel gelikt uit, dat dan weer wel.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 19:17 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
en die discussie gaan we hier niet voeren!
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2010 09:53 
 Profiel
Chow, klinkt goed! Ik zal even kijken vanavond.
Heb je misschien de link nog?

Laten we die Mac vs Windhoos maar even niet voeren inderdaad :P

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2010 11:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Chow fijne tip, ik had hetzelfde probleem. Echter die Flexnet? Enig idee waarom ik die niet op automatisch starten zou moeten zetten?
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2010 00:55 
 Profiel
Hmmm, nog steeds geen geluk. Ook de tip van Chow werkte niet, alles was al goed en op z'n plek.

Best vervelend dit... stomme computers ook altijd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2010 09:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Herinstallatie dan maar van Windows ? Ik heb op heel veel x64 systemen (xp64 en windows 7) CS4 geinstalleerd en gebruikt ...zonder problemen. Uiteraard de 64 bits executable. Wat zegt Adobe zelf hier van ? Support fora, telefonische hotline ?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2010 10:44 
 Profiel
Tja, ik zal ze wel even bellen... Dat zou wel zuur zijn, heb net woensdag dus een verse installatie gedaan, beetje raar als het aan de installatie ligt.

Autodesk Maya 2009 wil ook niet draaien, maar ook de 32bit versie niet.

Maar eerst even Carnavallen in het zuiden, dan ga ik weer eens knutselen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2010 17:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mja als Autodesk ook niet werkt heeft het weinig zin om ze te bellen. Duidelijk geen issue met een enkel programma, maar met je windows installatie of je hardware...

Reinstallen en eventueel een andere windows 7 64 versie downloaden (met je legale key dus). Soms is de originele cd beschadigd of is de versie je gedownload hebt niet 100% betrouwbaar. Wat ook kan is een hele obscure combi van hardware en drivers die dit probleem veroorzaakt, maar zou niet goed kunnen bedenken hoe dat op deze manier tot uiting kan komen.

hou ons op de hoogte ; )

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2010 21:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik draai al een aardig tijdje W7x64 (de RC die je gratis tot maart kan gebruiken). Nooit problemen met LR.
Bij installeren kiest LR zelf 32/64 aan de hand van je systeem. Crashen heb ik niet meegemaakt.

Als je pc al eerder tijdens renderen crashte, dan zou ik eens kijken van de temp van je cpu doet en/of je geheugen geen fouten genereert.
Eén foton maakt nog geen megapixel - fotootjes!!!

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 64 bit met Photoshop en Lightroom
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2010 10:18 
 Profiel
Ik kan dat alleen maar bevestigen: Lightroom 64 bits en windows 7 64 bits draait als een zonnetje. Je moet het toch echt in je systeem gaan zoeken. Te warm worden van onderdelen is een goede tip. Bij mijn vorige pc had ik precies hetzelfde "syndroom". Na maanden van veel gevloek :o toch maar eens de moeite genomen om een kast-fan (van wel een tientje :) ) bij te plaatsen. Nooit meer 1 crash gehad.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2010 10:52 
 Profiel
Maya is gefixed, hij kon het license bestand niet vinden, dus die heb ik even opnieuw er in gezet en nu draait maya als een zonnetje.

Ik draai alles nu op een laptop, maar die wordt niet zo warm tijdens het draaien van Photoshop of Lightroom, dat kan ie goed aan. Alleen tijdens het renderen of maya wordt hij wel eens een beetje warm, maar zeker niet te warm.

Hardware is nu helemaal uitgesloten, heb gister en vannacht 28 uur lang prime95 gedraaid, geen enkel probleem.

Dan ga ik Windows 7 maar even opnieuw installeren, misschien eerst de herstel functie proberen?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Feb 2010 16:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi dat het gefixed is, maar wat tragisch dat een systeem (door Maya?) moet crashen als een licentiefile niet gevonden kan worden.
Eén foton maakt nog geen megapixel - fotootjes!!!

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 21 berichten ] 

Grijswaarden