Ok, hier komt ie:
Stap 1 is een concealer, dat is voor lokale aanpassingen, om het maar even in fotografen-termen te houden

Ik ben erg tevreden over de
concealer van Catrice, kost 2,5 stuiver bij de Kruidvat en doet wat zijn werk prima. Maar welk werk dan?
-Het groene vakje is om rode vlekjes mee te neutraliseren
-De roze daarnaast is excellent om kringen onder de ogen mee op te lichten. Dit werkt echt GENIAAL, de ogen lijken 300% frisser en uitgeslapener met dit ding. Verdient een Nobelprijs wat mij betreft.
-De drie vakjes daarnaast zijn gewoon voor andere oneffenheden, en je kiest de kleur nav de huidskleur van het model (logisch he

)
Let wel: de concealer moet je ALLEEN gebruiken als je er daarna een losse poeder overheen gooit. De concealer heeft nl een glanzend aspect, en dat wil je juist niet hebben op de foto.
Stap 2 is dus een poeder, om de huid mat te maken. Ik gebruik graag de Pure Powder van Maybelline, die dekt goed maar kit de boel niet meteen dicht. Dit is een samengedrukte poeder, die breng ik op met een donsje. Er zijn ook losse poeders verkrijgbaar, die moet je opbrengen met een poederkwast. Handig aan een pressed powder vind ik dat je het gerichter/lokaal kan aanbrengen; bij een losse poeder dwarrelt het al gauw over het zwarte shirt van het model en dan moet je daar weer wat op verzinnen.
Okee, hierna is de huid van je model mooi egaal maar ziet ze er eerlijk gezegd ook een beetje uit als een lijk. Daarom volgt....
Stap 3, waarbij je de blusher aanbrengt. Dit is ook een soort pressed powder, maar dan met een kleurtje, ik vind de huismerklijn van de Etos erg prima hiervoor. Dit gebruik om de wangetjes wat kleur terug te geven, maar ik weet niet echt hoe je dit bij een man goed kunt aanbrengen zonder dat het een 'extreme make-up' shoot wordt, maar misschien moet je hiermee ff bij jezelf experimenteren ;-)
Okee, tot zover de basics. Ik ben geen professioneel visagiste, maar heb wel een cursusje gevolgd bij een professioneel visagiste en daar heb ik toch wel wat opgestoken, dus vraag maar raak als je nog wat wilt weten. Maar als er hier mensen zijn die er meer verstand van hebben, moet je vooral ook naar hen luisteren hoor, ik ben er niet in afgestudeerd