Hallo allemaal,
9 Weken geleden heb ik een occasion lens (Sigma 50-150 HSM II) gekocht bij Fotokonijnenberg.nl. Na een paar dagen kwam de lens binnen. Gelijk bleek al dat de lensmount (achterkant van de lens) los zat en kon bewegen ten opzichte van het objectief. ik was geschokt, zeker omdat ik fotokonijnenberg hoog in het vaandel heb staan wat het de service aangaat en ik niet had verwacht dat ze een lens in deze staat zouden verkopen.
Duidelijk niet goed gecontroleerd! Het geen ze wel vermelden voor occasions op hun website! Ik heb direct gebeld met Fotokonijnenberg.nl en in overleg de lens teruggestuurd naar de winkel ( 9 weken geleden aangekomen). Toen werd aangegeven dat reparatie ongeveer 4 tot 6 weken kon duren en dat het binnen de garantie van de occasion zou vallen.
Na 5 weken heb ik met fotokonijnenberg gebeld en zou ik dezelfde dag terug gebeld worden.... dat gebeurde natuurlijk niet. Volgende dag nog een keer gebeld, zelfde verhaal en weer werd ik niet terug gebeld. De 3e dag weer hetzelfde en me een beetje boos gemaakt, dit keer werd ik terug gebeld met de mededeling dat Sigma de lens in reparatie heeft maar niet weet wanneer ze klaar zijn. Een week later nog eens gebeld, toen kwam het verhaal dat de onderdelen in back order staan en dat mijn lens de 1e is als ze binnen zijn. Dus een week later weer gebeld en hetzelfde verhaal...
Nu is het weer een week later en ik heb nog geen informatie mogen ontvangen. Zoals jullie wellicht begrijpen ben ik er goed klaar mee. Heb al eens een klacht ingediend (2 weken geleden) en die werd afgedaan met de mededeling: we hebben telefonisch contact gehad......
Naast dat ik jullie wil laten weten hoe onklantvriendelijk ze kunnen zijn bij fotokonijnenberg, heb ik ook een paar vragen:
Wat is een redelijke termijn voor reparatie?
Wat zijn mijn rechten met betrekking tot beeindiging van de koop?
Wat zijn mijn rechten met betrekking tot compensatie?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Maarten Meijerink
http://www.fotomeijerink.nl