[ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Uitdaging 19: Emotie
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2007 22:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De nieuwe maand is weer begonnen en ik denk een leuke uitdaging te hebben.

Emotie.

Het doel is om een emotie vast te leggen die zo duidelijk overkomt dat je zonder tekst en uitleg kan zien wat voor een emotie iemand op dat moment beleeft. Denk bijvoorbeeld aan Liefde en verdriet.

Close-ups van gezichten kunnen, maar ook bijvoorbeeld een bepaalde omgeving met mensen... bijv. een bruilof, een begrafenis. Verder zijn jullie natuurlijk helemaal vrij om er zelf invulling aan te geven. Het belangrijkste is gewoon dat een emotie centraal staat en duidelijk naar voren komt.

De mooiste foto op 01-03-2007 (na een stemming) krijgt em van mij op a4 formaat thuisgestuurd. Dus bewaar de orginele bestandjes even goed ;)

De foto's moeten natuurlijk wel showcase materiaal zijn en geen snapshots van feesten en partijtjes :D

Succes!!!

Hieronder nog even een quote van de regels ;)

Citaat:

Serieuze foto-opdrachten en leuke fotografische uitdagingen behoeven een eigen plekje op DPZ. In de 'Members Challenge' heeft iedere member de mogelijkheid om foto-uitdagingen en opdrachten te plaatsen. Het is echt bedoeld voor nieuwe challenges waar men voor op pad kan gaan en dus niet voor archiefmateriaal. Alle leuke idee?n kunnen hier worden geplaatst op de volgende manier;

In het Onderwerp: De Challenge: >Titel<

In het Bericht: Een korte bondige omschrijving van wat de bedoeling is en hoe het idee is ontstaan. De regels van de uitdaging bepaal jezelf zolang de DPZ-forum-regels maar niet worden overschreden.

In principe is het onbeperkt mogelijk om challenges te plaatsen maar houd er wel rekening mee dat er snel verzadiging op zal treden indien hier dagelijks challenges bijkomen. Voor vragen en/of problemen kun je $iLVeR een PB'tje sturen.

Oh ja, reageren mag vanaf nu ook gewoon in het topic waar de foto's staan, dat hoeft dus niet meer zoals bij de Shootclub afgesplitst te worden.

Greetz namens de MOD-Force
Alfred

Laatst gewijzigd door Ron op 13 Feb 2007 09:08, in totaal 3 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2007 17:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Iemand?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2007 19:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zijn dat niet een beetje moeilijke foto's om op 'commando' te maken, volgens mij is dat vaak gewoon 'geluk' hebben dat je t juiste moment mee maakt. Denk dat er daarom nog niemand is ;)
maar misschien kun je zelf aftrappen? :P
Nikon D70s| Nikkor 28-80 F3.3/5.6| Nikkor 70-300 F4/5.6| SB-600

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2007 20:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik had zondag een emofoto in het "laat je knar zien" topic geplaatst, is alleen niet speciaal gemaakt voor deze challenge, maar gebruik gemaakt van het moment..
ik had em ook ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2007 20:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk eerder dat de rek beetje uit deze serie uitdagingen is, en dat het tijd wordt voor een nieuw conceptje :)
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2007 22:06 
 Profiel
Iedereen is bezig met nonstop kettingbrieven. Ik was al niet eens aan de brrrrrr van vorige keer toegekomen...
Kon ik maar wat vaker fototrips maken...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2007 09:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Thomas schreef:

Zijn dat niet een beetje moeilijke foto's om op 'commando' te maken, volgens mij is dat vaak gewoon 'geluk' hebben dat je t juiste moment mee maakt. Denk dat er daarom nog niemand is ;)
maar misschien kun je zelf aftrappen? :P

Geloof me thomas, ik zou graag de aftrap willen doen, alleen mijn camera light bij nikon te wachten op onderdelen... :cry:

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2007 09:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Voor deze opdracht is dat spul wat ze bij Next top model hadden wel handig. Een of ander goedje waar je van gaat huilen ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2007 09:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
HansW schreef:

Iedereen is bezig met nonstop kettingbrieven. Ik was al niet eens aan de brrrrrr van vorige keer toegekomen...

Viel mij ook al op. Maar die kettingbrieven zijn ook wel erg gaaf ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Feb 2007 09:05 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ren? schreef:

Ik denk eerder dat de rek beetje uit deze serie uitdagingen is, en dat het tijd wordt voor een nieuw conceptje :)

Ja das idd wel zo.

Hmmmm... Ik weet niet of het mag (Modjes; anders gelijk even weghalen)

De mooiste foto op 01-03-2006 krijg em van mij op a4 formaat thuis gestuurd. Dus wel even de orginele bestandjes bewaren mensen ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2007 13:21 
 WWW  Profiel
Locatie?
Maaspoorthal te Den Bosch
Wat was daar dan?
Het NK Badminton
Wie op de foto?
Judith Meulendijks, Nederlands kampioene damesdubbel en nummer 2 damesenkel, samen met haar moeder
Waarom die emotie?
Judith Meulendijks die volschiet na haar winst, de gedachten aan haar overleden vader schoten door haar hoofd gedurende het hele NK. Ze droeg deze winst op aan hem..

http://img218.imageshack.us/img218/5945/meulendijksin8.jpg

Foto niet speciaal genomen voor de contest. Daarom omgezet naar link
Canon 400D | Canon 18-55mm | Canon 70-300mm F4-5,6 IS USM

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2007 14:02 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wow mooie Mattijs!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2007 14:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
super mooi moment!!
They say the devil's water, it ain't so sweet
but you can dip your feet
everyonce in a little while

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2007 15:08 
 WWW  Profiel
Ik vond het ook een heel erg mooi moment.. Voor deze wedstrijd had ze haar enkel-wedstrijd verloren, omdat ze zich niet kon concentreren omdat ze toen al zo emotioneel was.. Het was zo mooi dat het toch nog lukte! Ze heeft volgens mij een kwartier staan huilen, prachtig.. Had er meerdere foto's van, maar dit met haar moeder erbij was toch het mooiste.. Deze foto zal overigens hoogstwaarschijnlijk op haar site komen te staan.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2007 23:39 
Gebruikers-avatar
 Profiel
als het zo doorgaat is mattijs verzekerd van een a4-print en je hebt nog geluk ook dat het februari is!
Yuck Fou, and You?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 08:30 
 WWW  Profiel
Februari?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 09:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ja februari is een lekkere korte maand ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 12:49 
 WWW  Profiel
Ah, op die manier!

Denk dat er nog wel meer mensen komen met foto's, die ook beter zullen zijn dan die van mij..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 12:57 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Door het uitvallen van mij in de kettingbrief, zal ik ook mijn best eens doen...
Gebruik van de zoeker:
Wanneer u de oogsterktecorrectie instelt terwijl u door de zoeker kijkt, pas dan op dat u niet per ongeluk uw vinger in uw oog steekt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 18:59 
 WWW  Profiel
Tijdens een vriendenweekend. Ze staan hier langs de kant anderen aan te moedigen die meedoen aan een kanorace. Het voorste meisje heeft een tijdlang staan schreeuwen uit volle borst en had niet door dat ik foto's maakte.

http://i145.photobucket.com/albums/r233/jutvos/DSC_0070-dpz.jpg

Foto niet speciaal genomen voor de contest. Daarom omgezet naar link
Beter een ranzig toilet dan een smerig geweten.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Uitdaging 19: Emotie
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 19:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ron schreef:

De nieuwe maand is weer begonnen en ik denk een leuke uitdaging te hebben.

Emotie.

*knip*

Hieronder nog even een quote van de regels ;)

Citaat:

Het is echt bedoeld voor nieuwe challenges waar men voor op pad kan gaan en dus niet voor archiefmateriaal.
Alfred *knip*

volgens mij zijn beide foto's genomen voordat de challange is gestart :?
Oud bakbeestje dat zijn werk nog goed doet *O*

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 20:23 
 WWW  Profiel
Juup, 6 uur van te voren ofzo.. Nouja, dan doe ik maar niet mee, maar als niemand meedoet(zeker jijzelf niet), moet je ook niet zo zitten zeuren.. Op die manier wordt er tenminste wat ingestuurd..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 20:26 
 Profiel
Juut, briljante foto! Ik neem aan dat die uit de sigma 70-300 komt?
Kon ik maar wat vaker fototrips maken...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 21:44 
 WWW  Profiel
Ja klopt!

Sorry, foto is inderdaad eerder genomen, maar inderdaad zoals Matthijs zegt, verder doet er niemand mee. Vond deze emotie zo echt (als je begrijpt wat ik bedoel) dat ik m jullie niet wilde onthouden :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Feb 2007 23:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Tja, wat moet je daar nu mee. DPZ regels zijn DPZ regels. Misschien kan een modje hier even zijn mening over geven. Ik ben daar igg niet de aangewezen persoon voor, ook al ben ik de TS.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2007 07:41 
 WWW  Profiel
Ron, geef jou ook wel gelijk hoor. Is ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over te starten. Ik doe ook niet mee voor een prijs of wat dan ook. Ik las de opdracht en moest meteen aan deze foto denken en wilde hem graag posten vanwege de sterke emotie. :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2007 15:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Emotie is misschien een te moeilijk danwel lastig onderwerp om onder 'tijdsdruk' te produceren. Het is niet iets waar je makkelijk voor kunt gaan zitten (behalve als je de doodsangst in een persoon wilt vastleggen die je van een flat af gooit...). Ik zou beide foto's goedkeuren in deze challenge.
5D+850IS

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2007 16:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mattijs schreef:

Juup, 6 uur van te voren ofzo.. Nouja, dan doe ik maar niet mee, maar als niemand meedoet(zeker jijzelf niet), moet je ook niet zo zitten zeuren.. Op die manier wordt er tenminste wat ingestuurd..

Dit klinkt een beetje als:
Sorry oom agent, ja ik reed te hard maarja niemand anders reed hier dus dan mag dat toch wel :bonk:

Ppppppffff met je moet je niet zo zeuren, kan ook gewoon zeggen dat ik gelijk heb.
Verder constateer ik het alleen en ben ik geen mod, als je het niet eens bent met de regels moet je maar bij hun klagen.

Jut kan het nog een normaal brengen maar jij springt gelijk in fase rood standje defence

Ik denk idd wat holkers zegt dat het een te moeilijk onderwerp is om naar "opzoek" te gaan.
Oud bakbeestje dat zijn werk nog goed doet *O*

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2007 17:17 
 WWW  Profiel
Nu overdrijf jij.. Ik reageerde heel rustig, jij leest het verkeerd(zoals ik overigens verschrikkelijk vaak mensen hier zie lezen om maar een bekvechtruzie te veroorzaken)..

On-topic maar weer?

Ben benieuwd naar een opgezette foto voor emotie!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Feb 2007 16:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nou!! :P Ik wil ook mee doen.. maar dat lukt me nooit. Als ik deze goeie resultaten al zie ;P

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Members Challenge
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden