[ 7 berichten ] 
 Titel: waterdruppels verscherpen
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 13:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben bezig met een serie en de onderstaande foto is er 1 van.
Nu wil ik dat de waterdruppels en de waterpartijen onderin en de waterdruppels verscherpt worden/contrastvoller worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik gebruik photoshop Cs4

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 14:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is ook goed te doen met licht; een beetje hard licht erbij en ze sprankelen als diamanten. Of dat afbreuk zou doen aan de rest van de foto weet ik niet.
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 15:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Clarity slider in camera raw op een nieuwe laag en dan blenden, maar er zal best wel een andere manier in photoshop hiervoor zij
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: waterdruppels verscherpen
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2012 17:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dupliceer je laag en gebruik een USM met een radius die past bij deze druppels. Vervolgens maskeer je van deze laag alles behalve de druppels.

Kissyfur schreef:

En hoe moet hij dat dan maskeren? :)

Inderdaad, met 't handje.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Laatst gewijzigd door Mercarra op 16 Aug 2012 18:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2012 17:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En hoe moet hij dat dan maskeren? :)

Ik had al zitten denken, maar er is met channels niks te selecteren denk ik.

Enige dat ik kan bedenken is met de dodge tool ingesteld op highlights de waterdruppels een voor een aanbrushen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: waterdruppels verscherpen
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2012 22:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat je eventueel zou kunnen doen is er 'nieuwe druppels' overheenleggen. Kijken of je ergens een 'splash' in je archief hebt zitten met een donkere achtergrond (zee/rivier/waterval op vakantie?) die je er op layermode screen overheen kan leggen.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 08:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ik denk als je van die halo om haar arm af bent (en achter haar hoofd) dat de druppels automagisch meer aandacht in het beeld krijgen, je word daar nu door afgeleid.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Werkplaats
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden