[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - Inrichting thuisstudio'tje

[ 2 berichten ] 
 Titel: Inrichting thuisstudio'tje
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2016 21:18 
 Profiel
Vraagje,
Ik ben al een tijdje zinnens een kleine thuisstudio in te richten, ik beschik hiervoor over een ruimte van circa 3 bij 6 meter. Nu viel mijn oog op een starterskit van Linkstar (MTGK 3150U). Hierin steken, onder meer, 3 flitsers van 150 W/s. Kan iemand me advies geven over de bruikbaarheid hiervan in de opgegeven ruimte ? Zou voornamelijk gebruikt gaan worden voor portretten.
André.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Inrichting thuisstudio'tje
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Apr 2016 07:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Over de starterskit van Linkstar kan ik niets zeggen, ben niet zo ervaren met flitsinstallaties.
Ik werkte vroeger in mijn studio met floodlight, met daglicht via een dakkoepel en grote isomo reflectieschermen op wieltjes en achtergrondrol.
Wel valt me op dat 3 meter erg krap is voor een portretstudio.
Je hebt ruimte nodig om je licht te plaatsen.
Bovendien, als je de persoon ten voeten uit in beeld wilt, zullen waarschijnlijk de zijwanden in beeld komen.
Dat hoeft geen probleem te zijn als de stijl van je portretten daarop aangepast is.
Maar bij de keuze voor klassieke portretten wil je natuurlijk geen zijwanden in beeld.
Ook rekening houden met de hoogte van de ruimte. Bij kamers met de gebruikelijke plafondhoogte, komt die algauw in beeld en dat kan erg storend zijn.
Als je gaat voor portretten van enkel gezicht en bovenlichaam, dan kom je met een kleine ruimte wel toe.
Vroeger had ik een portretstudio van 4 x 8 meter. Die 8 meter waren geen overbodige luxe.
Er was een normale plafondhoogte en daar zat ik al dikwijls tegen de beperking aan.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Werkplaats
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2 berichten ] 

Grijswaarden