[ 16 berichten ] 
 Titel: Bibberbeeld bij scrollen
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mrt 2009 14:58 
 Profiel
Hallo allemaal,

Ik heb een foto geopend in CS3 en ik bekijk het plaatje fullframe 100%. Als ik dan met het handje of met de scrolbars scrol, dan krijg ik een bibberbeeld.

Ik werk onder Vista 64, 8 gig RAM, Asus EN8600GT 512 mb
Op mijn andere oudere systeem heb ik dit probleem niet.
Wat kan de oorzaak zijn?

Afbeelding
jaaaa.....okeeee....ff lachen....[KLIK]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Bibberbeeld bij scrollen
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mrt 2009 15:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Daarvoor moet je denk ik toch echt bij de buren zijn (tweakers forum).

Het eerste dat in mij op komt is: "Video drivers updaten."
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mrt 2009 15:58 
 Profiel
Heb de nieuwste drivers. En het eigenaardige is dat hij dat alleen in PS doet dus bv. niet in de verkenner...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mrt 2009 16:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
CTRL + ALT + DEL en even naar het tabblad "performance" kijken als je een foto @ 100% hebt en gaat scrollen? Ben benieuwd of je daar iets uit kunt halen . .

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Mrt 2009 12:16 
 Profiel
Dan gaat het CPU-gebruik naar ongeveer 40%
(Ik heb een Intel Core 2 duo E6850 3.0GHz S775 FSB1333, 4 mb cache)
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Mrt 2009 12:42 
 Profiel
Sowieso is mijn cpu elke 30 sec. hyper. Terwijl er helemaal niets open staat. Ik een heleboel overbodige services heb uitgeschakeld. Alleen PS CS3 staat op deze machine.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Mrt 2009 13:22 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Kun je ook bij het tabblad processen eens kijken welke processen om zoveel CPU kracht vragen? Er is iets niet helemaal oké denk ik . . :p

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Mrt 2009 13:59 
 Profiel
Kunnen dit niet de drivers van je video kaart zijn? Zijn dit wel de nieuwste, lijkt beetje op die 'bug' die je hebt als je ze niet geïnstalleerd hebt en dan gaat scrollen zeg maar. Maar er staat mij ook iets bij dat windows niet meer dan 4 gig aankan? Of is dit met de 64bit vista anders?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Mrt 2009 16:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja, dat is anders bij 64 bits besturingssystemen.
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Mrt 2009 21:59 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Kan het niet zo zijn dat je (goedkope?) videokaart om de 30 seconden rekenkracht bij je CPU leent? Als dit niet het geval is dan heb je inderdaad iets te pakken dat niet normaal is. Sowieso komt processorbelasting bij mij überhaupt niet tegen de 90% aan, dus ik vind het vreemd.

Wat voor graka heb je? Dat bibberbeeld kan liggen aan bad-ass graka en bij mij heb ik zelfs op DPZ jouw bibberbeeld op mijn (relatief) slechte graka en TFT-monitor waar ik dat niet heb bij mijn (relatief) goede graka op mijn CRT monitor. Bij PS heb ik het nooit opgemerkt, maar weet wel wat je bedoelt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Mrt 2009 08:41 
 Profiel
Ik krijg zelf ook steeds meer het gevoel dat het aan de videokaart ligt. Het type staat in het eerste bericht. Dit is volgens mij toch echt geen goedkope. Ik heb ook de nieuwste driver.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Mrt 2009 08:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dit is inderdaad geen slechte videokaart. Vergeet niet dat CS3 vrij zwaar is en als je dan bijvoorbeeld ook nog eens met TIFF/16 werkt dan vindt ik het eigenlijk niet zo heel gek dat dit voorkomt. Maar je zou eens kunnen googlen of dat dit iets is waar je iets aan kunt doen. Persoonlijk zou ik me meer druk maken over je processorbelasting die om de 30 seconden omhoogschiet dan dit bibberbeeld.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Mrt 2009 09:19 
 Profiel
Ik heb net kontakt gehad met mijn computerleverancier. We gaan er even een andere videokaart inzetten. En dan eens even kijken wat hij gaat doen.
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt alvast!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Mrt 2009 09:24 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nu ben ik jou niet, maar ik zou eerst eens uitzoeken wat die CPU-belasting te betekenen heeft voordat straks blijkt dat dit gerelateerd is aan jouw bibberbeeld. Tevens denk ik niet dat een nieuwe videokaart van hetzelfde type iets gaat veranderen. Maar in ieder geval succes en houd ons op de hoogte. :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Apr 2009 20:32 
 Profiel
Ok, heb nu Vista64 opnieuw op mijn comp gezet. Gelijk maar PS CS4 64bit erop gezet (zitten een paar heeeeel handige nieuwigheidjes in!). Resultaat: bibberbeeld is weg. CPU piekbelasting ook. Nu denk ik dat die piekbelasting te maken heeft met hetvolgende. Ik zet altijd een heleboel overbodige services uit. Dit heb ik dus nu niet gedaan. Ik ga deze service nu 1 voor 1 uitzetten met een paar dagen ertussen. En dan eens kijken of deze piek terugkomt. In ieder geval zijn beide problemen nu opgelost. En nu maar weer alle nieuwigheidjes in CS4 weer leren kennen :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Apr 2009 08:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Interessant om te volgen, want ik zet ook altijd allerlei services uit die ik niet denk te gebruiken. In ieder geval mooi dat het euvel verholpen is ^O^

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden