[ 19 berichten ] 
 Titel: Ik zoek een 'woestijn' achtige locatie in Europa
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 16:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarde leden :)

Ik zoek voor een filmlocatie een woest/ruig/desolaat ogend landschap binnen Europa en het liefst ook aan 'onze' zijde van de bekende bergketens...

Uitgangspunt (en goede optie) voor de locatie is Navarra in Spanje en in het bijzonder Bardenas Reales, maar ik vroeg me af of er bv aan de Franse kant v/d Pyreneeën ook dit soort lanschappen te vinden zijn...

Wellicht heeft iemand ervaring met goede locaties die in principe met de auto te bereizen moeten zijn. Dus grofweg tussen Polen, Oostenrijk, Noor Italie, Spanje en Zuid Engeland...

Ik hoop op tips.

Voorbeeldje bijgevoegd:

Voorbeeld werkt blijkbaar niet, dan de link maar...

http://vimeo.com/31520596
Canon 5d Mark II, 60d + spullen voor d'r op, d'r onder en d'r aan...

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Ik zoek een 'woestijn' achtige locatie in Europa
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 18:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
net buiten Europa, maar prachtige ruige landschappen: Israël.
Negevwoestijn, Dode Zeevallei, Golanhoogte.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 18:32 
 Profiel
Hoe groot moet de locatie zijn? Ik neem aan dat zandverstuivingen op de Veluwe niet voldoen...?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 18:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik moest ineens denken aan een aantal jaren geleden in frankrijk... Daar heb je van die gebieden met gekleurd "zandsteen". Weet niet precies meer waar het was, maar daar had je ook allemaal lagen inzitten, rode kleuren enzo, en erg ruig allemaal.

En dan nog iets anders, bij Roussillon in frankrijk heb je dit soort formaties ook, maar dan minder kleurrijk. Even google afbeeldingen linkje: http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl& ... l166l2l2l0

Zal nog eens op zoek gaan naar dat andere gebied.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 19:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nog even nagevraagd, en het was hetzelfde gebied, de Luberon.
erg mooie formaties daar ook, is misschien wel de moeite waard!
en nog even een afbeelding ter illustratie:
http://www.phototheque.net/luberon-imag ... 07-063.jpg

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 19:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
omdat ik niet zo veel foto's zie en wel de vraag voor tips dit topic maar hier naar toe verplaatst :)
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 19:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Moet t per se met de auto, of kan je ook goedkoop naar Fuerteventure vliegen? http://www.rheinhessen-luftbild.de/thum ... age-2.html

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Nov 2011 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De tip van passievrucht is wel een goede. Ben daarzelf geweest een aantal jaren terug en het is een erg mooi gebied.

Maar het wordt makkelijker voor de helpers als we weten wat je precies wilt gaan doen. Dus...
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 11:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed, bedankt voor de tips tot dusver. Ik zal het idee iets meer toelichten.
Voor een band ga ik een videoclip schieten. Daarbij draagt één hoofdpersoon het verhaal en moet de locatie een goede aanvulling zijn op dit verhaal. Het verhaal draagt een zekere verlatenheid/desolatie uit en ik wil dat de hoofdpersoon in een mooie/woeste/stille setting het verhaal uitdraagt.

Het meest belangrijke is dat het er niet Nederlands uitziet. Het Doornse gat zou op zich volstaan, maar er is budget om naar het buitenland te gaan dus daar ligt ook de voorkeur. Wij hebben idd meer gehoord over die plek(ken) bij Rousillon/Langedoc, maar niemand wist precies waar het was. Dus enorm bedankt alvast, hier kunnen we serieus mee aan de slag :) . Voorbeelden zijn hieronder geplaatst:

Nu hoeft het 'Reno' stadje niet, maar vooral de woestijn-achtige locatie.

En in mindere mate deze http://vimeo.com/16117083 al is dit meer een kuststreek dan een woestijngebied.

Kissy: vliegen is een optie, maar de auto heeft de voorkeur. Eiegnlijk zijn alle voorbereidingen getroffen op de locatie na. Ik keek net even snel bij Chaptickets, maar een retourtje FV is de komende weken al gauw 788,- euro... Toch bedankt voor het meedenken.

Verder opties zijn welkom :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 11:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Noordkant van Madeira? Het landschap is er dermate divers, noordkant is gortdroog, nauwelijks begroeing. Zuidkant is bosrijk, aan alle kanten oceaan. En buiten het seizoen niet om de 10 minuten een bus met toeristen.

Paar snapshotjes die ik er 2 maanden terug maakte :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met TAP vlieg je er voor rond de 300 euro pp naar toe, huisje boeken via http://www.stayaway.com/nl/ is mij erg goed bevallen. Wij hadden voor 40 euro/dag een 6 persoon cottage. Alleen je hebt er wel een auto nodig, dat is wat duur kan maken.

Anders richting zuid frankrijk? Gebied rond Mont Ventoux? Of Spanje, Andalusië (Cádiz).

En als je de eis van woestijn om kunt zetten naar bergen, Highlands in Schotland?

Of anders gewoon de Drunese duinen :) Met beetje creatief filteren en standpunten kun je daar best een woestijn faken.

Afbeelding
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 11:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je hier iets mee: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dune_du_Pyla
Of googlen op "woestijn Europa" levert dit op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabernaswoestijn
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 11:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AMBULANT schreef:

Ik keek net even snel bij Chaptickets, maar een retourtje FV is de komende weken al gauw 788,- euro... Toch bedankt voor het meedenken.

En bij wegolo.nl?

En vergeet niet dat alles er op jouw beelden anders uit kan zien dan het op de meeste F11 landschapsfotos doet. Als je meer onscherpte hebt, en misschien beweging door t filmen,.. hoef je sommige dingen in de verte niet eens te zien.

Laatst gewijzigd door Kissyfur op 30 Nov 2011 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 14:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De gebieden in de Luberon zijn idd wel zandig/rotsig, maar ik vind ze niet echt woestijnig. Ze zijn eerder knus en besloten dan wijds. Ten zuiden van de A54 tussen Salon de Provence en Nimes ligt het Plaine de la Crau, ook wel de Provencaalse woestijn genoemd. Afhankelijk van de plek is deze stenig of wat meer dor grassig. Wijds in ieder geval wel. Mogelijk dat je wel aan de horizon olieraffinaderijen hebt (afhankelijk van de kijkrichting uiteraard). Plaatje:

Afbeelding

Als het vooral om het wijdse en verlatene gaat en niet persé een echte woestijn moet lijken zou je ook kunnen denken aan de meer steppe-achtige gebieden die in Frankrijk her en der te vinden zijn. Met name de Causes zouden dan interessant kunnen zijn. Voobeeldje:

Afbeelding
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Nov 2011 15:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goeie tip, Drunense duinen. Als je een beetje door je wimpers kijkt waan je als een arabier snakkend naar een oase. (een beetje overdreven)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Dec 2011 17:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Laat ik voorop stellen dat ik het allemaal zeer bruikbare tips vind hoor. Enorm bedankt so far!

De auto heeft uiteindelijk toch de voorkeur (ivm het 'moeten hebben' van auto op locatie en ticketprijzen) en ik ben het met Kissy eens dat als ik open schiet op 1.4 of 2.0 de achtergrond verre van herkenbaar is. Dus die Doornse/Drunense duinen zijn zo gek nog niet... Vooral de voorbeelden van de Klaas spreken tot mijn verbeelding. En de raffinaderijen zijn geen probleem. Dat mag best :) . Ik denk dat het voor ons afwegen wordt of we bij Montpelier stoppen of doorrijden...

Mocht er iemand nog een geniale ingeving hebben, graag! Maar ik denk dat we met de info tot nu toe een heel eind kunnen komen.

Bedankt nogmaals!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Dec 2011 18:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat mij te binnen schiet zijn zandafgravingen. Wil je dichtbij huis blijven zijn dat misschien ook wel mooie en bruikbare locaties om te schieten. Kan je in ieder geval een wat meer bergachtig landschap simuleren. Vaak zijn dat soort locaties niet vrij toegankelijk en moet je wel toestemming krijgen.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2011 13:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het nare van Frankrijk is, dat de bodem vaak steenachtig is en dat is is zelfs met DOF niet te verbloemen, voor de rest is er voldoende te faken als je beetje creatief bent, zelfs op verschillende locaties. Ben je alleen veel tijd kwijt met kleurcorrectie, en dat is bij video toch net even lastiger dan bij fotografie heb ik gemerkt.
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2011 23:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Rene schreef:

Het nare van Frankrijk is, dat de bodem vaak steenachtig is

Wat is er mis met een steenachtige bodem als je zoekt naar een 'woest/ruig/desolaat ogend landschap'?
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Dec 2011 23:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Probeer eens Tabernas in zuid Spanje, vlak bij Almeria
Woestijachtig achterland waar ook gedeeltes van Indiana Jones film zijn opgenomen:
http://www.flickr.com/photos/tobalo/page101/
of:
http://www.ayuntamientodetabernas.es/Tabernas/Turismo/Poblados-del-oeste.html

AMBULANT schreef:

Waarde leden :)

Ik zoek voor een filmlocatie een woest/ruig/desolaat ogend landschap binnen Europa en het liefst ook aan 'onze' zijde van de bekende bergketens...

"Ja... wie soll ich das jetzt sagen...."

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden