Dank voor de gegeven informatie.
Moet me wel van het hart dat ik wat verwondert ben door de diverse reacties. Soms schreeuwt men hier moord en brand als de auteursrechten worden overtreden en de andere keer ben je triest en heb je alleen maar dollartekens in de ogen.
Vanmiddag belde de man van de camera en montage al. Hij had buiten de pot gepiest en wilde het aan alle kanten (ook financieel) met me goed maken. Hij wilde ook duidelijk zijn opdrachtgever te vriend houden! We zijn een redelijk bedrag overeengekomen.
Door mijn plaatsing van foto's op Panoramio heb ik inmiddels al aardig wat verkocht. Bijvoorbeeld nog 2 maanden terug aan een grote uitgever voor een foto voor een lesboek met een aantal drukken in grote oplage, daarmee bijna een weeksalaris verdiend. Beeldredacteuren zoeken niet alleen op stockfoto-sites is mij gebleken. Je moet wel je foto's goed labelen.
Panoramio is voor mij een prima uithangbord gebleken, maar daar mag een ieder zijn eigen mening over hebben.
Wat betreft vrijgevigheid. Ik geef heel veel weg voor particulier gebruik van mijn sportfoto's.
Maar je moet geen foto's van mij jatten, zeker niet als je professioneel bezig ben zoals deze organisatie van ruim 130 man en een professioneel videobedrijf. Dan weet je donders goed dat je aan het jatten bent en dat pik ik niet.