Kissyfur schreef:
risicofactor en slijtage aan apparatuur zijn wel verstandig ja. Bereken ook even hoeveel je gaat lopen en hoeveel je schoenzolen dan slijten 
Nee, je moet een klant niet van alles uitleggen. Zeg gewoon wat het kost en bedenk dan zelf dat dat bedrag zo hoog moet zijn dat je de slijtage aan je camera er van kan betalen, en dat je niet enorm baalt als t ineens gaat regenen als je net op pad bent en je een uur moet wachten.
Hoeveel t kost is afhankelijk van de tijd die t je kost (enig idee?) en wat ze met de foto willen gaan doen (enig idee?)
Het tweede kan ik wel voor antwoorden, het eerste weet ik ook nog niet.
De fotos zijn bedoeld voor een website, de foto's komen dan bovenin de banner te staan (zoals het blauwe hier op DPZ). Het aantal uren..
Grove schatting: Omdat ik al weet waar ik moet fotograferen, en de plekken ken, hoef ik geen uren te besteden aan de voorbereiding. Moet wel vragen vanaf waarhet mogelijk is om de skyline van Eindhoven fatsoenlijk te fotograferen, maar daar ben ik al mee bezig.
Het fotograferen (locaties zitten dicht bijelkaar, ongeveer een 45 minuten reistijd, en zeker een uur ieder per gebouw. maakt ongeveer 3.45 aan "fototijd", en nog pakweg een uur of 2/3 aan nabewerking, kom ik op een uur of 6 in totaal uit.
Maar zie ik iets over het hoofd, of nog wat anders misschien wat van belang zou kunnen zijn.. ?
Ben bezig met een offerte te maken (eerste keer

), dus als daar nog tips over zijn...