[ 7 berichten ] 
 Titel: Exif viewer RAW files
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Feb 2010 23:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vanwege een mogelijke nieuwe aankoop van een prime lens (35 1.8 of 28 1.8) ben ik vanavond op zoek gegaan naar een exif viewer van mijn huidige foto's. Alle foto's staan gesorteerd in mapjes en zijn vaak nog in het NEF (nikon raw) formaat. Is er een mogelijkheid om mijn huidig brandpuntsafstanden-gebruik te kunnen uitlezen? Dus bijvoorbeeld een histogram met alle focal length's, direct vanuit verschillende mapjes en in NEF formaat. Omzetten naar jpg, of uit alle mapjes halen, lijkt me namelijk erg omslachtig.
Alvast bedankt!
Nikon D80 :: Tokina 12-24 f/4 :: Tamron 28-75 f/2.8 :: Nikon 35 f/1.8 :: Nikon 70-210 f/4-f/5.6 :: Overig

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 00:13 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
http://www.snapfiles.com/get/ExposurePlot.html

http://www.dxo.com/intl/image_quality/d ... r_overview

Zoiets? :)

Er is er volgens mij nog 1, die ook regelmatig op DPZ voorbij is gekomen.. *piekert*

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Exif viewer RAW files
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 15:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt. (maar ;-)...)
Die eerste had ik al wel gezien, maar werkt helaas niet met raw files. De tweede snap ik niet helemaal, maar ziet er erg duur uit. Ondertussen hoop ik dat de derde oplossing werkt. :-)
Nikon D80 :: Tokina 12-24 f/4 :: Tamron 28-75 f/2.8 :: Nikon 35 f/1.8 :: Nikon 70-210 f/4-f/5.6 :: Overig

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 16:01 
 Profiel
Werkt het inmiddels al bij je?
Ik zoek er ook nog 1 voor mijn canon eos 450d RAW files...
Bovenstaande werken ook niet naar behoren..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 16:34 
Gebruikers-avatar
 Profiel
EXIF info uit RAW bestanden kan worden gelezen door ExifTool. Met wat basic scripting kun je de relevante informatie uit de output filteren.

Ik heb het destijds op deze manier moeten oplossen omdat het bekende ExposurePlot alleen beschikbaar is voor Windows (en overigens ook geen RAW bestanden aankan).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 16:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik neem aan dat je de demo versie van lightroom kan proberen om een overzicht in getallen te krijgen per lens, je kan in lightroom erg makkelijk zoeken op keywords.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Feb 2010 10:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor alle reacties. Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden. Ik maakte al gebruik van lightroom (enkel dan met een catalog per "event"). Deze catalogs heb ik samen gevoegd, en vervolgens heb ik (samen met mijn goede vriend Jeffrey Friedl) de focal lengths van alle foto's geplot. Handig is dat ik makkelijk verschillende foto's van een enkel jaar kan selecteren, alleen foto's met sterren (betere foto's) kan selecteren, etc.

Nu nog maar een topic over de resultaten. :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden