[ 13 berichten ] 
 Titel: Eenvoudige tool voor portfoliosite?
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 13:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Alleen al omdat hij in flash staat is mijn site hard aan een update toe. Met de tool die ik had (photofolio, gratis), kon ik gemakkelijk foto's toevoegen en verwijderen, en het uiterlijk een beetje aanpassen.

Ik dacht met Wordpress snel hetzelfde te kunnen bereiken, maar kwam erachter dat dit te veel tijd gaat kosten. Ben aardig bekend met CMS-en, maar ik zoek iets wat meer kant-en-klaar is. Al die themes zijn dat helaas ook niet.

Het moet eigenlijk wel gratis zijn en op mijn eigen domein kunnen draaien. Iemand tips? Of is dit een gevalletje dubbeltje/eerste rang? Ben benieuwd!
EOS50DAF17502.8IFEF501.8EF702004LAF102045.6.......................................................................................de reisfotograaf

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 13:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
'Gratis' als in volledig gratis of mag het ook redelijk betaalbaar zijn?
Voor Wordpress is een aantal betaalbare (€50-80) themes beschikbaar.
Hostingpakket zit zo rond €30/jaar.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 13:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat wil je precies met met Wordpress dat het zoveel tijd gaat kosten? Als je een fatsoenlijk theme uitzoekt kun je die toch vullen met de foto's die je wilt?
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 13:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Joomla?
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 14:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thanks voor de tips!

@ MxV: liefst echt gratis, fotografie is een hobby en ik verdien er bijna nooit iets mee. Maar ik wil wel graag iets hebben om te kunnen laten zien. Hosting heb ik al. Die eenmalige kosten van een mooi theme zijn te overwegen, maar alle themes die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn niet echt plug&play. Kost me momenteel te veel tijd om uit te zoeken hoe het werkt.

@deklaas: ik installeerde bv een paar fotografiethemes, maar ik kreeg het dus niet 1-2-3 voor elkaar om er iets fatsoenlijks van te maken.

Joomla zal ik eens naar kijken, dacht altijd dat dat niet zo handig/mooi was.
EOS50DAF17502.8IFEF501.8EF702004LAF102045.6.......................................................................................de reisfotograaf

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 14:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Begrijp ik goed dat je liefst, als je voor een wordpress theme zou kiezen, je deze nog wilt aanpassen aan je eigen voorkeuren en niet enkel wilt vullen?
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 14:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Niet per sé; als ik het goed/mooi genoeg vindt is dat prima. Een menuutje meer of minder lukt me nog wel, maar bij alle themes (bv Photographer, Snaphot) die ik tot nu toe zag was het niet duidelijk hoe je de site op moet bouwen. Het punt is niet dat ik niet weet hoe dat uit te zoeken, maar meer dat het momenteel te veel tijd kost...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 15:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dus je wilt je volledige website omgooien, maar je hebt er geen tijd voor en het mag niets kosten?
Hoe realistisch vind je dat zelf klinken?

Wordpress is heel goed te doen, maar zoals je zelf al aangeeft zul je er wel wat tijd in moeten steken om het precies zo te krijgen als je wilt. Kortom je kunt het beter uitstellen tot je wel tijd hebt of je moet het aan iemand anders over laten die het voor niets wil doen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 15:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
als wordpress.org al te veel tijd kost, wordpress.com of Blogger dan misschien? Kant en klare blogsites en je eigen domein daar naar laten verwijzen ofzo.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 17:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bastiaan schreef:

Dus je wilt je volledige website omgooien, maar je hebt er geen tijd voor en het mag niets kosten?
Hoe realistisch vind je dat zelf klinken?

Nope, de content blijft hetzelfde, alleen het systeem moet anders. Ik heb een beetje tijd en als het niet anders kan mag het een beetje kosten. Aangezien photofolio (mijn oude site) aan de eisen voldeed hoop ik dat er zoiets ook in html bestaat, vandaar de vraag.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 21:23 
 WWW  Profiel
http://klikzo.nl? simpelste die ik ken

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Eenvoudige tool voor portfoliosite?
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Okt 2012 21:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik vind http://jalbum.net/nl/ wel een prettige tool....tegen kleine betaling geen reclame en vele themes/tweakes......(zie www.rodeknop.nl voor een voorbeeld)...
36 x 24

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Eenvoudige tool voor portfoliosite?
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Okt 2012 09:20 
 Profiel
@ Raymunodo, Volgens mij wil hij geen flash...

Misschien een idee om met Lightroom je site bij te houden. Kun je prima sites mee bouwen op html niveau.

Je hebt voor 35 a 45 euro hele mooie Wordpress themes voor portfolios die eenvoudig werken.
Lijkt mij de beste optie

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden