[ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 15:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mijn eerste compact was een Ixus 400, die was klein en slikte nog CF
*zucht* die goede oude tijd
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Sep 2012 16:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Waarom kiezen de camerafabrikanten voor het professionele segment (1DX, 1DsIII, D3X, A900 etc.) dan nog steeds voor CF en niet voor SD (los van het 2e slot)?

CompactFlash is sneller. Dat is wel handig om bij grote aantallen megapixels toch een hoge burstrate te halen.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Sep 2012 22:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb een camera die SD gebruikt en vind het helemaal geweldig. Gaat zo je macbook in zonder kaartlezer, kun je uitwisselen met je compactcamera en veel andere apparaten en kost bijna niets, 16 gig voor 19 euro.

Nou heb ik niet een hele snelle kaart nodig omdat mijn camera ook niet de snelste is, maar zelf die goedkope sandisc kaartjes zijn nog 30 mb/s.

Ik vind het trouwens wel het vermelden waard dat de 6D in tegenstelling tot de 5D3 wel weer gewoon een verwisselbaar matglas heeft. Toch wel een erg groot pluspunt.
Leica M9P - 18/3.8 ASPH - 28/2 ASPH - 35/2 ASPH - 50/2

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nieuw: Canon 6D
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Sep 2012 12:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik zou mijn 5D2 zo inruilen op een 6D. Ik vind het juist fijn dat de 6D een stuk lichter is maar niet gelijk zo klein is zoals de D600. Vind de 6D echt een pak beter vasthouden namelijk. Magnesium is denk ik behoorlijk overrated als je kijkt naar de sterkte en duurzaamheid van kunststoffen. Toestel is ook heerlijk stil in vergelijking met de 5D2, geluid van de 5D3 kan ik mij zo even niet meer voor de geest halen. Jammer alleen van die snelste sluitertijd en het ontbreken van een joystick.

Bij de vergelijking D800 vs 5D3 slaat mijn voorkeur puur op camera wel de andere kant uit.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Sep 2012 12:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De joystick ontbreekt eigenlijk niet eens op de 6D. Hij is alleen samengevoegd met het instelwiel. En magnesium is nog wel flink steviger dan industrieel kunststof, maar de 6D heeft ook nog aardig wat magnesium aan boord. Alleen de onder- en bovenkant zijn van kunststof.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Sep 2012 14:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voor wat betreft de maximale sluitertijd van 1/4000, hoe vaak loop je tegen deze beperking aan?
Laat exposureplot eens los op je foto's en kijk wanneer je 1/8000 hebt gebruikt. De keren dat je zoveel licht hebt en grote openingen gebruikt dat je hiermee in de problemen zou komen, zet je de iso op 50 of je zet er een grijsfilter voor.

Voor mij zou het iig geen issue zijn, omdat ik met landschappen meestal op f/8 of f/11 zit bij iso100.
Van de 1350 IJsland foto's zitter er 11 bij boven 1/4000 sec en dan is het licht daar een stuk intenser dan hier.
De meesten van de 11 foto's waren bij f/1.4 tot f/1.8 gemaakt en de iso stond op 160.
Kortom, onder normale omstandigheden kom ik niet boven 1/4000 uit.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 09:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arnold: Ga je toch langzaam overstag? ;-)
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 5D MkII | Van 17mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 10:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat weet ik nog niet, mijn 5D2 is inmiddels 4 jaar oud, maar doet het eigenlijk nog prima.
Twijfel nog een beetje of ik er een 6D bij ga kopen, zodat ik dan 2x FF heb, de 7D mag er dan uit. Maar aan de andere kant lonkt de 5D3 ook wel en kan ik gewoon met 1 camera door het leven. De betere weathersealing en dubbele slots spreken me nog het meest aan, omdat ik me toch regelmatig in natte gebieden begeef.

Ander zaken die me tov de 6D meer aanspreken zijn:

- 100% viewfinder tov 97%
- 6 fps ipv 4,5
- betere AF (61 vs 11)
- Crosstype (41 vs 1)
- Phase detection vs Contrast detection
- groter LCD (3,2" tov 3")
- shutter 150.000 vs 100.000

Kortom net even meer camera, wat robuster, vooral betere AF (niet perse noodzakelijk voor mijn doel, maar wel prettig), maar helaas wel een prijsverschil van 1000,=.

Eigenlijk wil ik af van het 2-camera principe tijdens mijn reizen. Ik zeul echt teveel troep mee en wil dat het liefst dus terugdringen tot 1 betrouwbare camera. In dat opzicht komt de 5D3 heet meest in beeld.
Aan de andere kant is een back-up camera ook niet verkeerd en blijf ik ook nog netjes lid van CPN (maar daar doen we het natuurlijk niet voor). Verder werk ik met 3 primes dat nogal wat wisselingen vereist en niet altijd even handig is onder slechtweer omstandigheden. Met harde wind en regen en aan de kust met zout water een lens wisselen is niet altijd even prettig en veilig, twee bodies (5D2 en 6D) is dan wel een uitkomst.

Ik twijfel dus nog even door tot ergens begin volgend jaar.
Eerst de tests maar eens afwachten van de 6D.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 16:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Deze snap ik niet. De 6D heeft ook gewoon een PD AF-sensor.
Fotootjes

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 20:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
The 6D doesn't, however, offer the latest goodies Canon introduced on the EOS 650D. There's no on-chip phase-detection to aid autofocus in live view or movie mode.

Bron: http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-6d

Hieruit maak ik op dat de 5D3 in liveview wel FD heeft en de 6D dus niet.
Nadeel is dat contrast detection veel trager is (wel nauwkeuriger).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vreemde redenatie, al is het alleen maar omdat de 5DIII drie maanden eerder gelanceerd is dan de 650D. Dus als een feature op de 650D geïntroduceerd is, zit 'ie automatisch niet op de 5DIII.

Bovendien betekent een introductie van nieuwe features niet dat ze automatisch op alle volgende camera's beschikbaar komen.
Fotootjes

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 20:37 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
De 5D Mark III heeft ook geen fasedetectie tijdens liveview.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nieuw: Canon 6D
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 20:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Arnold, draai je de getallen mbt shutterlife niet om? Voor de 6D geeft men 100.000 opnames op, voor de 5D2 150.000 opnames.
Groet,

Sander

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 20:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Oops... Ik heb niet goed gelezen...
Groet,

Sander

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 23:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik had het vergelijk hier vandaan.
Ga er vanuit dat de info klopt, maar twijfel nu een beetje over dat FD en CD verhaal.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2012 12:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Ander zaken die me tov de 6D meer aanspreken zijn:

- 100% viewfinder tov 97%
- 6 fps ipv 4,5
- betere AF (61 vs 11)
- Crosstype (41 vs 1)
- groter LCD (3,2" tov 3")
- shutter 150.000 vs 100.000

(Bijna) allemaal zaken waar je als landschapsfotograaf nou niet echt veel profijt van hebt. ;)
Ik vraag me af of de platen die uit de MkIII rollen er beter uit zien dan die van de 6D. Vermoedelijk niet.
En dan kun je je afvragen of bovenstaande die 1.000 euro extra waard is.

Maar zoals je zegt: eerst de testen maar eens afwachten.
pidi.nl | werkaandemuur | Canon 5D MkII | Van 17mm - 400mm verpakt in diverse L lensjes | Andere rommel

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2012 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die conclusie had ik zelf ook al wel een beetje getrokken, maar zaken als 100% viewfinder, twee kaarten en betere WS vind ik wel degelijk iets toevoegen. De AF is voor mijn doel idd minder boeiend, hoewel ik de laatste keer op IJsland ook bezig ben geweest met "vogels is vlucht" en dat viel met de 7D nog niet mee. Beetje betrouwbare AF en veul fps is dan wel prettig.

Overigens gebruik ik mijn camera niet alleen voor IJsland plaatjes, dus zoek ik een camera die meer all-round is.
Nu heb ik de 7D er naast voor actie en snelheid, omdat de 5D2 qua AF e wensen overlaat, verder doe ik eigenlijk niets met de 7D. Ik zie de 5D3 dan ook als een mooie combinatie van beide, dan kan er gewoon 1 camera mee.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 16:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Die conclusie had ik zelf ook al wel een beetje getrokken, maar zaken als 100% viewfinder, twee kaarten en betere WS vind ik wel degelijk iets toevoegen. De AF is voor mijn doel idd minder boeiend, hoewel ik de laatste keer op IJsland ook bezig ben geweest met "vogels is vlucht" en dat viel met de 7D nog niet mee. Beetje betrouwbare AF en veul fps is dan wel prettig.

Overigens gebruik ik mijn camera niet alleen voor IJsland plaatjes, dus zoek ik een camera die meer all-round is.
Nu heb ik de 7D er naast voor actie en snelheid, omdat de 5D2 qua AF e wensen overlaat, verder doe ik eigenlijk niets met de 7D. Ik zie de 5D3 dan ook als een mooie combinatie van beide, dan kan er gewoon 1 camera mee.

Ik snap dat het er staat, de betere wheater sealing, maar wat houdt dat precies in? Dat die 6D spatwaterdicht is, maar toch eigenlijk ook weer niet terwijl de 5D dat wel is?
Zijn er situaties waarbij je met de 6D's weatherseal niet verder kunt, en met die van de 5D3 wel kunt doorgaan?
De 5D gaat tot 10mm per minuut regen en de 6D maar tot 8mm per minuut?

Als zoiets niet gedefinieerd is, maar alleen beschreven, zou ik er niet snel een voor of nadeel van maken.
Leica M9P - 18/3.8 ASPH - 28/2 ASPH - 35/2 ASPH - 50/2

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 21:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar de 6D schijnt stofdicht te zijn en de 5D3 stof en spatwaterdicht en een verbetering tov de 5D2. Tja, hoeveel beter wordt nergens in getallen uitgedrukt, wel dat het vergelijkbaar zou zijn met de eerste 1D serie.

Afbeelding

En ja, waar ik veelal fotografeer (vlakbij grote watervallen, harde wind aan zee) is een betere weathersealing wel gewenst.
De 5D2 kan wel wat hebben, maar de laatste keer dat ik in de nevel van een waterval stond, had ik na 5 minuten condens onder de bovenste LCD zitten. Rustig op adem laten komen en toen trok het wel weer weg, maar ik maak me meer zorgen onder deze omstandigheden.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 23:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar de 6D schijnt stofdicht te zijn en de 5D3 stof en spatwaterdicht en een verbetering tov de 5D2.

De 6D is ook spatwaterdicht.

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... d#Features

"Compact and lightweight body with shutter durability tested up to 100,000 cycles, enhanced dust and weather resistance, and EOS Integrated Cleaning System for improved vibration-based dust removal."

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jan 2013 16:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb sinds kort de 6D en ben zeer tevreden over de camera. Ik kom van een 5D mark II en een 7D. Het stoort me niet dat hij wat kleiner is.

Ik ben vooral verbaasd van de prestaties van de camera. Met bijvoorbeeld hoge iso waarden is het beeld nog steeds subliem en is er minimale ruisvorming, iets wat in veel reviews al naar voren kwam. Persoonlijk stoort het me niet dat de camera maar 11 focuspunten heeft. Ik moest wel wennen aan de joystick die weg is..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jan 2013 16:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
en wat was dan de reden om over te stappen?
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Feb 2013 16:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zit ook een updgrade te overwegen vanaf een 60D. Ik hou ervan om buitenportretten te schieten, werk met reportage-flitsers, en zit daarom aan te hikken tegen de max.flash sync van 1/180e van de 6D ten opzichte van de 1/250 die ik nu heb...Ik blijf daarom maar op crop totdat ik overkan op de 5DII. Kan ook naar de 7D upgraden maar da's op gebied van beeldkwaliteit niet zo'n super vooruitgang.
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Apr 2013 16:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Net overgestapt van een 40D naar de 6D en zit me nu al een half uur te verbazen over de hoge iso shots. Heb even zitten twijfelen tussen een 5DIII of een 6D maar het grote prijsverschil is me de extra specs niet waard. Ik gebruik vrijwel altijd het centrale focus punt, schiet nooit op 1/8000 en die 2,5e frame per seconde meer geloof ik ook wel. Daarnaast is het dynamisch bereik van de 6D beter, weegt ie minder, is kleiner, en oja, ik heb net direct van m'n camera foto's zitten mailen. Geen idee of ik dat ooit nog een keer ga doen...

Trouwens Ramirezi die flash sync speed ga je met portretjes niet zo merken denk ik hoor

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Apr 2013 12:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb die overstap paar weken terug ook gemaakt.. Tenminste mijn 40D is maanden terug al verkocht ;)

Ben wel erg tevreden over die 6D, prettige zoeker. Snel zat qua focus voor wat ik poog op de foto te zetten. Ik hoop alleen dat er nog een firmware update komt die de camera naar camera WIFI connectie vervangt voor een shoot to FTP zoals de wifi modules van de 5d/1d ook kunnen. Dat zou het wel handiger maken om direct naar een nas te schieten ipv die buggy canon remote software.
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Mei 2013 09:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gisteren dan toch ook maar de overstap gemaakt van de 5DII naar de 6D.
Heb nog niet heel uitgebreid getest, maar een van de dingen die me erg opvielen is het verschil in geluid. De 6D is een heel stuk stiller.
Verder was ik bang de joystick te gaan missen, maar de multicontroller op de 6D werkt eigenlijk net zo goed.
Nu eerst maar eens gaan testen. :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mei 2013 11:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pidi, wat is de winst voor jou voor de 6d t.o.v. de 5d2. Tenzij je in de studio tethered schiet, dan kan ik het snappen. Maar qua beeld, AF, LCD, iso-prestaties scheelt het allemaal niet zoveel dacht ik?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mei 2013 12:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vinden jullie die 6D niet klein? Heb hem even vastgehad, kan m'n vingers slecht kwijt.
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mei 2013 13:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nee geen last van. Maar ik heb ook niet zulke kolenschoppen.

@nomad: als je de vergelijking zo ziet scheelt het nog wel een beetje:
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-6 ... 5D_Mark_II

Weet niet of ik het zelf het geld waard zou vinden om een nieuwe te kopen, maar dat kan pidi zelf beter verwoorden waarschijnlijk ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Mei 2013 14:12 
 WWW  Profiel
Is de 6D niet vergelijkbaar met 5DMK3 qua ruis en ISO prestaties? Dus toch zeker wel een verbetering ivm 5DMK2 lijkt me?
www.amphora.nl, www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-50, 14/2.5, 20/1.7, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
Forumindex » Nieuws » Nieuws
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Grijswaarden