[ 669 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
 Titel: [Verzamel] IR
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2005 21:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wegens het niet meer kunnen vinden van de oude, maar even een nieuw IR topic geopend. :)

Hier wat spul van mijn hand:

1.
Afbeelding

Genomen met de Peleng 8 mm. Als filter heb ik drie stukjes overbelicht/ontwikkelde Kodak ISO400 z/w film gebruikt. Aangezien deze IR en geel/bruin licht doorlaat ipv het IR/rood van de standaard filters, is het effect een beetje anders. Alleen autolevels gedaan na exposure (op EOS D30).

2.
Afbeelding
Eén foton maakt nog geen megapixel - fotootjes!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2005 23:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Uitzicht op mijn stad. Uit de hand geschoten.

[1]
Afbeelding
Het schijnt foto's te kunnen maken...

http://big-d.deviantart.com

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2005 00:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Big D schreef:

Uitzicht op mijn stad. Uit de hand geschoten.

[1]
http://members.lycos.nl/bigdfoto/DordrechtIR01.jpg

Mooie stad 8-)
gave foto trouwens ook!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2005 00:20 
...ik heb laatst de truukendoos ook maar eens opengetrokken..

a
Afbeelding

b
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2005 02:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Govert : leuk effect weereens wat anders....

@ Riphagen : hoe krijg je het voor elkaar, heerlijke platen qua kleur en compo, analoog? en wat voor filter?
#urbex @ irc.tweakers.net -- http://www.flickr.com/photos/bsidez/ -- Art is superior to television and shopping...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2005 11:42 
mooi hoor Govert

en die van Riphagen ook. echt fijn voor de ogen :)

@Big D, volgende keer wat wolkjes erbij en hij is toppie. wel knap zo uit de hand!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2005 11:51 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
2nosedt schreef:

Mooie stad 8-)

inderdaad erg mooie stad :roll:

wanneer heb je die foto genomen, bigd? is de torenklok alweer uit de steigers?
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2005 12:21 
 Profiel
Erg tof Riphagen, je foto's hebben een beetje een Tron-vibe. :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] IR
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 14:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Govert schreef:

fisheye en ir rawks! :D
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 16:05 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ LVN: Ja, wolkjes. Die waren er op dat moment niet :P Dat is dus weer iets voor een volgende keer.

@ Atmosphere: Pasgeleden gemaakt. In die week dat ook de kermis er stond (zou niet meer weten welke datum dat was). En ja.. de toren is al een tijdje uit de steigers weer. Daar zat ik juist op te wachten (ook voor de "fotoshoot opdracht" van het forum ;) )
Het schijnt foto's te kunnen maken...

http://big-d.deviantart.com

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 16:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Big D schreef:

@ Atmosphere: Pasgeleden gemaakt. In die week dat ook de kermis er stond (zou niet meer weten welke datum dat was). En ja.. de toren is al een tijdje uit de steigers weer. Daar zat ik juist op te wachten (ook voor de "fotoshoot opdracht" van het forum ;) )

ik had het inmiddels al gezien.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] IR
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 21:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ka schreef:

fisheye en ir rawks! :D

zeker, maar wel last van het feit dat dit geen APO lens is: het IR en het zichtbare licht breken niet hetzelfde en dat zie je aan de randen: een IR beeld en iets verschoven een beeld van het beetje zichtbare dat er nog doorheen komt.

maar toch ben ik blij met de mogelijkheden van de Peleng! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Govert, geen flauw idee wat je nou bedoelt, maar fraaie pics hoor ;) Heb zelf nog niet echt verbijsterende resultaten met uberbeliche film of iest in die trent. We keep trying ;)

big d, uit de hand zeker netjes..! Wat was je sluitertijd enzo?

Riphagen, ik vond de serie die je een jaar ofzo geleden poste veel beter.. Losstaand iets minder, maar nog steeds even sterk!

@govert, het originele topic was toch niet zo moeilijk te vinden. ;)

Weinig inspiratie de laatste tijd, dus een paar vakantie snaps.. Na een paar jaar IR gaat de lol er ook wel weer van af dus k focus me de laatste tijd voornamelijk op regulier z/w.. Dit zijn dus ook de crapsnaps vanwege gebrek aan motivatie de laatste tijd :)

T1
Afbeelding

T2
Afbeelding

T3
Afbeelding

T4
Afbeelding

T5
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 21:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker :wave
Damn, wat krijg jij de vegetatie altijd zo heerlijk wit.
jaspervandermeij.nl - photoblog | Werk aan de Muur - Koop (en verkoop) mooi werk voor aan de muur

Fuji X100 - 5D mk2 - Sigma 15 fish - Canon 17-40L - Canon 35L - Canon 50 - Holga 60 EOS - Canon 85

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2005 22:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nog wat die ik met de Peleng en mijn 10D heb gemaakt.
25 seconden belicht. f/11.

Afbeelding

Overigens nog een leuke animatie:
http://194.126.173.14/~nieuwlan/foto/animated.gif

:)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2005 09:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
tommy: crapsnap ? meesterwerken bedoel je...

govert: leuke animatie.. goh dat de 10D toch zoveel IR geeft. wat voor filter gebruik je ? is dit ook te gebruiken op de 300D. had ergens gelezen dat de canon SLRs niet echt geschikt waren voor IR.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2005 09:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
gewoon langer belichten (25 sec @ f/11). en aangezien de 10d niet veel ruis genereert gaat dat best.
met de d30 is het bijvoorbeeld 2 sec @ f/8 dus dat scheelt.

ik heb voor de Peleng een paar stukjes ontwikkeld negatief gebruikt. (die kan je achter op de lens schroeven).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2005 14:25 
Tommy schreef:

Riphagen, ik vond de serie die je een jaar ofzo geleden poste veel beter.. Losstaand iets minder, maar nog steeds even sterk!

Jah, maar dat was geen infrarood!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2005 14:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Tommy:
wat een geweldig mooie foto's! Absoluut meesterlijk. als dit crapsnaps zijn, wil ik niet weten hoe je serieuze werk eruit ziet.
En wat Paecke zegt: hoe krijg je de vegetatie zo wit? Of is dat toch een IR bijdrage?
D2h | D700 | Lensebaby Muse | Nikkor 16-35 f/4 VR | Nikkor 35 f/2 ai-s | Sigma 50mm f/2.8 EX Macro 1:1 | Nikkor 50m m f/1.4 ai-s | Nikkor 50mm f/1.4D | Nikkor 24-70 f/2.8 | Nikkor 70-200 f/2.8 VR | Speedlight SB800 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2005 20:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hee, bedankt voor de reacties allemaal. Toch niet zo slecht als ik dacht dus :o

@riphagen: geen IR? Dan zat je zeker in het verkeerde topic? :)

@yellowcube, @paecke: Sjah wit.. Dat kan ik ook niet helpen eigenlijk. Alle foto's komen eigenlijk 'zo uit de cam' op hier en daar wat levels, curves, dodge/burn, maskertjes en gradientjes na.. Maar dat zijn details. Het is redelijk zoals het is, maar wel alles met mn zware (850nm?) filter gemaakt.

@govert: leuke animatie, dat is bij elkaar 225 sec sluitertijd? :)

T6. Standaard architectuur shotje
Afbeelding

Via flikker overigens dit keer clicketyclick :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2005 20:26 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
standaard, but nice :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 12:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Tommy: mooi werk weer , zoals gewoonlijk :)

hier nog een paar van mijn hand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#urbex @ irc.tweakers.net -- http://www.flickr.com/photos/bsidez/ -- Art is superior to television and shopping...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 20:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Leuk die vogeltje op 1 :) 2 doet me ook wel iets! 3 daarentegen helemaal niets.
jaspervandermeij.nl - photoblog | Werk aan de Muur - Koop (en verkoop) mooi werk voor aan de muur

Fuji X100 - 5D mk2 - Sigma 15 fish - Canon 17-40L - Canon 35L - Canon 50 - Holga 60 EOS - Canon 85

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 21:17 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
ik ben elke keer weer bijzonder verrast door de scherpte en het belichtingsbereik van Tommy's platen :o in tegenstelling tot m'n eigen D30 probeersels..
Wat zou het verschil maken behalve dat het Nikon <> Canon is?
Zou het het filter zijn?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
^ Met loozz ^

Ik wil het ook.. :P

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 21:58 
@hangloozzz: Yep, het zit hem wel in het merk... Als je met een canon leuke IR plaatjes wil maken zul je eerst het IR-block filter eruit moeten slopen....Of een dedicated 20da kopen. Too bad. :lol: :lol: :lol:

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2005 23:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hangloozz schreef:

ik ben elke keer weer bijzonder verrast door de scherpte en het belichtingsbereik van Tommy's platen :o in tegenstelling tot m'n eigen D30 probeersels..
Zou het het filter zijn?

volgens mij is het nikon ir block filter een stuk minder, de cam beter geschikt, en bovenal Tommy gebruikt een wratten filter(de b+w 093 als ik me niet vergis) ipv bv een hoya (Tommy correct me if i'm wrong), wat een stuk meer tegenhoud, waardoor je bijna zwart wit platen direct uit je cam krijgt

zie ook : http://dpfwiw.com/ir.htm

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2005 07:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hangloozz schreef:

Zou het het filter zijn?

ik weet niet welke lens Tommy heeft gebruikt, maar ik weet uit eigen ervaring dat een APO lens het beste is (zoals ik eerder in dit topic uitlegde). ik zal vanavond, ?ls ik tijd heb, eens wat voorbeeldjes plaatsen.

als je geen APO lenzen hebt, dan is het het beste om een IR filter te hebben dat ook alleen het IR doorlaat en helemaal geen zichtbaar licht, zoals dat dingetje van mij (die laat rood licht ook een beetje door). en dan krijg je dus ook echt z/w platen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2005 09:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Liek heeft ook een IR speeltje. Nog niet helemaal onder de knie, maar wel leuk! Flare is cool 8-)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2005 09:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Geen idee of ik een APO lens heb? 't is de kitlens v/d D70. Maar met elke andere lens (zelfs mn ouwe 80-200) is zo scherp als hier. Ik gebruik idd een zwaar filter, volgens mij 850nm uit mn hoofd. Maar mn donkerrode (700nm) filter is even scherp verder. Volgens mij heeft het idd met het aa filter op de ccd te maken. De D70 schijnt een soort gradueel verloop te hebben, laat iets meer rood door dan andere cameras en zwakt naarmate de lichtfrequentie toeneemt langzaam af, ipv hard zoals vaak gebruikelijk is.

Kan natuurlijk nu ff het linkje niet vinden, maar er is ergens een pagina waarop het uitgelegd staat en waarop ook de IR mogelijkheden van andere cameras staan. De d70/d100 komt daar idd als beste uit de IR test (naast wat Sony's) met de mededeling "sharp". Bij andere cameras staat vaak "noisy" of "long shutter needed" zoiets.

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Experimenteel
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 669 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Grijswaarden