pieter82 schreef:
Heel handig iets vind ik de mogelijkheid om bij de auto-ISO een minimale sluitertijd vast te zetten. Bij de 35mm dacht de camera dat ik genoeg zou hebben aan 1/30, ik vind 1/125 een stuk prettiger.
Die functie vind ik ook echt BRILJANT. Het is alleen nog de vraag in hoeverre ik dit wil 'automatiseren'.
Recent heb ik nog een aantal foto's verprutst met de 5d2, ik ging van een totaalbeeld naar closeup maar keek niet naar de nieuwe sluitertijd (AV stand). Iso & diafragma stonden vast en er was minder licht. Camera haalde sluitertijd dus naar beneden richting 1/20. Van de 10 foto's uiteindelijk 1 scherp. Niet dat het een ramp was, 1 scherpe foto was voldoende. Maar ik schrok wel.
Dit kan dus eigenlijk niet meer met deze functie van de 5dIII, je stelt je max ISO in en een minimale sluitertijd. Te weinig licht en komt de sluitertijd onder de tijd die je hebt ingesteld als 'minimaal' , gooit hij de ISO omhoog. En de hoogste ISO kan je ook weer instellen, wil je bv. niet boven de 3200, dan maakt hij geen foto.
Nu heb ik dit nog maar 1 keer gebruikt en kan nog niet een goed oordeel geven.
Zijn er meer mensen die dit gebruiken? En zijn er grote nadelen?

Volgens mij is het briljant, zeker tijdens bruidsfotografie als je van hot naar her sprint en je focus wilt houden op je omgeving en zo min mogelijk aan de instellingen van de camera.
Overigens ook briljant dat de programmakeuze-wiel-draai-ding standaard vergrendeld wordt, ik heb wel eens gehad dat hij ineens op standje Tv of M stond zonder dat ik het meteen doorhad. Dat kan dus ook niet meer