[ 15 berichten ] 
 Titel: Trouwfotografen die mooiweergarantie bieden?
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 14:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik kijk af en toe rond op websites van verschillende trouwfotografen en het viel me op dat ik bij een aantal daarvan als extra optie in het pakket een mooi weer garantie zit. Ik zag er al twee die 150 euro rekenen hiervoor.

Is er iemand hier die dat doet of weet wat het betekent? Ik vond het nogal vreemd namelijk, zeker omdat er verder geen uitleg bij staat.
Canon 5D MIII | Canon 5D MII | Canon 50 1.2L | Canon 100 2.8L IS | Canon 16-35 2.8L | Canon 85 1.8 USM | Canon 580 EXII | Canon 40D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 15:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik dacht dat het te maken heeft met de poseerfoto's? Die worden soms voor de bruiloft geschoten. Of als het dus regent, erna.
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 15:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Of net als met de wintersport, door blijven rijden tot je mooi weer tegen komt?
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 15:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
misschien wel gewoon binnen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Trouwfotografen die mooiweergarantie bieden?
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 16:03 
 WWW  Profiel
ik *zou me kunnen voorstellen* dat het een soort van verzekering is: bij slecht weer is het (voor die 150 euro) inbegrepen dat de shoot op een mooie dag overnieuw gedaan wordt (of krijgt het paar geld terug?)
Maar dan lijkt me een sluitende definitie van wat precies slecht weer is lastig... Daarbij zie ik regelmatig hele mooie foto's van bruidsparen in de regen. Misschien niet wat de bruid zich ervan had voorgesteld, maar het is zeker niet onmogelijk om bij slecht weer mooie foto's te maken...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 16:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb ook een mooi-weer garantie.. maar die geef ik alleen mondeling af. Pas afgelopen weekend heeft hij me voor t eerst in 130 bruiloften in de steek gelaten. Het busje Polen dat t huis van tevoren komt witten was natuurlijk wel gewoon van de partij.

Die mensen die er geld voor vragen kan je misschien eens een mailtje sturen. Ik krijg ook wel eens mailtjes met vragen en beantwoord die dan gewoon.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 17:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi weer zit bij mij standaard in de meest uitgebreide reportage. Wordt zeker in deze natte tijd veel gebruik van gemaakt.
Bruidsfotograaf Peter Lammers: http://www.YourWeddingPhotos.eu

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2012 20:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Copy / paste van een willekeurig resultaat op 'mooi weer garantie bruidsfotograaf':

Mooi weer garantie fotoshoot 95 euro
Is uw bruiloft in het water gelopen door het weer en heeft u daardoor geen buitenfoto's? Boek dan na uw trouwerij de fotoshoot opnieuw!
1,5 uur durende bruidsreportage op na uw trouwerij.
Gaat alleen door bij mooi weer.
Alle foto's zijn professioneel bewerkt met Photoshop.
De fotoshoot is na afloop ook nog te boeken.
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 | 50 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 135 L 2.0 USM | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 08:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
stevie schreef:

Copy / paste van een willekeurig resultaat op 'mooi weer garantie bruidsfotograaf':

Mooi weer garantie fotoshoot 95 euro
Is uw bruiloft in het water gelopen door het weer en heeft u daardoor geen buitenfoto's? Boek dan na uw trouwerij de fotoshoot opnieuw!
1,5 uur durende bruidsreportage op na uw trouwerij.
Gaat alleen door bij mooi weer.
Alle foto's zijn professioneel bewerkt met Photoshop.
De fotoshoot is na afloop ook nog te boeken.

Oh, die had ik nog niet gevonden.
Aangezien het de laatste tijd nogal veel regent, heeft iemand hier al een fotoshoot recent over moeten doen?
En hoe regelen jullie dat met make-up en kapper enzo?
Canon 5D MIII | Canon 5D MII | Canon 50 1.2L | Canon 100 2.8L IS | Canon 16-35 2.8L | Canon 85 1.8 USM | Canon 580 EXII | Canon 40D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik denk dat ze t bruidspaar dat laten regelen, en net als op de trouwdag alleen geld voor fotografie vragen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 14:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
robink schreef:

Aangezien het de laatste tijd nogal veel regent, heeft iemand hier al een fotoshoot recent over moeten doen?

Heb zelf nog nooit een fotoshoot over gedaan.

A) je kunt ook ergens naar binnen gaan voor het maken van foto's
B) het komt bijna nooit voor dat het de hele dag regent, dus er is altijd wel ergens 10 minuten om buiten foto's te maken
Bruidsfotograaf Peter Lammers: http://www.YourWeddingPhotos.eu

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 19:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DigiLife schreef:

robink schreef:

Heb zelf nog nooit een fotoshoot over gedaan.

A) je kunt ook ergens naar binnen gaan voor het maken van foto's
B) het komt bijna nooit voor dat het de hele dag regent, dus er is altijd wel ergens 10 minuten om buiten foto's te maken

Ik bespreek vooraf met een bruidspaar altijd een alternatieve locatie voor al het regent, en dat is nu 1 keer nodig geweest. Ik heb het idee dat de sfeer en het gevoel van het bruidspaar op een andere dag dan de bruiloft toch heel anders is, dus lijkt me een fotoshoot over doen ook niet altijd gewenst.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat het bijna nooit de hele dag regent, maar het komt niet altijd goed uit om op een ander moment nog snel even een fotoshoot tussendoor te doen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 21:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tsja, het weer op de bruiloft... dat is altijd onzeker. Ik bespreek vooraf met een bruidspaar altijd mogelijke binnenlocaties voor het geval dat, maar het was me nog nooit gebeurd dat het de hele dag regent, op afgelopen vrijdag na. De bruid belde echter een paar dagen voor de bruiloft, dat zij zelf liever op een andere dag de fotoshoot wilden doen als het beter weer zou zijn. Ik pas me wel aan! :) Maar ik heb dus nog geen idee of 'het gevoel' ook op een andere dag over komt. We hebben vrijdag nog wel even 10 minuutjes buiten wat foto's gemaakt en de groepsfoto's, dus er is sowieso wat.

Met zo'n mooi weer-garantie heb ik persoonlijk niet zo veel. De kans dat het alleen maar regent is niet zo groot, binnen kun je ook toffe foto's maken en anders kom je er in goed overleg wel uit toch?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 10:41 
 WWW  Profiel
Off topic maar het is hier toch al een paar keer aangehaald.
Ook ik druk het bruidspaar op het hart een alternatieve binnenlocatie te zoeken en anders doe ik het zelf. Pas 1x gebruik van hoeven te maken overigens.

De "mooi weer garantie" komt er gewoon op neer dat je op een later tijdstip nog even de buitenreportage doet.
Als het niet te ver reizen is ook nog lucratief want veel langer dan een uurtje ben je niet bezig en het bewerken van de foto's e.d. zit al in de prijs van de huwelijkreportage zelf.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 07:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Ik heb ook een mooi-weer garantie.. maar die geef ik alleen mondeling af. Pas afgelopen weekend heeft hij me voor t eerst in 130 bruiloften in de steek gelaten. Het busje Polen dat t huis van tevoren komt witten was natuurlijk wel gewoon van de partij.

Die mensen die er geld voor vragen kan je misschien eens een mailtje sturen. Ik krijg ook wel eens mailtjes met vragen en beantwoord die dan gewoon.

Super handig zo'n busje!

Wel merkwaardig hoor, een mooi weer garantie... Zoek inderdaad gewoon een romantische binnenlocatie, met de dampende regen nog een extraatje voor je foto's ook....

Misschien dat ik zelf een lantaarnpaalvrij-garantie op mijn website ga zetten, 100% vrij van lantaarnpalen uit hoofden.
Of hand-op-de-mercedesvrij-garantie.

Wat zou ik hier voor kunnen rekenen? :lol:

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Zakelijk en Juridisch
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 15 berichten ] 

Grijswaarden