Met een rits fotos uit Texas voor de boeg die vooral voor webpublicatie zijn wil ik toch mijn kleurissue opgelost hebben. Alles wat ik in PS maak en naar klanten stuur (drukwerk) komt allemaal wel goed, maar web nog niet, en ik snap t niet

. Hopelijk iemand hier wel?
In het kort het probleem: beeld in DPP is gelijk aan PS is gelijk aan print. Beeld in DPP/PS/Prints is niet gelijk aan beeld in windows viewer. Beeld in windows viewer is wel gelijk aan FF is wel gelijk aan IE.
Mijn werkwijze/settings.
- schiet in RAW, Argb
- converteer met DPP de RAW naar TIF. Settings in DPP zijn als volgt.
Waar work color space op staat maakt geen verschil van kleur in DPP, en een export TIF ziet er in PS ook gelijk uit. Zet ik Color Matching op Srgb dan ziet het er in DPP zo uit als in WIN/FF/IE, maar de export TIF ziet er in PS weer prima uit. Of het op OS settings of monitor profile staat maakt niet uit, want OS neemt dat monitor profiel ook al. Kortom: welke setting ik hier ook heb, elke TIF export is Argb en ziet er in PS gelijk uit.- bewerk Argb in CS2 waar de settings als volgt zijn

- onder
view staat
proof colors uit
- covert naar Srgb met de volgende settings

- jpg upload ik naar mn server. En dan gaat t mis. En gek mis.. want de Srgb jpg ziet er in PS wel goed uit.
Ik zal eens een rits screenshots proberen te posten, om het probleem wat te verduidelijken. Nu moet ik helaas weg dus die shots volgen nog. Iemand die nu toevallig al ziet waar t probleem zit?
Dit is trouwens een crop uit t plaatje. Links als Argb, rechts als Srgb, met het logische en bekende saturatie verschil. Totaal onbewerkt dus het zou gewoon op de RAW in DPP moeten lijken, het is alleen te geel/groen en de laarzen zijn niet rood genoeg

.

Iemand eeeenig idee? Echt alle hulp is welkom.