[ 18 berichten ] 
 Titel: Zeche Hugo
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 15:05 
 Profiel
De laatste mijn die zijn deuren daar sloot was Zeche Hugo, op 28 april 2000 verlieren de mijnwerkers voor het laatst de poort en telde de stad ineens drieduizend nieuwe werklozen. In de afgelopen jaren zijn van dit immense complex vrijwel alle gebouwen gesloopt. Alleen één van de schachttorens staat nog overeind, deze heeft nu een museale status, en het gebouwencomplex met de kantoren, administratie en kleedruimtes. Dit laatse complex bevind zich in een zeer vervallen staat. Met name de kleedruimte is zeer bijzonder om te zien. Honderden stalen manden hangen met ijzeren kettingen hoog aan het plafond. Hierin borgen de mijnwerkers hun schoenen, kleding en persoonlijke eigendommen op tijdens hun dienst zodat die veilig waren tegen diefstal. Met een ketting hesen de arbeiders hun mand op, metershoog aan het dak. Iedere arbeider had z'n eigen genummerde ketting met mand.

Heden ten dage hangt deze immense hal nog steeds vol met honderden van dit soort manden. Dit is een zeer overweldigend iets om te zien en om rond te lopen, alsof het uit een soort horrorfilm komt; al die kettingen en kooien geven het een wat sinistere sfeer. (bron: Hiddenplaces.nl)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Laatst gewijzigd door sjoma op 26 Sep 2009 10:34, in totaal 5 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Zeche Hugo
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 15:35 
 Profiel
Stuk voor stuk mooie beelden! Wat en waar is het? Wat is het verhaal bij de foto's?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 15:40 
 Profiel
AvdMeijde schreef:

Stuk voor stuk mooie beelden! Wat en waar is het? Wat is het verhaal bij de foto's?

Titel zegt Zeche Hugo, Google helpt je verder.

Gr Kees
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 16:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mooie platen, waarbij z/w imo een goede keuze is en de omzetting mooi is uitgevoerd.
Wel zijn er de nodige platen die erg op elkaar lijken en ik vraag me af of daar wat meer afwisseling in mogelijk is, waardoor de serie al geheel sterker wordt. Nummer 8 mijn favoriet. Strakke plaat zeg ^O_ .
Kan het zijn dat je deze serie al eens eerder ergens hebt gepubliceerd :D ?
Canon 40D + grip | Sigma 10-20 F:4-5.6 | Tamron 17-50mm F:2.8 | Canon 70-200mm F:4L |Tokina 100mm F:2.8 Macro

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 16:45 
 Profiel
BertL schreef:

Kan het zijn dat je deze serie al eens eerder ergens hebt gepubliceerd :D ?

Nee, ik was er vandaag voor het eerst

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 17:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dan was je in ieder geval niet de eerste.
Heb daarom even gezocht op dit forum en kwam bij:
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=46&t=59172&p=1089168&hilit=zeche#p1089168, wat mijn gevoel eea al eens eerder te hebben gezien verklaart.
Neemt niet weg dat het mooie platen zijn die je hier neerzet.:applaus: .
Canon 40D + grip | Sigma 10-20 F:4-5.6 | Tamron 17-50mm F:2.8 | Canon 70-200mm F:4L |Tokina 100mm F:2.8 Macro

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 20:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
sjoma schreef:

AvdMeijde schreef:

Titel zegt Zeche Hugo, Google helpt je verder.

Gr Kees

nou nou! :roll:

een beetje moeite mag wel hoor. iemand vraagt je wat, waarom niet gewoon een antwoord geven?

dit is niet een foto-dumpplek, maar een community en daar hoort communicatie bij.
Eén foton maakt nog geen megapixel - fotootjes!!!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 20:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
wel veel van hetzelfde. Wat mij betreft had je wel wat selectiever mogen zijn. Zitten paar mooie tussen. Mooie locatie

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 20:50 
 Profiel
De 3e vind ik het mooist/ strakst van de serie.
Mooie locatie heb je daar overigens..

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 21:14 
 WWW  Profiel
8 is wel 'n intrigerende plaat.
verder inderdaad veel van hetzelfde.
Jammer dat je geen toelichting wil geven en vragenstellers min of meer afserveert.
Ik vraag me nu dus ook af waarom je de foto's uberhaupt hier parkeert en sluit me volledig aan bij Govert.
Gear : (nooit) Genoeg
2x 50D / EF 50mm 1.4 / EF-s 15-85mm / EF 85mm 1.8 / EF 135mm 2.0
http://www.pbase.com/marcphotolog
http://www.modelmayhem.com/1179009

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 21:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fotografie is ook een vorm van communicatie, maar op deze manier voor doven en slechthorenden ;) . Beetje meer info mag dus wel, tenzij je geen behoefte hebt aan feedback.

In het begin van de serie dacht ik, gaaf, leuk, best leuk, aardig, mwah en toen scrolde ik al snel naar de reakties om te zien wat de rest ervan vond. Maw, teveel van hetzelfde. Jammer, want er zitten best goeie platen tussen: 3, 5 en 6.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2009 22:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat een maffe surrealistische locatie, prachtig!
De foto's vind ik stuk voor stuk goed, maar als serie idd wel beetje saai.

3 vind ik de beste.
The trouble with fiction is that it makes to much sense. Reality doesn't make any sense at all.

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2009 09:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
lijkt haast wel op een installatie van een kunstenaar die ruimte zo.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2009 09:09 
 Profiel
Govert schreef:

Een beetje moeite mag wel hoor. iemand vraagt je wat, waarom niet gewoon een antwoord geven?

Je hebt helemaal gelijk,mijn excuses hiervoor :oops: , bij deze toelichting toegevoegd.

Gr Kees

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2009 11:48 
 WWW  Profiel
sjoma schreef:

Govert schreef:

Een beetje moeite mag wel hoor. iemand vraagt je wat, waarom niet gewoon een antwoord geven?

Je hebt helemaal gelijk,mijn excuses hiervoor :oops: , bij deze toelichting toegevoegd.

Gr Kees

Toelichting is prima, maar het afgeven van de locatie is bij Urban shooters een ongeschreven wet dat je dat gewoonweg niet doet. Er is voor mijn gevoel dan ook echt niks mis mee
Ik heb dergelijke locaties afgelopen jaren veelvuldig bezocht en je staat er van versteld hoe snel een locatie, welke onder de aandacht is, in een rap tempo naar de kl.te geholpen wordt.
Dtat maakt urban shooting zo leuk. Gewoon een beetje speurwerk ^O^

M.b.t de foto's. Er zitten een paar mooie tussen 2. 8 en 10. Sfeer is mooi weergegeven.
De rest is inderdaad veel van hetzelfde.

Alex
www.collodion-art.blogspot.com

You don't take a picture, it's given to you

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2009 22:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mooie creepy locatie en goede reeks. Zou persoonlijk 4 schrappen, compo kijkt niet lekker. Verder mag 9 van mij ook weg, waarom heb je daar niet je diafragma wijd open gegooid?
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2009 22:38 
 Profiel
hubba schreef:

waarom heb je daar niet je diafragma wijd open gegooid?

F8 is meer dan genoeg dacht ik hoor

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2009 22:40 
Gebruikers-avatar
 Profiel
bedoel meer richting de 2.8 bijvoorbeeld...
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 18 berichten ] 

Grijswaarden