[ 9 berichten ] 
 Titel: Photoshop vraagje
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 22:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben bezig met onderstaande foto. Ik wil graag het koord wat om haar benen gebonden zit, wat realistischer maken. Liefst met een strik of knoop (mag ook grafisch zijn, hoeft niet foto-realistisch!). Ook waar het touw samenkomt, klopt niet. Ik kan er alleen geen tutorial over vinden. (weet niet de juiste zoektermen voor google). Kan iemand mij verder helpen, eventueel een link naar een goede tutorial of hulp richting de juiste zoektermen?

Afbeelding

Heeft meer finetuning nodig, maar dat kan ik zelf nog wel oplossen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 23:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goede hulp richting zoektermen is lastig omdat ik niet precies weet wat je zoekt. Zoek je tips om 'realistisch/grafisch' te tekenen in photoshop? In dat geval houd ik me aanbevolen als je zinnige dingen tegenkomt, ik loop er ook wel eens tegenaan.

Wat ik in dit geval zelf zou doen is het jezelf een stuk makkelijker maken: fotograferen kost minder tijd dan photoshoppen. Neem iemand met een onderarm, of mis/gebruik je eigen onderarm) pak nog een stukje van het rode lint (of wat er op lijkt) maak de strik die je in de foto wilt hebben op je arm, fotografeer tegen witte achtergrond en knip/plak de strik/knoop weer in de foto.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 14:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank je Ellende.. Ik ga het proberen. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 16:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ff een quick en dirty bewerking.

Afbeelding

Touwtje om haar been uitgeknipt met de lasso tool, gedraaid (op maat gemaakt) en geplakt. Vervolgens touw met brush tool op color wat bijgewerkt. Stuk been waar stukje touw zat met clone tool hersteld. Met de liquify tool het touwtje naar de ballonnen wat meer natuurkundig bijgebogen vlak bij de enkel. Het zelfde stukje geknipt touw van eerder weer 5 keer geplakt, gedraaid, gespiegeld en op maat gemaakt en 2x gecombineerd tot 2 lusjes en 2 uiteinde. de "plak" layers heb ik op multiply ingesteld.
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 19:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank je zoiets bedoel ik inderdaad... ik ga eens knutselen met het grote formaat aan de hand van jouw uitleg!! Alleen de liquify tool is bij mij zo gruwelijk traag op groot formaat, dat er bijna niet mee te werken valt (blijft hangen en daardoor krijg je geen mooie vloeiende lijnen). Ik had gehoopt met de Warptool hetzelfde effect te krijgen, maar dat ging niet helemaal zoals ik wilde. Ik had misschien ook met de pentool de rondingen mooi kunnen krijgen vd lussen. Ik gaan eens proberen....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 19:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De liquify tool was maar minimaal, moet zonder ook wel lukken. ;)
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 09:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien doe je dit al, maar een tip voor de liquify tool: Selecteer met de Marquee tool het gebied dat je wilt bewerken en gebruik daarna pas de liquify tool. Dan pakt ie alleen de selectie en zou ie stukken sneller moeten zijn:)
www.jordyhuijbregts.com // Facebook // Blog // Tumblr (daily updates)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 11:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat wist ik niet dat dat zo ook kon.. maar vraag me af of het daardoor veel sneller is. Ik gebruik het ook weleens in lagen. Bijvoorbeeld de strik alleen.. en dan nog vertraging waardoor je geen vloeiende beweging krijgt. Ik had ergens gelezen dat PS CS6 dat verbeterd heeft.

Valt overigens niet mee dat touw en de strik ... ziet er zo nep uit. Strik weggelaten, maar nog steeds niet tevreden. Misschien toch maar fotograferen.. of even iets anders doen!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 19:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Edit: Bedankt voor de geweldige tip 031 ... werkt fantastisch!

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Werkplaats
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 9 berichten ] 

Grijswaarden