[ 7 berichten ] 
 Titel: probleem calibratie met spider 2
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2008 11:06 
 Profiel
hoi allemaal ik hoop dat jully mij kunnen helpen want weet niet meer wat ik moet doen.zal het proberen uit te leggen.
ik werk met windows xp sp2 en een spider2
ik heb 2 probleemen die voor doen
probleem 1
als ik ga calibreren dan vraagt de software wat voor scherm het is en vul dan in lcd het is ook een lcd monitor.veder gaat dan alles goed tot dat de calibratie werkelijk begint ik druk op de knop om te beginnen en dan zegt hij dat het geen lcd scherm is terwijl dat wel zo is maar hij begint dan niet met calbratie.probeer ik het dan tig keer dan heb je geluk dat hij het ineens wel doet heel raar.

probleem 2
dit probleem is nog verveelender dan het eerste
als hij het wel doet en calibreerd dan gaat alles goed tot dat hij klaar is en de juiste kleur laat zien en wat gebeurd er een scherm met een super rood,magenta zweem in .
doe ik de calibratie weer komt probleem 1 telkens om de hoek kijken . na een paar keer calibreren zweem weg .
ook valt mij op als het goed gaat dat bij de ene calibratie en de andere veel verschild in kleur de ene goed de andere veel meer rood er in .

ik dezelfde apparaat op mijn laptop ook windows xp werkt perfect geen probleemen raar toch.

weet iemand wat ik hier aan kan doen heb al met verschillende mensen gebeld maar komen er niet uit hoe kan ik nu zo mooi foto afdrukken krijgen . mvg scoobyjo

Licht Donker  
.
 Titel: Re: probleem calibratie met spider 2 uitsluiten
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2008 12:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je problemen zich enkel bij een bepaald scherm voordoen en de spyder en software het op een andere pc of labtop wel goed doen sluit je uit dat het aan je spyder ligt.
Blijft over de software, je scherm en je usb link.
Kwestie van uitsluiten om erachter te komen wat de probeem veroorzaker is.
Oftewel.
Software verwijderen en opnieuw instaleren.
Ander scherm aansluiten
Op ander USB kanaal (van een andere kaart) of een andere usb kaart erin en het daarmee proberen.
In dit soort gevallen je dus altijd afvragen wat het KAN zijn en dan vervolgens een voor een beginnen uit te sluiten om erachter te komen waar het probleem ligt. Dan weet je in ieder geval wie je moet aanspreken.

Frenk
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel: Re: probleem calibratie met spider 2
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2008 15:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat de spyder denkt dat het een CRT is ipv een LCD ligt misschien aan het feit dat in windows jouw monitor gezien wordt als een Plug en Play monitor.
Probeer daarom eerst eens een driver te vinden voor jouw monitor. Als er bij die monitor driver ook calibratie software zit, zet die dan altijd uit. Dat moet de spyder voor je gaan doen.
Als je Adobe Gamma hebt geinstalleerd (Start - Programma's - Opstarten / Start - Programs - Startup) Moet je die ook verwijderen.

Mijn ervaring met de spyder 2 is ook dat de kleuren na calibratie iets warmer/rood zijn dan ik zou willen. Dat kan je misschien naderhand nog een beetje corrigeren.

Het is ook belangrijk dat je geen direct licht op je monitor laat schijnen tijdens het calibreren. Heb je bijvoorbeeld een glasplaat en/of glossy scherm, dan wordt meestal geadviseerd in het donker te calibreren.
De keuze van belichting voor je LCD (backlight/brightness/contrast) is ook belangrijk (wordt ook genoemd in de wizard) en de kleurruimte/gamma ook. (6500k/2.2 uit mijn hoofd)
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2008 15:47 
 Profiel
bedankt voor je reactie ik ben al heel de dag bezig maar nog steeds niks.
dit iswat ik al heb gedaan
verschillende usb poorten gebruikt.
software op nieuw er op gezet
ander beeldscherm niet gedaan heb ik niet valt ook niet te lenen
wel heb ik windows erop nieuw op gezet.
ik heb 2 hdd s in mijn computer met allebij xp er op bij het opstarten vraagt hij dan welke ik wil gebruiken heb een van de 2 herinstaleerd software er op gezet de eerste keer ging de calibratie goed daarna op de andere schijf geprobeerd weer het zelfde toen nog eens voor de zekerheid op de herinstaleerde schijf en weer de rode,magenta zweem .
inmidels wordt ik zelf rood en begin echt chagerijnig te worden.
niemand die meschien weet wat er aan de hand is

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2008 18:24 
 Profiel
nu nog iets zou het meschien aan de schermkaart kunnen liggen.
ik heb een asus nivada 7600gs

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Dec 2008 20:52 
 Profiel
eindelijk het probleem is opgelost
vandaag een nieuw calibratie toestel gekocht een eye-one display 2
en het werkt perfect geen rode,magenta zweem meer
waarschijnlijk toch de spider geweest ben erg blij :D :D :D :D :D :D

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jan 2009 16:55 
 Profiel
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n nieuwe Samsung breedbeeld. Ook degene die samen met mij de Spider gebruikt, heeft op zijn nieuwe scherm exact hetzelfde. En nee, het is niet het probleem, dat de spyder soms wat roodzweem geeft. Op het oude scherm en de laptop werkt hij prima, maar mijn nieuwe scherm wordt echt knal-gekookte-kreeftjes- :devil: -rood

Onze oplossing? Na heel veel gepruts ook een eye-one gekocht :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden