[ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 08:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dus?? vroeger kocht je ook voor twee kwartjes een ijsje en kon je voor een knaak naar de bioscoop toe.
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 22:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben jij al zó oud???

:P

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 08:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eindelijk contact gehad met Central Point. Ik mocht kiezen tussen het laten ophalen of betalen. Heb ze nu voor de goedkoopste prijs die ik op het internet kan vinden, dus ik neem ze maar. Nu maar eens aan de slag met de body's.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 14:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eerste indruk van de camera is erg positief. Hij is al een stuk stiller dan de 5D2, maar in de silent modus helemaal.

Heel handig iets vind ik de mogelijkheid om bij de auto-ISO een minimale sluitertijd vast te zetten. Bij de 35mm dacht de camera dat ik genoeg zou hebben aan 1/30, ik vind 1/125 een stuk prettiger.

Scherpstellen gaat lekker snel, ik begrijp alleen nog niet helemaal waarom de ene keer het focuspunt wel rood oplicht en een andere keer helemaal niet.

Ergonomie is prima, beter dan de 5D2. Menu is even wennen, maar dat gaat heel snel. Inzoomen direct naar 100% vind ik ook erg handig.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 20:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
focuspunt licht wel op maar je ziet het niet, hou je hand er maar eens voor (zodat het donkerder word).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 06:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat ik irritant vind, hopelijk ben ik de enige omdat er een workaround is:

Foto klik.. druk inzoomen.. wil m vergelijken met de vorige foto.. en dat kan dan niet omdat je niet in de 'play modus' zit maar slechts de laatst genomen aan t bekijken bent. Is dit herkenbaar?

En klopt t dat je in liveview geen fotos kan nemen als je AF aan staat? Ik hoor dan wel een klik maar zie vervolgens geen foto verschijnen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 08:00 
 WWW  Profiel
Ik heb deze camera ook sinds kort, maar van mij mag dat focuspunt ook wel weer 'vanouds' oplichten. Maar ik mag toch aannemen dat, als hier maar genoeg over gemopperd wordt, ze dit nog wel een keer in de firmware aanpassen!?
Of zit er een hogere filosofie achter deze keus die ik nog niet begrijp?
Mijn website http://www.kruwt.nl met veel foto's, een fotoblog en informatie over stockfotografie

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Canon 5D Mark III
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 15:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hercules schreef:

Het is maar wat je goedkoop noemt...
3 Jaar terug voor een 5DII ruim 1800 pleuro betaald en nu moet het nieuwe model het dubbele kosten.

Dat vind ik wel knap want mijn 5D2 is precies 3 jaar oud en die was 2300 euro. En toen was ie al een jaar op de markt. Het zou me niks verbazen als je de 5D over een jaar ook onder de 2500 kunt krijgen.
Dat lijkt me een iets realistischere weergave.

@Kissyfur: dat kan toch nooit met de playback direct na de opname? Heb het nog bij geen enkele camera gezien in ieder geval. Zou wel in de firmware in te bouwen zijn natuurlijk.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2012 00:03 
 WWW  Profiel
Bij mijn mkII kan dat in ieder geval niet. Dan moet je echt eerst de play knop indrukken. Dan kun je wel door de foto's scrollen ongeacht of er 1 ingezoomd is of niet.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2012 12:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Wat ik irritant vind, hopelijk ben ik de enige omdat er een workaround is:

Foto klik.. druk inzoomen.. wil m vergelijken met de vorige foto.. en dat kan dan niet omdat je niet in de 'play modus' zit maar slechts de laatst genomen aan t bekijken bent. Is dit herkenbaar?

En klopt t dat je in liveview geen fotos kan nemen als je AF aan staat? Ik hoor dan wel een klik maar zie vervolgens geen foto verschijnen.

In de preview "omgeving" kan je inderdaad niet scrollen naar andere foto's, geen enkele camera van Canon kan dat geloof ik. Inderdaad had dat best gemogen, maar het zit er momenteel niet in.

Heb het net getest voor je, maar ik kan met Liveview en AF kan ik gewoon een foto maken en die wordt niet zwart, maar gewoon correct belicht. Heb nog wat zitten prutsen met instellingen, maar ik kan je probleem niet reproduceren.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2012 13:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thanks voor t checken.. eens kijken hoe ik t nou voor elkaar krijg/wat er aan te doen is

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 00:16 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Zie je toevallig halftransparante balken boven en onder in beeld? Zou kunnen dat je liveview op moviemode ipv stills staat.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 18:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Kan met de Magic Lantern firmware ineens 9 belichtingen schieten op m'n 5d mkII...
Dat is volgens mij meer dan kan op de 5d mkIII en m'n 1ds mkII?

En scherpstellen doe ik bij de meeste klussen (lees architectuur en interieurshoots) toch handmatig.
Tel je daarbij op dat wazige lichtlek probleem, vind ik het best wel een overvraagde prijs voor die mkIII...
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 21:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
wat zijn 9 belichtingen?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 21:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Kissyfur schreef:

wat zijn 9 belichtingen?

Dat ga je toch niet serieus menen Kissy [o][o] :O

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 22:05 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat jij zoiets basaals aan mij gaat vragen? :?:

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 22:49 
 WWW  Profiel
Die 9 stops HDR functie zat toch al in de mkIII?
Of ben ik nu abuis?
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2012 07:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
uhja.. bedoel je 9 sluiterbewegingen in 1 seconde? Dat is namelijk wat een belichting is.. je sensor belichten. Ik had gedacht dat dat eerder een technische dan een software functie zou zijn namelijk. En als architectuur fotograaf snapte ik niet waarom je daar blij mee zou zijn. Of bedoelde ge idd zunne trapke van 9 verschillende sluitertijden? Ik draai dat 'altijd' gewoon zelf met de hand :o

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 18:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
[quote="pieter82"]

Heel handig iets vind ik de mogelijkheid om bij de auto-ISO een minimale sluitertijd vast te zetten. Bij de 35mm dacht de camera dat ik genoeg zou hebben aan 1/30, ik vind 1/125 een stuk prettiger.

quote]

Hallo Pieter, kun je me vertellen hoe je dat instelt, ik kan het niet vinden namelijk.

alvast bedankt.
Mijn Toestel is een Canon 5D MARK II.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2012 08:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Net terug van vakantie, dus het duurde even ;)

Bij het tweede tabje van het menu (genaamd SHOOT2) staat ISO-snelheidsinstelling.
Als je die selecteert, is de vierde optie: Min. sluitertijd.

Daar kun je instellen wat je wenst als minimum sluitertijd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2012 22:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is er nou geen optie om het AF punt rood te laten kleuren?
Bruidsfotograaf Peter Lammers: http://www.YourWeddingPhotos.eu

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 08:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat doet ie al, kijk maar in het donker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 20:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
In AI Servo licht hij niet rood op...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 08:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Rond 8:00. Mocht je niet willen kijken ;P grote kans dat er een firmware fix komt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 18:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
pieter82 schreef:

Die functie vind ik ook echt BRILJANT. Het is alleen nog de vraag in hoeverre ik dit wil 'automatiseren'.

Recent heb ik nog een aantal foto's verprutst met de 5d2, ik ging van een totaalbeeld naar closeup maar keek niet naar de nieuwe sluitertijd (AV stand). Iso & diafragma stonden vast en er was minder licht. Camera haalde sluitertijd dus naar beneden richting 1/20. Van de 10 foto's uiteindelijk 1 scherp. Niet dat het een ramp was, 1 scherpe foto was voldoende. Maar ik schrok wel.

Dit kan dus eigenlijk niet meer met deze functie van de 5dIII, je stelt je max ISO in en een minimale sluitertijd. Te weinig licht en komt de sluitertijd onder de tijd die je hebt ingesteld als 'minimaal' , gooit hij de ISO omhoog. En de hoogste ISO kan je ook weer instellen, wil je bv. niet boven de 3200, dan maakt hij geen foto.

Nu heb ik dit nog maar 1 keer gebruikt en kan nog niet een goed oordeel geven.

Zijn er meer mensen die dit gebruiken? En zijn er grote nadelen? :) Volgens mij is het briljant, zeker tijdens bruidsfotografie als je van hot naar her sprint en je focus wilt houden op je omgeving en zo min mogelijk aan de instellingen van de camera.

Overigens ook briljant dat de programmakeuze-wiel-draai-ding standaard vergrendeld wordt, ik heb wel eens gehad dat hij ineens op standje Tv of M stond zonder dat ik het meteen doorhad. Dat kan dus ook niet meer :)
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 | 50 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 135 L 2.0 USM | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 19:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hij lijkt niet helemaal goed te werken en zet je iso niet altijd zo laag mogelijk (rekening houdende met je minimale slutiertijd) heb ik t idee. Mgoed..dat is na 1 dag testen en tot de conclusie komen dat ik t ook geen ramp vindt om de boel in de kerk ff op 800 te zetten, en dan weer op 1600 als t ineens donkerder wordt, en weer naar 100 als we naar buiten lopen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2012 20:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AutoISO wordt hier dankbaar gebruik van gemaakt hoor :)

Enige wat ik nog mis is de combi met flitser, voor de keren dat ik flits.
Bijvoorbeeld AV-stand met auto ISO, dat mijn camera 2 stops onderbelicht en de rest via E-TTL bijflitst. Als dat instelbaar zou zijn :), maar ik kan dat met wat werk ook wel zelf uiteraard.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 10:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
In het menu kan je instellen of je altijd wilt hebben dat ie rood oplicht met focussen of niet... :) heb ik wel... is handig kan je dat kutpiepje uitzetten... :)
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Okt 2012 16:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Firmware update beschikbaar.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Okt 2012 16:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
BFrins schreef:

In het menu kan je instellen of je altijd wilt hebben dat ie rood oplicht met focussen of niet... :) heb ik wel... is handig kan je dat kutpiepje uitzetten... :)

Niet in AI Servo modus.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Camera's (SLR/DSLR/COMPACT)
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Grijswaarden