[ 6 berichten ] 
 Titel: Wie heeft er nog meer problemen met z'n kleurweergave?
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2009 20:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gisteravond voor het eerst sinds de verhuizing mijn PC aangezet.

Wat al opviel bij het beginnen met converteren van Raw naar jpg, is dat de kleuren in DPP er ook al oververzadigd uitzien, met zware contrasten :( Alsof de bestanden corrupt zijn... vreemd, want op de camera ziet het er gewoon prima uit, en ook oudere bestanden vertonen in eens deze mankementen...

Nu zit ik een foto te bewerken, en wil deze opslaan met save for web. Krijg ik dit verschil:

Afbeelding

Afbeelding

Het rare is, dat ik niks heb verandert? Ik heb niet aan de profielen gezeten, geen instellingen van photoshop of DPP verandert, Het enige is de lokatie van m'n pc :nouja:

Nu ik het geuploade voorbeeldbestand zie, lijkt weer alsof de save for web wél goed is, en mijn photoshop er brak uitziet... Maar verklein ik het venster van photoshop om de kleuren te vergelijken met de afbeelding hierboven, zijn de kleuren van photoshop weer niet goed, en doe is lekker toch save for web, en post ik de foto, dan is het weer beroerd :cry:

Hoe kan dit? iemand een verklaring? Waarom zowel in DPP als in PS gaat het fout? Zelfs de taakbalk van photoshop ziet er hier paars uit, ipv blauw :( terwijl de foto er wel goed uitziet. Upload ik de foto, ziet het er weer kut uit.

Sorry van het grote formaat van het voorbeeld, maar ook na verkleinen veranderen de kleuren. Dan klopt mijn voorbeeld ook niet meer :cry:
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Wie heeft er nog meer problemen met z'n kleurweergave?
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2009 22:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Da's wel erg raar, elke keer een ander resultaat....

Wat mij opvalt is dat bovenaan in de titelbalk van je jpg RGB/8* / CYMK staat. Open ik hier een willekeurige jpg, dan staat die CYMK er niet bij... Heb je CYMK proofing aan staan?
Want ik kom er ook net achter dat als ik proofing aan zet voor bijv profotonet profielen, dan zet ie dat in de titelbalk erbij...
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Sep 2009 06:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat moet ik nog eens checken, thanks.

De kleur van de taakbalk is hier op het werk wél weer goed :|

Iets f*ckt met m'n monitor instellingen.
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2009 21:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Is het probleem ondertussen al verholpen?

Anders gewoon terug f*cken!
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Okt 2009 13:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja en nee :|

DPP heeft iets raars gedaan die dag. Foto's werden ineens geexporteert als Canon SRGB.1.0 ipv IEC61966-2.1.

En camera-instellingen die dag werden niet gebruikt bij het converteren van Raw naar Jpg. Ik was niet de enige die dag met problemen... weird. Daarna geen problemen meer gehad totdat...

En nu heb ik een nieuw beedscherm, gecallibreert en wel... en nu zijn mijn save for web's ineens gesatureerder :cry:

Wat zo frustrerend is, is dat ik dus niks verander... het gebeurt gewoon vanzelf :twisted:

***edit*** zojuist een test gedaan, en Firefox loopt te zieken. Ik móet een foto een profiel geven alvorens op het web gezet te worden, anders is het niet meer zoals ik het zie. De enige goede is IEC61966-2.1.
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Okt 2009 14:36 
 Profiel
De laatste firefox heeft een bekend probleem met het kleurmanagement. Hoe het zit weet ik niet, dat moet je ff googleeeen!
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden