[ 5 berichten ] 
 Titel: Praag aug 2009
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 21:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hieronder enkele resultaten van een korte reis naar Praag afgelopen zomer. Misschien is het kiekjes gehalte een beetje groot.
Ik had mijn been al 8 weken in het gips zitten, in verband met een verbrijzelde enkel, dus ik liep op krukken en mocht absoluut niet op mijn been staan/steunen. (inmiddels loop ik alweer een paar maanden rond :) ) Ik zou graag horen wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Niet geschoten is altijd mis...
http://www.flickr.com/photos/lennert/

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Praag aug 2009
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 21:22 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Inderdaad een hoog kiekjes gehalte en daarom niet op zijn plaats in het showcase deel.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Praag aug 2009
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 22:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
atmosphere schreef:

Inderdaad een hoog kiekjes gehalte en daarom niet op zijn plaats in het showcase deel.

Dat dacht ik al, wel jammer.. :)
Wat voor verbeteringen zijn er nodig voor een showcase?
En wat vinden jullie ervan?
Ik kon niet lopen en deed alles op krukken, en met temperaturen van 30+ is dat heel erg zwaar. Foto's zijn op zittend of staand op éen been, geschoten.
Niet geschoten is altijd mis...
http://www.flickr.com/photos/lennert/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 22:54 
 Profiel
Niks jammer, maar je persoonlijke omstandigheden houden je terecht bezig. Voor ons doet dat bij fotobeoordeling - niet lullig bedoeld - niet ter zake. Wij kijken naar de foto's an sich; hij is wat hij is, of nu op je kop stond of op krukken.
Showcase en testcase moet je niet zien als superieur en minder. Een poosje terug liep daar al een discussie over, maar testcase is geen degradatie of ondergeschikt fotowerk. Showcase is misschien wel het toefje slagroom op de taart en dat lukt de meesten niet met meer dan 1% van hun werk. Testcase is doorgaans gewoon goed en degelijk fotowerk, waar je je niet voor hoeft te schamen.
Jouw serie is wat wisselend van inderdaad wat kiekjes to best wel sterke foto's. In dat opzicht kan je misschien wat selectiever voor jezelf zijn. 3 vind ik best mooi, maar iets meer scherptediepte was m.i. prettiger geweest. Hijk zelf eens naar 4 en 5. 4 is in zijn soort best geslaagd, maar waarom zet je 5 er dan nog bij? Die kan niet tippen aan 4. 9 en 10 idem. Op 9 is de onscherpe voorgrond te nadrukkelijk aanwezig en omdat 10 wel geslaagd is, is 9 eigenlijk overbodig.
Wat wil je ons met 8 laten zien?
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 22:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Alle physieke beperkingen ten spijt, maar het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de omstandigheden. Beoordelen van foto's doen we dus zoveel mogelijk op inhoud. Als ik de "serie" bekijk dan zie ik vooral een nogal onsamenhangend geheel. Beelden passen niet echt bij elkaar, vandaar dat het idd een kiekjesgehalte krijgt. Probeer eerst eens wat sterkere beelden bij elkaar te zoeken van hetzelfde onderwerp en maak daar een serie van, mogen ook drie beelden zijn, tien is niet altijd sterker.

De laatste (#10) vind ik best boeiend, redelijk veel diepte en een beeld dat me toch wat langer vasthoud, juist door de chaos van de grafzerken. De overige beelden doen mij ook niet zoveel.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Testcase
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden