[ 12 berichten ] 
 Titel: lucht bewerken
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 10:05 
 WWW  Profiel
Ik zit een beetje met de volgende foto in de maag, persoonlijk ben ik erg blij met deze foto echter de lucht staat mij helemaal niks aan. Kan iemand mij een tip geven wat ik er het beste aan kan doen?

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: lucht bewerken
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 12:48 
 Profiel
Iets meer info zou handig zijn :)

Wat precies staat je niet aan?
Is het zo opgenomen door de camera, of is het geïntroduceerd tijdens nabewerking? In geval van het laatste, welke tool/programma heeft dit veroorzaakt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 13:13 
 WWW  Profiel
Nou de gehele foto komt zo uit de camera. Enige wat er aan gebeurt is:
Een uitsnede gemaakt en de kleuren iets aangepast.
De uitgebeten witte vlekken staan mij niet aan, en ik vermoed dat met het "ophalen" van de kleur ook het blauwe van de lucht nogal onnatuurlijk blauw is geworden

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 14:25 
 Profiel
Je blijft wat cryptisch. Wat heb je gedaan, met welk programma? Ter vergelijk zou het onbewerkte origineel als link handig zijn. Die grijze strook onderaan ziet er ook vreemd uit. Zelf pak ik luchten meestal aan met gradiënt in Lightroom. Zou hier in dit geval ook eens mee beginnen.
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 14:25 
 Profiel
Je blijft wat cryptisch. Wat heb je gedaan, met welk programma? Ter vergelijk zou het onbewerkte origineel als link handig zijn. Die grijze strook onderaan ziet er ook vreemd uit. Zelf pak ik luchten meestal aan met gradiënt in Lightroom. Zou hier in dit geval ook eens mee beginnen.
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 15:28 
 Profiel
Als de uitgebeten hooglichten in het origineel zit, kun je er niets meer aan doen. Uitzondering is wanneer de overbelichting alleen in één van de drie RGB kanalen voorkomt. Zit het in alle 3 dan heb je pech.

Wat je zou kunnen doen om dat blauw wat aan de passen is een hue/sat aanpassingslaag maken en dan met de blend-mode op color wat met de verzadiging en hue slider spelen (moet je wel even alleen de lucht selecteren). Dan krijg je wellicht een wat minder chemisch resultaat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 16:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Er is op een klein stukje bovenaan na, niks uitgebeten in die foto.

En als je de wolken eens z/w maakt, of het paarse er uit trekt?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jan 2012 17:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat als je met een gradient de lucht wat donkerder maakt je al een heel eind komt.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jan 2012 11:02 
 WWW  Profiel
Ik zal er eens even mee bezig gaan, iig allen alvast bedankt voor de tips

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jan 2012 15:07 
 WWW  Profiel
Weg met die lucht! Ik zou 'm in breedbeeld uitsnijden (symmetrisch met de reflectie) met nog een heel klein streepje lucht en die dan wat donkerder maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jan 2012 15:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik zou er persoonlijk een grote luchtballon inshoppen ben je gelijk van je probleem af. Wel even letten op de reflectie in het water.
"Noem me maar René"

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jan 2012 23:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Met wat creatief clonen/healing brush de uitgebeten plek wegwerken? Verder zou ik het paarse er een beetje uithalen.. en iets neutraler qua kleur maken.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Werkplaats
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 12 berichten ] 

Grijswaarden