[ 7 berichten ] 
 Titel: Afdrukken op alumium - is dat zelf te doen?
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 20:33 
 WWW  Profiel
Zoals de topic titel aan een beetje aangeeft wil ik gaan afdrukken op aluminium, of foto's op een alu plaat krijgen.
Bij budgetcanvas.nl heb ik "recentelijk" drie platen op 80x120 besteld, alleen dat was me a. te duur, en b. dat duurde met enkele weken levertijd echt te lang (ik lever aan een winkel, en als het daar verkocht is moet ik direct opnieuw kunnen leveren).
Daarom wil ik gaan uitzoeken of het mogelijk is dit zelf ook te doen.
Via google kom ik niet echt verder dan de standaard reclame voor bedrijven die het voor je kunnen doen. Dat is dus niet waar ik naar opzoek ben.

Waar ik wel naar op zoek ben is dat iemand me kan uitleggen of dat zelf te doen is, en zoja, wel procede je moet aanhouden om een geprinte foto op aluminium te kunnen plakken.

Via de zoekfunctie kon ik overigens ook niet iets vinden dat mijn vraag beantwoord. Dus daarom toch een topic geopend.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 22:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je moet zoeken naar een emulsie om op materialen te printen. ik heb het een keer gevonden, maar weet niet meer welke zoekopdracht ik precies gebruikt heb. Via figital revolution en apug kom je al een stuk verder lijkt mij.
Verder heb je natuurlijk dibond waar je de foto op kan plakken.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 22:55 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Als je een vastere klant bent dan de gemiddelde eenmalige besteller is het dan niet handiger om te proberen de bedrijven die dit leveren te benaderen en te kijken of je wat afspraken kunt maken?
Afhankelijk van je volume zullen ze misschien best wel wat kunnen regelen met korting en/of omlooptijd.

Investeren in apparatuur om dit zelf op deze maten te printen lijkt me niet efficiƫnt, of je moet echt zoveel omzet draaien dat dit een beetje uit kan qua investering, tijd en inkoop van materialen.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 22:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je niet helpen aan hetgeen je vraagt, maar weet wel dat drukwerkdeal.nl een stuk goedkoper is dan budgetcanvas en zover ik kan zien hebben ze zo'n 5 werkdagen levertijd. Misschien een idee zolang je het nog niet zelf kan afdrukken.
Grtz Kika
D800/70-200 2.8/17-50 2.8/28-75 2.8/SB800

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 23:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Net als Kika:, ik heb recent op dibond besteld bij: http://www.top-canvasfoto.com/dibond.html Kwaliteit was prima, goedkoper dan budgetcanvas en ze claimen binnen 3 dagen verzending, ik had ze maandag besteld/woensdag in huis. Wellicht als tip als er op je oorspronkelijke vraag geen goed antwoord komt.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jan 2011 23:34 
 WWW  Profiel
Thanx voor de reacties mensen! Ga ze morgen even goed nalezen.
Ook bedankt voor de tweede tip. Zal er binnenkort eens een proefbestelling plaatsen.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jan 2011 00:24 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
ik zelf heb goede ervaringen bij Plexiphoto.com, om het je nog even gemakkelijk te maken!
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden