Patrick89 schreef:
Mijn vraag is het dan ook zo dat de verkoop van deze camera moet zien als inkomsten ?
Mocht het zo zijn dat het waar is zou het dus beteken dat ik nu nog maar 11.5k zou mogen bijverdienen.. Nou koop ik binnenkort de nieuwe D800e en heb dus ook weer wat uitgaven.. Nou zou het eerlijker zijn als er gewoon werd gekeken naar winst ipv naar inkomsten.
Ja, die camera zijn inkomsten en moet je er gewoon bij tellen.
Ze kijken ook naar winst. Even los van afschrijvingen om t niet onnodig ingewikkeld te maken: in JAAR1 trek jij een camera van 2500€ af van je omzet zodat je winst er uit komt. In JAAR2 verkoop je die camera voor €1500 waardoor hij je eigenlijk dus maar €1000 heeft gekost in JAAR1 en je winst in dat jaar dus maar €1000 lager was dan je omzet, en niet €2500.
De D800 die je koopt mag je weer gewoon aftrekken van je omzet waardoor je winst dus weer daalt. De 'winst' die je extra kreeg door de verkoop van je D700 steek je dus gelijk weer in de aanschaf van je D800.
Als je uitstel van dat 'nadeel' wil dan kan je eens googlen op Boekwinst en Herinvesteringsreserve, maar ik zou er niet aan beginnen