[ 21 berichten ] 
 Titel: Jessic - PARTY
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Dec 2009 23:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Styling/Mua: Joke Schaper
Model: Jessica Knuppe

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Laatst gewijzigd door FBfotografie op 10 Dec 2009 23:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Dec 2009 23:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij een party denk ik toch gelijk aan meerdere mensen. Daarom zie ik hier die party niet echt goed terugkomen. Puur beeldend vind ik vooral 5 (ff nummeren) erg vet. Gaaf licht, goeie pose, prima kleuren.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Jessic - PARTY
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 11:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
IEWLL is het eerste wat in mij opkomt, kleuren vind ik er erg vies uitzien. Ik ben van mening dat de foto`s die je hier gemaakt het, het niet van de photosoep moeten hebben. De uitstraling passen totaal niet bij de bewerkingen die je hebt gemaakt. Ik zou hier eerder voor Z/W hebben gekozen met een keihard contrast. 5 is de enige waarbij ik blijf hangen en vind ik meteen ook de sterkste van allemaal. Goed belicht, maar twijfel nog wel aan het knietje. 1 vind ik ronduit slecht met het donkere gedeelte van het lichaam. Hier en daar twijfel ik ook over de compo`s en vind het allemaal niet lekker lopen. Je probeert veel uit en gaat goed met het commentaar om, maar vind dit toch niet zo goed. Misschien doe je wel gewoon teveel je best :)
1D mark IIII, (2x) EOS 5D mkII, 2,8/16-35mm L USM, 1,8/28mm 1.2/50mm L USM, 2.8/90mm MACRO, 2.8/70-200mm IS II L USM, 4.5-5.6/100-400mm IS L USM, 2.8/300mm IS USM, Extender 2.0, 550EX, 580EX II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 12:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het is wel een hele grote mix van van alles en nog wat geworden. Het seriematige gaat er voor dan een beetje verloren.
Ook de bewegingen in het beeld komen niet helemaal natuurlijk over, heb je dat tijdens het shooten gedaan of zit hier nabewerking in om dit zo te krijgen?

plaat 4 en 5 daarentegen vind ik gewoon goed, netjes hoor :). Gevoelsmatig iets te geforceerd geprobeerd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 12:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank, heren ;)

Deze beelden komen uit een sessie met Jessica, waarin ik veel nieuwe dingen heb geprobeerd. Misschien, heb ik iets te veel mode blaadjes gekeken ;) waardoor het er iets te gemaakt uitziet. Ik ben er zelf wel blij mee omdat het niet het standaard werk is wat ik normaal maak.

Maar..ehm..hoort af en toe op je bek gaan, ook niet bij fotografie? Als je vasthoud aan het vertrouwde maak je nooit iets nieuws.

Op DH staan trouwens meer beelden uit deze 'serie'

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 23:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heej Frank... styling/mua Jessica Schaper?

:lol:
pssttt..... www.jr-foto.nl

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 23:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
JRfoto schreef:

Heej Frank... styling/mua Jessica Schaper?

:lol:

lol veranderd...

Iemand anders die van gedachte wil wisselen over de serie.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2009 09:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wil wel met je van gedachte wisselen over deze platen....................

Het lijkt er op of er meer aandacht is gegeven aan de edits dan aan de platen zelf. Als creatieve nitwit probeer ik in de serie te ontdekken wat je bedoeling is maar ik zie een ratjetoe aan stijlen, compo's en angles. De sfeer is jaren 70, zeker met het filter en/of de aanpassingen met levels/curves.

Tot zover het gezeur en gezever!

Als het jou bedoeling was een keer lekker te freewheelen en te experimenteren dan ben je daarin, wat mij betreft, geslaagd :)

Peter
www.navigatorstudio.com

Hooked on Canon, Hasselblad & Elinchrom

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2009 11:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ok ik dan even...

Ik zal wel met andere ogen ernaar kijken, maar ik vind het (op enige uitzonderingen na) een lekkere serie. Zou niet misstaan in een magazine. Lekkere kleuren, beweging, nabewerking. Ja ik mag dit wel.
pssttt..... www.jr-foto.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 15:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het een fijne serie om te zien. Juist de kleuren spreken mij aan, lekkere stijl en sfeer hierdoor. Mijn favo's zijn foto 2, 8 erg gaaf gedaan, daarna foto 4. Klein zeurpuntje...dat kussentje onder haar been had weggemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 15:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat 't wel goed is dat je hiermee verder gaat, maar probeer er geen pastiche van te maken, zo'n nabootsding. Probeer het ook te doen met mindere middelen, dat is waar deze fotografie ook vandaan komt, gewoon met een compactje, lelijke flitsjes. Het gevaar van 't puur namaken van de stijl, ipv vanuit 't idee/manier van werken is dat je heel veel door elkaar gooit, en je een rare inconsistentie krijgt.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 18:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
FBfotografie schreef:

Maar..ehm..hoort af en toe op je bek gaan, ook niet bij fotografie?

vind je dat je hiermee op je bek bent gegaan dan? :)
ik vind van niet en de serie best gaaf. ik snap eigenlijk de opmerkingen over verschillende stijlen/inconsistentie/enzo niet echt. denk dat dit zo in een hip blad kan. 'vieze kleurtjes' zijn in (kijk maar bij Mensen en portretten). ok, op fora wat meer dan in reclameland, maar je ziet het wel vaak. niet dat het dan slecht of lelijk moet zijn, want hier vind ik het echt niet misstaan persoonlijk.
ook juist de afwisseling in de foto's spreekt mij aan en geven mij toch het gevoel dat de foto's bij elkaar horen en passen. de ene keer wat beweging, dan weer ander licht (onderschat de kracht niet van afwisseling daarin), maakt het wat dynamischer en het gevoel dat er toch iets gebeurt.
waar ik het wel mee eens ben is dat de titel niet bepaald de lading dekt, maar dan wel weer als je het over het licht hebt. op een party heb je ook in elke kamer andere lichtval en -bronnen. ;)

effe over de styling, had het je niet leuker geleken wanneer je samen tot een vette styling zou komen in plaats van dit door een stylist(e) te laten doen? of was het in opdracht? dan heb ik niks gezegd natuurlijk.
tegenwoordig kun je zowat álles met elkaar combineren (en lijkt ook iedereen styliste te kunnen worden). het leuke daarvan is dat je lekker alles door elkaar kunt gooien en nog iets leuks hebben ook. daarnaast kun je nog eens extra trots zijn op je pf-materiaal imho. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 19:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mijn compliment ik vindt je foto's wel een mooie kleur toon hebben. De kleding, de locatie het past bij elkaar alleen foto 6 komt niet over haar gezicht uitdrukking en middelvinger maakt het model minder knap en onschuldig. deze foto's geven mijn een professioneel indruk!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 19:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@heinz; je gaat te kort door de bocht.

Er bestaan 2 (of 3) soorten stylisten;
#1 die brengt kleding mee,
#2 die stijlt, en
#3 een ontwerp(st)er, die denken dat ze kunnen stylen.

De nummer #2 is de daadwerkelijke stylist; die kijkt naar merken, stoffen, kleurstellingen en laat die hele boel bij elkaar passen.
Van deze nummer #2's zijn er niet veel van in nederland.
Jij ziet hier een nr. #1 en daarvan zijn er des te meer, die noemen zichzelf ook sneller een stylist.

Dan kijkend naar deze beelden; ik zie maar 1 beeld (lees outfit) waar je dan een keuze uit moet maken - 8 beelden met dezelfde outfit kan niet.
#5 vind ik wel tof en dat komt omdat de kleding hier het mooiste uitpakt, samen met het model (blik goed). Als je verder kijkt, dan zie je dat je model hier niet in past.

En dan de bladen....welke bladen ? ben zeer benieuwd, kijk nog maar eens goed in de bladen, misschien een online magazine (fart brrr), maar maak je verder geen illusies.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 19:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bakman schreef:

De nummer #2 is de daadwerkelijke stylist; die kijkt naar merken

Een ''echte'' stylist kijkt juist níet naar merken, i.t.t. Maik de Boer of Danie Bles.

Leuke serie! Heb wel alleen het gevoel dat ze in haar eentje aan het feesten is, kleurtjes en compo's zijn prima.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 19:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tycho schreef:

bakman schreef:

De nummer #2 is de daadwerkelijke stylist; die kijkt naar merken

Een ''echte'' stylist kijkt juist níet naar merken, i.t.t. Maik de Boer of Danie Bles.

Ik weet niet hoe je bij deze waarheid komt, je moet wel want het ene blad wil het ene merk niet en een ander merk wel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 20:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet 't niet. Te veel variatie is iets wat sowieso aan te merken valt - er is geen consistente stijl, maar het is ook zeker niet 'lekker divers' te noemen. Eerder een setje losse fotos dus dan een serie. Het gewip van ene technische vorm naar de andere irriteert ook een beetje, geeft een amateuristische indruk (terwijl de losse beelden dat niet altijd zijn).

Vind de nabewerking matig met vlagen (#3 en #6 verraden dat je nog steeds ACR gebruikt in Lightroom of PS, met standaard oud ACR kleurprofiel - getuige de vieze oranje-bruinte tinten van gloeilamplicht, en de glazige huidjes).

#4 en 5 bij elkaar zijn lekker rauw en eigentijds, zien er professioneel uit.

#8 compleet andere stijl, andere boodschap ook - maar als onderdeel van een grotere serie vergelijkbare beelden best fraai

Kortom, dit kan beter.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Dec 2009 12:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
John,
Dankje ook voor je reactie hier.Of het in een magazine zou passen laat ik in het midden.

Marian,
Bedankt. Jouw werk zit vol sfeer en emotie en ik vind het dan ook een compliment dat de foto's je op dat vlak aanspreken.
Gevoel is als beta een zwak punt.

Simon
Het ontwikkelen van een eigenstijl als fotograaf is belangrijk, maar om te ontdekken wat je stijl is is het vooral uitproberen.
Ja het was de bedoeling een blend/ilovefake gevoel aan de foto's te geven en mischien is dat mijn stijl niet, maar het voelt wel goed als de foto's in je ogen wel kloppen met je wou neer zetten. Ik heb zelf al beter uitgewerkte plannen om deze techniek toe te passen op een shoot die meer een serie moet worden.

Heinz,
Nee ik ZELF vind niet dat ik op mijn bek ben gegaan, zeker niet. Maar, als je door je fotografie niemand kan boeien is je eigen mening nutteloos.
In het begin waren, hier, maar ook op andere plekken, mensen wat terughoudend, blijkbaar moest het even intrekken. Ik zelf vind hem als serie zo mooier dan als ik de verschillende 'stijlen' niet door elkaar heen gooi en ik ben wel tevreden over dit experiment hoewel ik wel zie dat er nog verbeter punten zijn.

Over de kleding/stijling: Als man vind ik het erg moeilijk om dat goed te doen, ook modellen komen vaak niet verder dan het jurkje in hun eigen kast.
De styliste is zelf ook fotografe en is zeer creatief in het samenstelling van niet alledaagse setjes kleding, gekocht bij alledaagse winkels (dit komt bij de H&M weg).
Dus ik was blij dat ik me volledig op de fotografie en belichting kon werpen.

Pindakaas,
Jessica is goed, maar idd soms wat dezelfde expressie, maar niet in verhouding wat je soms bij andere modellen ziet.

Bakman,
Je hebt gelijk. Het zijn 2 outfits en 8 foto's. In totaal heeft jessica 4 setjes aangehad, echter door mijn experimentele karakter van die dag zijn de 2 andere setjes in een afwijkende setting gebruikt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van jouw een iets positievere reactie had verwacht, eindelijk heb ik eens meer tijd aan gevoel besteed dan aan techniek. En don't worry ik maak me geen illusies:
I am still learning.

Jouw aversie tegen FART begrijp ik niet, je was ooit vrienden met ze. FART is een online fashion tijdschrift met passie gemaakt. Het bied een weg om je werk te exposeren en om met een doel te fotograferen. Ik zie het vooral als inspiratie. En wat mooi werk van jouw in FART zou ook daar echt niet misstaan.

Tycho,
Bedankt, ja de titel had anders gemoeten, noem het ergens anders ook flash & motion

Majic,
Zoals al tegen Heinz zei vind ik het zo chaotisch mooier, ook omdat ik idd iets van drie verschillende dingen door elkaar heen heb gebruikt. Voor jouw werkt het niet. Ik wil het concept nog verder uitwerken en zou proberen wat meer consistentie wat betreft belichting er in te gooien.

Ik heb deze foto's nu op een aantal plekken staan en merk dat modellen ze erg mooi vinden, vooral 5, beginnende fotografen ze niet begrijpen en de gevorderde fotograaf potentie ziet, maar ook verbeter punten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Dec 2009 17:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
frank, aversie is een groot woord, maar er zit een verhaal achter.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Dec 2009 23:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker aan t uitproberen Frank! In dat opzicht absoluut een geslaagde shoot zou ik zeggen! Waarvan 5 is echt een fraaie foto is geworden. De rest kan hier helaas niet aan tippen, maar dit probleem ken ik maar al te goed. Ik heb ook last van wat middelmatige series, met te weinig uitschieters. En als ze dan ergens inzitten dan zijn het vaak iets teveel dezelfde foto's waardoor je weer moet inboeten kwa diversiteit. Volgens mij is de oplossing gewoon blijven oefenen en blijven experimenteren!
Een andere optie waar ik zelf eens aan zit te denken is om eens een meerdaagse shoot te plannen, je krijgt zowiezo door weersinvloeden en andere momenten al heel andere plaatjes volgens mij. Verder zie je vaak achteraf als je thuis zit veel beter welke delen van de serie goed zijn en welke niet, waardoor je die delen over kan doen of vervangen door iets nieuws.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2009 12:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ik ben nog een noob op foto gebied, maar ik vind ze niet verkeerd
lijkt een beetje op een wat oudere polaroid foto's
ben altijd benieuwd hoe zo iets gemaakt is
It does not matter how slow you go, so long as you do not stop.

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Mensen
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 21 berichten ] 

Grijswaarden