[ 436 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
 Titel: Re: [verzamel] Mensen en portretten TC
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Nov 2009 00:10 
 Profiel
@ Sven:

Ik kan me wel in Doriens commentaar vinden, Ik vind het zelf op half snap half "iets" hangen.

@rterbraak: Hoewel ik het een schattig kindje vind, komt ie imo erg snapshot over...

meinem Schwester:

Afbeelding

Een van de foto's voor de reclame van de scooter waar ze op zit... Een Rover Fun.
Ik moet je wat beCanon. Iets wat ik eerder Nikon. Ik ben je Sony.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Nov 2009 14:22 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Even een inhaalslag van mijn kant:

@Dorien (portret Daan): De witte 9 (ofzo) trekt wel erg de aandacht. Ik snap dat je denkt over wegwerken. Misschien kun je het wit wat terugtunen als je het zonder te zwart vind worden?
Dan kun je ook voor een iets krappere crop kiezen trouwens.
Mis vooral scherpte en wat licht op z'n ogen. Wat gebeurt er boven z'n linker schouder? Is dat een halo agv nabewerking of stond er iets wits achter hem?
Ook bij zijn muts overstraalt het wat maar is niet heel storend.

@San: vrolijk stel. Composities wringen een beetje.
1) 1e is "horizontaal" maar 2e en 3e zijn meer verticaal (doordat je een grote deel van hun lichaam in beeld hebt). Hierdoor werkt het liggend-drieluik niet zo lekker. Achtergrond maakt het ook nog eens erg druk. Heb je ook vierkante crops geprobeerd met deze 3?

2) leuk. jammer van haar op 1e foto, net randje eraf, en van de trap op de achtergrond op 2.
Harde flits werkt best okee dankzij de felle kleuren.
Bladeren op de achtergrond zijn wel leuk zo. Goed patroon zonder storend te zijn.

@Sven: Goeie blik. Hoe minder in beeld hoe beter in dit geval, dus (als je het kunt ensceneren):
Minder boekenkast en muur door nog stukje naar rechts te gaan enzo. Eerste indruk is goed, alleen bij iets langer kijken valt er een hoop op (groene vlek rechtsonder, plastic waar zijn rechter hand op rust etc). Maar het moment is het moment, en dan heb je soms geen tijd....

@rterbraak: Welkom!
Je zegt het zelf al, het is op bed en daardoor een beetje rommelig. Hierdoor worden het heel snel foto's die erg leuk zijn voor familie/vrienden maar die voor buitenstaanders niet zo interessant zijn om naar te kijken (he, ik heb zelf ook duizenden van zulke foto's, ik maak ze zelf ook gewoon hoor :D )
Zoek mooier licht op, benadruk (zoals bijvoorbeeld bij 1) details zoals profiel van neusje, mond, wimpers. Dat zijn details die het op zichzelf heel goed doen. Zeker als je op de compositie let.
Babies zijn nu eenmaal meestal niet zo charmant, en portretjes als 2) werken eigenlijk zelden.
Bij 2 zit je ook heel dicht op je dochter waardoor er misschien ook wat vervorming optreed. Probeer dit eens met een tele van iets verder weg, dan krijg je een iets "vlakker" plaatje.
Kijk voor inspiratie ook eens in het verzameltopic in showcase: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 45&t=56418
Veel is daar iets te geposeerd maar je kunt wel zien wat werkt/niet werkt als beeld.

@Dennissimo: Als het om de scooter gaat mag die best wat meer aandacht. De schaduw van haar been op de scooter is erg donker. Hierdoor is het niet te zien welke scooter het is.
Erg krap links bij het voorwiel (de kant waar de scooter heen "rijdt").
Locatie snap ik niet helemaal. Wat doet een scooter in een herfstig grasveldje?
Grappige blik, scooter komt lekker fris over, alleen komt de scooter an-sich niet echt tot z'n recht.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Nov 2009 10:21 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Even iets heel anders van mijn kant. Ik ben benieuwd hoe deze valt:

Afbeelding
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Nov 2009 16:24 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Dennisimo: Ik snap het idee van de foto niet zo goed. Je hebt een roze scooter en een vrolijk meisje, wat doen die in een somberkleurig grasveldje? Je had sowieso denk ik beter een andere locatie kunnen kiezen, de kleuren vind ik ook wat onpasselijk somber, idd ook een beetje jammer van de schaduw.
De blik vind ik wel geslaagd, maar het idee had naar mijn mening iets beter uitgewerkt kunnen worden..

@braintag:
Bijzondere foto! Mooi gecropt, blik geeft een goeie sfeer. Zelf had ik alleen de foto iets donkerder gemaakt, maar dat is mijn smaak. Maar, mooi momentje!

Ik ben laatst naar het paleispark van Paleis Het Loo geweest en qua portretten is dit er zo'n beetje uitgekomen. Ik ben benieuwd wat jullie gaan zeggen

1) [vignettering linksbovenin is niet goed uitgepakt, ga ik nog aanpassen]
Afbeelding

2) [getwijfeld over of de houding bij de omgeving pastte]
Afbeelding
Canon EOS 5DI | passion | love | freedom

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Nov 2009 18:51 
 Profiel
Dennissimo: Het enthousiasme komt in de uitdrukking en houding wel naar voren, maar ik vraag me echt af waarom je voor deze kleuren gekozen hebt - ik vind ze nogal vies en niet bij het 'totaalplaatje' passen.

Braintag: Fijn scherpgesteld en een lekkere DOF, maar niet echt een foto waar ik lang naar blijf kijken.

Lightwriter: Hmm, op de tweede foto past de houding in zekere zin zo bij de omgeving dat het nu net lijkt alsof je je model betrapte toen 'ie in de bosjes z'n behoefte aan het doen was, maar ik neem aan dat dat niet helemaal je bedoeling was O-) ;)
Je eerste foto vind ik stukken beter, mooie blik, een fijne zwart-witomzetting en lekkere bokeh op de achtergrond :) Er had van mij alleen nog iets meer contrast in gemogen :)

Mijn nichtje Liza, ik twijfel een beetje of ik de foto nog zal croppen:

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Nov 2009 20:09 
 Profiel
Braintech:
Persoonlijk valt de foto mij goed,
ik vind het heerlijk om dit ventje te zien spelen en de foto trekt je mee in zijn belevingswereld waar er weinig aandacht lijkt te zijn voor de fotograaf maar des te meer voor het zand.
Ook de kleuren vind ik goed bij de foto passen, niet té fel.

Lightwriter:
Ik vind de houding van je model op de tweede foto niet vreemd in deze omgeving,
ik zou deze foto alleen graag met wat meer kleur zien, zodat het wat meer leven krijgt.

Dorien:
Deze foto zou ik niet nog meer croppen,
ik weet niet of je dit al gedaan hebt,
maar wanneer dit het geval is, denk ik, dat het gezichtje van je nichtje zowieso wel de volle aandacht naar zich toe trekt in deze omgeving..:)
Niet altijd benadrukt een crop dit meer...

Dit is mijn kijk op bovenstaande foto's.
Wellicht sluit deze niet aan op de kijk van de veel professionelere mensen die ook hier op het forum aanwezig zijn,
maar so be it, dat maakt het natuurlijk ook interessant.

Hieronder een aantal portretjes van mij,
ook weinig professioneel, maar zeer zeker met gevoel.

Afbeelding
What about school?
Dit Thaise meisje heeft niet de mogelijkheid tot het volgen van onderwijs aangezien ze geld moet verdienen op de floating market.

Afbeelding
Dit lieve meisje was aan het genieten van een heerlijk patatje met..

Afbeelding
Voor deze oude man in Thailand was een sigaretje een welverdiende beloning tussen al het werk door...

Afbeelding
Deze hardwerkende vrouw trok direct mijn volle aandacht, in plaats van het mannetje in een soldatenpakkie waarmee je als toerist op de foto kon..

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Nov 2009 12:34 
 WWW  Profiel
@ Dorien: Heel naturel! Spreekt mij wel aan ! alleen hij is naar mijn smaak beetje wazig [maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen :o

@ Denise: Ik vind de foto's mooi! daar heb ik weinig op aan te merken, behalve de lijsten erom heen. Vind ik minder mooi. Maar ze vertellen niet het verhaal wat jij er onder zet. en dat vindt ik jammer.

Afbeelding

Afbeelding

..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2009 07:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Dennissimo: Leuke spontane blik. Uitsnede is wel wat krap, zeker als het om de scooter gaat zoals je aangeeft. En qua locatie zou ik ook bij een scooter niet direct aan gras en bomen denken.

@braintag: Goed sfeertje, de DoF is precies goed en de zachte contrasten/kleuren doen het ook goed. Ik zit nog even te kijken of ik zijn linkerhandje mis. Ik denk het niet, aangezien je nu toch meer op z'n geconcentreerde blik focust.

@lightwriter: Op de zwartwitfoto kan ik zijn blik niet helemaal plaatsen. Lijkt wel ietwat verbaasd? Wel een mooie zwart-witomzetting en DoF. De kleurenfoto is voor mij iets te 'gemaakt', de houding dan met name. Verder vind ik het licht niet heel spannend in dit beeld.

@Dorien: Ik vind 'm wat grijs overkomen. Ik weet niet of je al gecropt hebt en hoe je wilt croppen?

@Denise: Kaders zijn jammer. Zeker omdat ze ook nog eens alledrie (eerste doetutnie) verschillend zijn. De foto's op zich zijn niet verkeerd, al mis ik een beetje het contact. Niet dat ze alledrie recht in de camera moeten kijken, maar nu voelt het een beetje alsof er geen enkel contact is geweest, ook voor en na de foto niet. Afstandelijk wat.

@Bram Prins: De tweede doet me niks, iets teveel 'webcam'-gehalte. Eerste heeft wel potentie, al kan de belichting spannender en loopt de hoofdtelefoonweg in het zwart nu. En heb je die ook met oogcontact?
| 5DmkII-30D-30 | 550EX | 17-40/4 | 24-70/2.8 | 50/1.4 | 70-200/2.8 |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2009 07:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zelf ook maar weer eens wat portretjes laten zien. Onlangs wat met reportageflitsers gespeeld om een hele simpele 'studioverlichting' op te zetten. Misschien wat traditioneel, maar daar wilde ik ook mee beginnen... Het resultaat:

Gerard:
Afbeelding

Marike:
Afbeelding
| 5DmkII-30D-30 | 550EX | 17-40/4 | 24-70/2.8 | 50/1.4 | 70-200/2.8 |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2009 09:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Dorien: Mooi portret, ben me wel aan het afvragen of ik de slagschaduw rond de ogen wel mooi vindt.

@Denise: Ik ben het mijn voorganger eens, ik houd ook niet zo van die donkere kaders of zou ze dan alledrie gelijk houden. Ook wat betreft het verhaal wat je eronder schrijft, zie je er niet in terug. Dat hard werken van de vrouw had ik graag willen zien. De crop in de tweede foto van de man vind ik juist wel weer heel geslaagd. Interessante blik. Waar denkt zo'n man aan..

@Bram Prins: De krappe kadering/crop in de eerste maakt de foto sterk in mijn optiek. Deze zwartwit bewerking vind ik ook wel passen in deze foto.

@ Rebel: Misschien wat traditioneel wat betreft pose, maar vind de belichting heel netjes. Ik heb het zelf nog steeds niet onder de knie.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden ...

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2009 16:23 
 Profiel
San: Ik vind 'm erg leuk, hij komt zo lekker retro over met die kleuren! Wel ontzettend jammer dat het jongetje niet ook in de camera kijkt!
Rebel: Netjes, weinig op aan te merken. Misschien is de DOF bij het tweede portret iets te extreem.
Bram Prins: Mooi, zwart-wit past inderdaad goed hier. Ik had het echter ook wel leuk gevonden als je model recht in de camera gekeken had.
Denise: Ik vind je verhaaltjes onder je foto's nogal ergerlijk, bovendien voegen ze ook niet echt iets toe aan je foto's. Foto 1 kan ik niet zien trouwens. De rest van je foto's vind ik geslaagde vakantiekiekjes, maar geen indringende platen. Ik zou ervoor kiezen om foto 3 en 4 in zwart-wit te doen.

Probeerseltje met mijn nieuwe lens [50 mm 1.4], best even wennen :):

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Dec 2009 13:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hierboven vind ik erg mooi.
de onscherpe achtergrond maakt de foto af.
het is wel een beetje een gewone foto, gewoon leuk zegmaar;p

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Dec 2009 16:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Van deze pagina:
Dennissimo: Lijkt plaatselijk gedesatureerd, vind ik niet zo mooi. Voertuigen die je in het gras zet en ze dan fotograferen, vind ik een beetje vreemd. (Met uitzondering van landbouw voertuigen enzo. ;) )
Braintag: Ik vind em leuk. Mooie scherptediepte. Ik vraag me we af wat ie nou eigenlijk aan t doen is.
Lightwriter: 1. Prima portret, iets meer contrast om het grijze wat weg te werken.
2. Vind em niet echt showcasewaardig. compositie niet sterk, onderbelicht en volgens mij ook niet optimaal scherp.
Dorien: Geweldig! Mooi z/w ook.
Denise: (foto's mogen wel wat groter) De eerste is mooi, mooi z/w ook. De andere twee voor mij iets te veel kleur.
Bram Prins: Ik zie alleen de eerste, prima portret. Alleen de koptelefoon verdwijnt in de achtergrond.
Rebel: Gewoon nette portretjes, niet slecht maar verder ook niet bijzonder.
San: Leuk, maar vind de bewerking een beetje te veel van 't goede.
Dorien: Mooi beeld, voor mij iets te blauw. Blauwe gloed past wel, maar oogwit moet voor mij toch gewoon wit zijn.
xJoyce: Je mag van mij beste wat groter plaatsen (900px max), dat beoordeeld een stuk makkelijker. Helaas zie ik hier ook weer veel geel. De sneeuw is hier namelijk niet wit.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2009 13:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Oke, ja dat zie ik nu idd ook dat de sneeuw niet wit is.
ik denk dat ik bij selective colour de yellow maar even niks meer mee ga doen.
Zal volgende keer even kijken dat ik de foto's wat groter plaats ja.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2009 17:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
foto hierboven is leuk bedacht, alleen vind ik het iets te gecropt. en de sneeuw is inderdaad niet wit! maar PS kan veel doen right ;)?

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Jan 2010 14:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ xJoyce: Ik vind 'em leuk hoor! Mooie kleuren en mooi contrast En dat gecropte geeft juist het goede effect denk ik.
@ MarkGrob: 2. ''Vind em niet echt showcasewaardig. compositie niet sterk, onderbelicht en volgens mij ook niet optimaal scherp.''
Daarom zet ik 'em ook niet in showcase hè..? ^^
@Rosamy: Niet echt mijn stijl dit, maar het is zeker qua kwaliteit een hele goeie foto!

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding
Canon EOS 5DI | passion | love | freedom

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Testcase
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 436 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Grijswaarden