[ 8 berichten ] 
 Titel: Nieuwe camera ----> dode pixels
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jan 2012 23:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vandaag mijn nieuwe camera gekocht (canon 7d)
Net even watt test fotos gemaakt en wat denk je....

12 dode pixels gvd !!!!!!

De vraag is nu: is hier iemand met een zelfde ervaring en krijg ik in de winkel een nieuw toestel of word deze opgestuurd voor reparatie en zit ik weken zonder????
Een verrekijker vergroot 8 maal. Toen ik hem de 9e keer gebruikte, deed ie het gewoon.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2012 00:08 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Op welke ISO's heb je daar last van? Als dat op 6400+ is (of met hele lange sluitertijden) dan moet je niet zeuren of gewoon RAW schieten (dan wordt het door de meeste software wel automatisch weggewerkt).
Als die pas 1 dag oud is kun je hem denk ik nog wel terugbrengen naar de winkel een soort d.o.a. en een nieuwe meekrijgen, maar zonder informatie over de winkel is dat natuurlijk lastig. Vraag daar dus gewoon even na. ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2012 00:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de winkel (digicamshop in eindhoven), nu maar afwachten.
Foto geschoten op iso 100 f 10 30sec.
Een verrekijker vergroot 8 maal. Toen ik hem de 9e keer gebruikte, deed ie het gewoon.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2012 09:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat valt dus onder een hele lange sluitertijd en zal je dan bij bijna elke camera hebben als je niet RAW schiet. Je kunt ook nog Long exp. noise reduction bij C.Fn II-1 aanzetten waardoor het misschien weggehaald wordt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2012 12:14 
 Profiel
Ik heb vorige week een 2de hand 7d gekocht van een maand oud, deze had een hot pixel, mooi knalrood puntje op zwarte foto en lichtroze bij minder lange sluitertijd.

Kwam op dit filmpje terecht: http://www.youtube.com/watch?v=WJBuGhMn ... re=related

en uiteindelijk deze site gevolgt: http://www.dvxuser.com/V6/showthread.ph ... viewfull=1

eerst 5 min liveview om op te warmen , daarna sensor clean programma gedaan 5 min in een afgesloten doos en heeft geholpen. Bij filmpje staat dat het ook met dead pixel werkt, ik weet niet echt wat verschil is maar volgens mij waard om te proberen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2012 08:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
In dit geval zal het onder de normale fabrieksgarantie vallen. Bellen met winkel, uitleggen en camera langs brengen of opsturen. Ze hebben je namelijk een ondeugdelijk product verkocht. Dan heb je recht op vervanging.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2012 13:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Paul79 schreef:

In dit geval zal het onder de normale fabrieksgarantie vallen. Bellen met winkel, uitleggen en camera langs brengen of opsturen. Ze hebben je namelijk een ondeugdelijk product verkocht. Dan heb je recht op vervanging.

ik vermoed van niet hoor. Ondeugdelijk product noem jij het, maar de kans dat er van de 18miljoen 1 stuk is, is zo groot, dat je waarschijnlijk wel 50 7d's moet kopen, wil je er 1 vinden die geen stukke pixels heeft.

Ik zou me niet eens druk maken als ik 100 stukke pixels zou hebben (tenzij ze gezamenlijk op 1 plek zaten).
100 op 21,5 miljoen pixels is nog geen hete drup op een gloeiende plaat.
En gezien ik altijd in raw schiet, zijn alle dode pixels al weg gemapped door lightroom/photoshop etc, voordat ik de foto uberhaupt zie.

12 stuks is niet meer dan er gemiddeld stuk zijn per 18 miljoen vermoed ik, dus of de TS bij een andere 7d meer geluk heeft durf ik niet te gokken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2012 14:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Even voor de vergelijking: Mijn 5DII heeft op ISO100 met 30sec sluitertijd ook 10 dode pixels, hoewel 5 minuten geleden de eerste keer is dat ik ze heb gezien (om dit dus even te testen). Is gewoon normaal, en zoals nomad noemt kom je daar ook niet echt onderuit.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Zakelijk en Juridisch
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden