Ben benieuwd of met de komst van vele chinese triggers dit toch weer een knaller gaat worden!
Specs: Frequency FCC/IC model: 340.00 – 354.00 MHz CE model: 433.42 – 434.42 MHz Channels 32 channels 1-16 standard channels 17-32 selective Quad-Zone Triggering channels Reverse compatible with all PocketWizard radios of the same frequency* using standard or Quad-Zone Triggering channels (*FCC and CE PocketWizard radios work on different frequencies)
Zones A – B – C – D Compatible with other PocketWizard radios with Quad-Zone Triggering channels Antenna Precision tuned internal coil
Display Backlit 2.5cm (1.0") liquid crystal display (LCD) Range Up to 500 meters (1600 feet) (actual range is dependent on multiple factors including equipment, mode, environment, positioning, orientation and interference)
Sync speed Up to 1/250 for focal plane shutters Up to 1/500 for leaf shutters Triggering speed Up to 14.5 FPS Contact time 62 milliseconds in normal operation 2 milliseconds in High Speed Receive (HSR) Mode Status Indicator LED: Green, Amber, Red status indications Transmit output power Less than 1 milliwatt (0.001 watt)
Power Two (2) AA (IEC:LR6) alkaline recommended NiMH, NiCAD, NiZn, Lithium acceptable (these chemistries may not report battery life accurately) USB (optional AC adapter PW-AC-USB available)
Battery life Up to 50 hours (with alkaline batteries) Max Port Sync Voltage 300 Volts (Camera/Flash Port)
Max current handling 1.0 A peak, 0.2 A (1/5 Amp or 200 milliamp) continuous current limited
Voltage present 3 volts, safe for use with all digital and film cameras USB USB 2.0 Mini-B Connector
Housing High impact plastic with captive battery door
Weight 120 grams (4 ounces) with batteries installed Dimensions Height: 13.3 cm (5.25") Width: 5.1 cm (2.00") Depth: 3.2 cm (1.25")
Operating temperature Above -15° C (5° F) and below 50° C (120° F).
Storage temperature Above -30° C (-22° F) and below 85° C (185° F) (without battery) Input/Output 3.5mm (1/8") stereo miniphone jack, hot shoe
Mounting Hot shoe, lanyard/D-Ring loop, ¼-20 threaded insert
In the box Quick Guide Stereo 3.5mm (1/8") miniphone to miniphone cable Mono 3.5mm miniphone to locking PC cable Stereo 3.5mm miniphone to 6.3mm (¼") adapter Lanyard Operation reference sticker ROHS Compliant Yes
Optional accessories Isolation bar, trigger buttons, camera motor drive cables, PC cables and adapters, flash sync cables and protective case
Je weet niet wat je niet weet?
.
Remco v/d Sanden
Titel:
Geplaatst: 20 Feb 2012 21:25
Ziet er goed uit. Maar wat ik eigenlijk nog steeds "mis" op deze triggers is iets simpels als Weather sealing. Ik snap niet waarom dat er niet dik bovenop gelegd word en gemaakt. Als je als sportfotograaf of huwelijksfotograaf vaak buiten werkt lijkt me dat toch echt wel een fijne bijkomstigheid.
Verder wel een erg fraai setje zo ja. Maar ik ga toch voor de PW Flex en Mini, mede door de goede TTL ondersteuning.
Ik vind ze te groot. Als reportage liefhebber wil ik het allemaal compact hebben. Dus ik heb Skyport's. En die werken ook fijn samen met de Quadra-to-go :-) Als ik iets zou willen is het afstandsbediening van de flitssterkte van mijn Nikon flitsers. Dat bestaat meen ik, maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen. En, ook nog niet met de quadra. Kijk, als ze bij Pocketwizard iets kleiners kunnen maken, mn de zender en de Elinchrom sturing kunnen reverse-engineer'en dan wil ik wel iets overwegen.
.
Bastiaan
Titel: Re:
Geplaatst: 20 Feb 2012 23:07
Remco v/d Sanden schreef:
Ziet er goed uit. Maar wat ik eigenlijk nog steeds "mis" op deze triggers is iets simpels als Weather sealing. Ik snap niet waarom dat er niet dik bovenop gelegd word en gemaakt. Als je als sportfotograaf of huwelijksfotograaf vaak buiten werkt lijkt me dat toch echt wel een fijne bijkomstigheid.
Dat is best een leuk idee, maar zonder flitsers/flitslampen met weather sealing heeft het niet zo veel nut. Er zijn bij mijn weten geen reportageflitsers die goed met water om kunnen gaan.
.
fotojeroen
Titel:
Geplaatst: 21 Feb 2012 07:56
@Bastiaan, de 580 EX II van Canon kan dat redelijk kan ik uit ervaring zeggen. De camera's en objectieven van Canon kunnen ook behoorlijk wat hebben. En Nikon zal zo ook wel een aardig eind gesealed zijn
Toch lullig als je PW dat dan net weer niet kan. Dan is je complete combinatie nog niet gesealed
Dat is best een leuk idee, maar zonder flitsers/flitslampen met weather sealing heeft het niet zo veel nut. Er zijn bij mijn weten geen reportageflitsers die goed met water om kunnen gaan.
M'n D700 en objectieven met weather sealing kunnen heel wat hebben inderdaad, maar als ik naar m'n twee SB-800 flitsers kijk dan geloof ik niet dat die zo goed tegen water kunnen. De bouw is toch een stukje anders. Daarbij blijft ook het punt waar de flitser contact maakt met de camera of trigger een zwakke plek. Bij die contacten kan gewoon vocht komen. Uiteraard is alles in te pakken, maar dan is de trigger ook inpakken een kleine moeite. Neemt niet weg dat een trigger met weather sealing interessant zou zijn, maar dan moet er op flitser gebied ook nog wel één en ander gebeuren vrees ik.
.
Mark_M
Titel:
Geplaatst: 21 Feb 2012 11:00
Er zijn heel wat flitsfabrikanten met weerbestendig spul hoor, oa Elinchrom (Quadra/Ranger) en Hensel. En volgens mij valt het met de reportageflitsers ook nog wel mee. Mijn SB800's hebben al heel wat vocht en zand te verduren gehad en hebben (nog) geen kuren vertoond.
Jammer dat PocketWizzard zijn naam weer geen eer aan doet met deze forse trigger.
.
Remco v/d Sanden
Titel:
Geplaatst: 21 Feb 2012 18:10
Fokke van Saane schreef:
Ik vind ze te groot. Als reportage liefhebber wil ik het allemaal compact hebben. Dus ik heb Skyport's. En die werken ook fijn samen met de Quadra-to-go :-) Als ik iets zou willen is het afstandsbediening van de flitssterkte van mijn Nikon flitsers. Dat bestaat meen ik, maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen. En, ook nog niet met de quadra. Kijk, als ze bij Pocketwizard iets kleiners kunnen maken, mn de zender en de Elinchrom sturing kunnen reverse-engineer'en dan wil ik wel iets overwegen.
Dan is de combinatie van de:
PW Flex TT5 PW Mini TT1 PW AC3 Zone Controller
Misschien wel wat je bedoelt/zoekt?
Ik vindt het gewoon vreemd dat we van alles hebben om de duurzaamheid tre vergroten, magnesium body's, lenzen, stof en water seals erin. En dan brengt een groot merk als PW nog steeds geen triggers uit die dit ook zijn. Ikkan me voorstellen als je als voetbalfotograaf je D3s achter het doel hebt staan in de regen dat je hem ook wel wil kunnen voorzien van goede regenwaterbestendige triggers. Of als je idd in natte omstandigheden wil werken, voor mijn part het regenwoud. En ja, een plastic zakje kan idd werken, maar het lijkt me technisch niet heel erg uitdagend te zijn de behuizing water/stofdicht te maken waardoor je geen rol met boterhamzakjes nodig hebt
Kan die een Elinchrom Quadra in sterkte bedienen dan?
.
Remco v/d Sanden
Titel: Re: Re:
Geplaatst: 21 Feb 2012 18:42
Fokke van Saane schreef:
Dat weet ik niet, maar doelde meer op deze zin:
Citaat:
Als ik iets zou willen is het afstandsbediening van de flitssterkte van mijn Nikon flitsers. Dat bestaat meen ik, maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen.
Heb recent de alle Pocket Wizard spullen de deur uit gedaan en ben over gegaan op de Speedlite 600's van Canon. Had teveel misfires en niet goed functionerende PW's. Op de Photokina komen ze met nieuwe spullen maar daar heb ik niet op gewacht.
met de MC module kan je wel een Einstein aansturen! klik is misschien een optie (als je nog een moet kopen natuurlijk)
nikon stuff
.
Ernst
Titel: Re:
Geplaatst: 15 Jul 2012 08:21
DigiLife schreef:
Heb recent de alle Pocket Wizard spullen de deur uit gedaan en ben over gegaan op de Speedlite 600's van Canon. Had teveel misfires en niet goed functionerende PW's. Op de Photokina komen ze met nieuwe spullen maar daar heb ik niet op gewacht.
Mag ik vragen hoe de 600's bevallen, ik werk nu nog met 580II's en PW flex'en maar soms.... Wellicht stap ik ook over al was het alleen maar vanwege het gedoe met batterijen!
.
DigiLife
Titel:
Geplaatst: 20 Jul 2012 19:07
Heb nu een paar shoots met de 600's gedaan. Heb een half uurtje door het boekje gelezen en dan ken je alle functies wel. Grote pre ten opzichte van de Mini TT1 is het gebruik van penlights in de ST E3. Direct na het aanzetten van de flitsers zijn ze gelinkt aan elkaar. Indicatielampje hiervoor is erg prettig. Flitsers kun je in een aantal groepen zetten en separaat aansturen, net als bij de PW's. Grootste vooruitgang: nog geen enkele misfire gehad! Heb nog niet op extreme afstanden getest maar de flitsers werken gewoon goed en altijd. Bij de PW's stond ik nogal eens voor aap bij een shoot als die dingen niet goed werken.
Enige nadeel tot nu toe. HSS i.c.m. remote werkt alleen met een nieuw type camera als de 5DIII of de 1Dx.
Let op: op alle op deze site getoonde foto's berust een copyright van de fotograaf. Neem voor gebruik van deze foto te allen tijde eerst contact op met de maker van de foto!