[ 16 berichten ] 
 Titel: Rechten bij aankoop van een occasion lens fotokonijnenberg
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 10:00 
 Profiel
Hallo allemaal,

9 Weken geleden heb ik een occasion lens (Sigma 50-150 HSM II) gekocht bij Fotokonijnenberg.nl. Na een paar dagen kwam de lens binnen. Gelijk bleek al dat de lensmount (achterkant van de lens) los zat en kon bewegen ten opzichte van het objectief. ik was geschokt, zeker omdat ik fotokonijnenberg hoog in het vaandel heb staan wat het de service aangaat en ik niet had verwacht dat ze een lens in deze staat zouden verkopen. Duidelijk niet goed gecontroleerd! Het geen ze wel vermelden voor occasions op hun website! Ik heb direct gebeld met Fotokonijnenberg.nl en in overleg de lens teruggestuurd naar de winkel ( 9 weken geleden aangekomen). Toen werd aangegeven dat reparatie ongeveer 4 tot 6 weken kon duren en dat het binnen de garantie van de occasion zou vallen.

Na 5 weken heb ik met fotokonijnenberg gebeld en zou ik dezelfde dag terug gebeld worden.... dat gebeurde natuurlijk niet. Volgende dag nog een keer gebeld, zelfde verhaal en weer werd ik niet terug gebeld. De 3e dag weer hetzelfde en me een beetje boos gemaakt, dit keer werd ik terug gebeld met de mededeling dat Sigma de lens in reparatie heeft maar niet weet wanneer ze klaar zijn. Een week later nog eens gebeld, toen kwam het verhaal dat de onderdelen in back order staan en dat mijn lens de 1e is als ze binnen zijn. Dus een week later weer gebeld en hetzelfde verhaal...

Nu is het weer een week later en ik heb nog geen informatie mogen ontvangen. Zoals jullie wellicht begrijpen ben ik er goed klaar mee. Heb al eens een klacht ingediend (2 weken geleden) en die werd afgedaan met de mededeling: we hebben telefonisch contact gehad......

Naast dat ik jullie wil laten weten hoe onklantvriendelijk ze kunnen zijn bij fotokonijnenberg, heb ik ook een paar vragen:

Wat is een redelijke termijn voor reparatie?

Wat zijn mijn rechten met betrekking tot beeindiging van de koop?

Wat zijn mijn rechten met betrekking tot compensatie?

Ik hoor het graag!

Groeten,

Maarten Meijerink

http://www.fotomeijerink.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 10:07 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Simpel, aankoop via internet mag je binnen 7 werkdagen ontbinden.
Als je binnen die termijn zat (het is mij niet helemaal duidelijk wanneer je nou de lens teruggestuurd hebt, meteen of pas 9 weken na ontvangst) dan is het eenvoudig.

Zo niet dan is het de vraag of je melding van loszittende mount gezien kan worden als "ik ben niet tevreden en wil 'n geld terug"...
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 10:13 
 Profiel
Ik heb de lens dezelfde dag nog retour gestuurd en deze kwam na 3 werkdagen bij hun aan. Heb toen de koop niet ontbonden omdat zij de lens binnen 4 weken zouden repareren. Is het nu zodat ik de koop niet meer kan ontbinden omdat de 7 dagen voorbij zijn?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 10:33 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Volgens mij moet je konijnenberg een redelijke kans geven om de lens te herstellen. Als ze hier niet in slagen kan je mogelijk de koop ontbinden. Kijk ook eens hier http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_kapot_is

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 10:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan Consuwijzer ook bellen (088 - 0 70 70 70). Dan kun je je vraag wat specifieker stellen dan omschreven in bovenstaande link. Zelf ook al een keer gedaan en werd toen goed geadviseerd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 11:19 
 WWW  Profiel
Gewoon cancelen die hap.
Het is van de zotte dat je daar zo lang op moet wachten.
Je bent geduldig genoeg geweest lijkt mij zo.
www.collodion-art.blogspot.com

You don't take a picture, it's given to you

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 12:09 
 Profiel
Alvast bedankt voor de snelle reacties allemaal! Maar ik wil de lens bij voorkeur toch gerepareerd terug zien omdat deze lenzen bijna niet te verkrijgen zijn. Dat laat mijn vraag over mogelijkheden voor compensatie open. Welke compensatie zou ik kunnen verlangen?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 12:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tja als je weet dat het objectief zeldzaam is en het ook nog kapot is, dat het een kleine kans heeft dat alle onderdelen nog op voorraad liggen! Nu schrijf je dat het objectief bij Sigma is en ik denk dat je dan Fotokonijnenberg niets kan verwijten daar zij het objectief ter reparatie naar Sigma hebben gestuurd en niet zelf de reparatie doen!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 13:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Eens met Flip: voor JOU is het sneu dat de reparatie bij Sigma blijft liggen, maar vanuit Konijn bezien hebben ze het netjes opgelost: je krijgt de reparatie en verzendkosten vergoed.

Je hebt (IMHO) weinig te verlangen ter compensatie. Als je onder de koop uit wilt, heb je daar waarschijnlijk wel recht toe, maar als je de lens wel wilt hebben, zul je gewoon moeten wachten.
Denk aan het voordeel: je hebt straks (vermoedelijk) een lens die door Sigma is nagekeken en weer in A+-staat is gebracht voor de prijs van een gebruikte...
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 14:12 
 Profiel
Inmiddels heb ik contact gehad met Fotokonijnenberg en nogsteeds is er niks te zeggen over de reparatie. Zij hebben nu zelf ook aangeboden om mij mijn geld terug te betalen. Ik denk er nog over maar neig er wel naar om de lens los te laten en verder te ghaan.

Bedankt voor alle tips en opmerkingen!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 15:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vraag me toch af wat waarom konijnenberg niet laat weteh wat er precies aan de hand was.
Dat een reparatie langer duurt dan vewacht komt regelmatig voor bij konijnenberg denk ik zo. Waarom dan die belabberde communicatie.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 16:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Over Konijnenberg kan ik niks zeggen, maar Sigma is niet de vlotste met reparaties.
Ik had de 50 1.4 en heb 'm een keer op laten sturen door Foka. Na 6 weken stilte ook zelf aan de bel getrokken, uiteindelijk had ik de lens na een week of 10 terug. (met hetzelfde focusprobleem, de Canon versie had ik in de tussentijd aangeschaft en die is gebleven).
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 07:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien is de reparatie zo duur dat konijnenberg er van is geschrokken en nu een oplossing zoekt intern?
Hopelijk krijg je 'm snel terug, of vind je elders een andere!

succes ermee!
steel uit de vork

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2012 10:48 
 Profiel
Inmiddels gebeld door Fotokonijnenberg (ze hadden deze thread gelezen :p) dat ze het erg jammer vinden dat het zo lang duurt en dat ze alles op alles gaan zetten om de lens gerepareerd terug te krijgen. Inmiddels ook afgesproken dat ik nog even blijf wachten maar het moment dat ik denk ik ben er klaar mee kan ik gewoon mijn geld terug krijgen. WE zullen maar even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ze waren het wel met me eens dat het belachelijk is dat de reparatie door Sigma zo lang op zich laat wachten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2012 11:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DPZ is t nieuwe Tros Radar. Pas als je er hier over begint neemt de winkel je serieus. Whoppa! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 13:40 
 Profiel
Inderdaad Kissyfur. Opvallender nog is dat ik binnen 1 week daarna de lens retour kreeg. Na wat problemen met de post heb ik hem net opgehaald van het postkantoor en alles lijkt in orde. Komende dagen maar eens goed gaan testen!

Overigens kon er geen vergoeding vanaf vanuit FotoKonijnenberg. Moet nu zelf nog achter de verzendkosten aan gaan. Pfffffff Was denk ik wel de laatste keer dat ik bij hun besteld heb.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Zakelijk en Juridisch
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden