[ 16 berichten ] 
 Titel: Reparatie hulp gezocht!
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 21:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hallo

Is er hier iemand die (in omgeving Amsterdam) technisch is en mij kan helpen met de reparatie van mijn Konica Hexar. Ik heb hem zojuist gekocht maar de shutterknop blijkt wel de AF te laten werken, maar de shutter zelf te laten werken 9 van de 10 x niet.

Nu las ik op Rangerfinderforum iemand die daar ook last van had en die had de shutterknop van binnen schoon gemaakt. Zelf ga ik dit echt niet doen, geheid dat ik de camera dan weg kan gooien. Wellicht is iemand hier kundig genoeg om mij te helpen, natuurlijk tegen vergoeding!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 22:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Camera wordt niet meer gemaakt en onderdelen zijn schaars, ik zou de verkoper vragen om je geld terug!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 22:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nou nou, in wat voor weggooimaatschappij leef jij ;)
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 22:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nou idd. Hier staat een duidelijke omschrijving wat er gedaan moet worden om hem te fixen.

http://www.rangefinderforum.com/forums/ ... p?t=107262

en hier wordt uitgebreid gesproken over het euvel.

http://www.flickr.com/groups/hexar/disc ... 086802770/

Ik betaal alleen liever iemand met meer ervaring dan dat ik het zelf uit ga proberen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 23:14 
 WWW  Profiel
En gaat die persoon garantie geven als het mislukt?
Ik gok van niet.
Deze wel:
http://www.kamera-service.info/
Hij heeft een dergelijk probleem bij mijn Contax G2 ook verholpen en dat was volgens hem een lastige. Ik vind hem niet daarnaast niet duur.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 23:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bobvanduin schreef:

Nou nou, in wat voor weggooimaatschappij leef jij ;)

In een waar ik bij de winkels in de stad de leuke tweedehands cameras koop :), maar in dit segment kijk ik alleen nog naar meetzoekers die ook zonder batterij werken.
De prijs van €200 tot €500 euro voor een Hexar AF vind ik overigens net iets teveel van het goede!
Voor dat bedrag, €200, heb ik een Rollei 35 Tessar en een Ricoh GR1 gekocht vorig jaar!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2012 23:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Fokke van Saane schreef:

En gaat die persoon garantie geven als het mislukt?
Ik gok van niet.
Deze wel:
Hij heeft een dergelijk probleem bij mijn Contax G2 ook verholpen en dat was volgens hem een lastige. Ik vind hem niet daarnaast niet duur.

200€ voor een CLA... terwijl dit probleem door al die lezers zelf is verholpen. Het is alleen even schoonmaken, als Wil dat al lastig vindt, snap ik dat het 200€ kost. Een technoob doet het in 20 minuten schijnt als je al die lezers moet geloven. Nu heb ik zelf heel weinig vertrouwen in mijn technisch kunnen, vandaar mijn verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 02:38 
 WWW  Profiel
Gewoon zelf doen. Een paar maanden geleden ook over dit euvel gelezen nav een opmerking op apug en het lijkt me een koud kunstje. Daar hoef je echt niet technisch voor te zijn. Het is alleen een beetje vuil.

Wel een hele toffe camera. Ik heb net vanavond er 1 op marktplaats bij mijn favorieten gezet. Wil er toch ook een keer 1 hebben.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 07:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ik ga vandaag idd toch maar eens zo'n schroevendraaiertje proberen te scoren.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 08:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan het bij onderstaande eens proberen:

http://www.camtech.nl/

Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 10:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
jaimiepeeters schreef:

Zo'n schroevendraaiertje heet Philips 00, en het is erg belangrijk dat je een goeie hebt, want je draait makkelijk de kopjes van de schroeven kapot zonder dat ze los willen.
Een goeie ijzerhandel heeft ze misschien, een electronica-onderdelenzaak of anders een modelbouwzaak hebben ze zeker. Koop niet die goedkope chinese setjes "instrumentmakers schroevendraaiers" van de bouwmarkt, da's weggegooid geld.
Die electronicazaak heeft ook glasfiberpennen om contacten schoon te maken.
Gearwhore

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 12:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb de benodigde schroevendraaiers liggen, en ook aardig wat ervaring met het sleutelen aan dit soort apparaten. Zit alleen in Utrecht, niet in A'dam.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2012 15:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Uitvreter schreef:

jaimiepeeters schreef:

Zo'n schroevendraaiertje heet Philips 00, en het is erg belangrijk dat je een goeie hebt, want je draait makkelijk de kopjes van de schroeven kapot zonder dat ze los willen.
Een goeie ijzerhandel heeft ze misschien, een electronica-onderdelenzaak of anders een modelbouwzaak hebben ze zeker. Koop niet die goedkope chinese setjes "instrumentmakers schroevendraaiers" van de bouwmarkt, da's weggegooid geld.
Die electronicazaak heeft ook glasfiberpennen om contacten schoon te maken.

Goeie tip!! Dank je. Ik zal zo'n setje halen. Vandaag heb ik zelf de shutterknop schoon gemaakt met een schroevendraaier van de TD afdeling op mijn werk (apple winkel).

Alles ging goed, behalve dat een pootje van de cable ribbon holder afbrak bij het proberen hem eruit te krijgen. Niet helemaal want toen ik hem terug in de houder stopte, ging dat niet zo makkelijk en nu zit ie dus muur en muur vast.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jan 2012 08:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je weet dat je bij dit soort kabels eerst heel voorzichtig de release los moet trekken, en niet moet proberen de kabel met vergrendeling er nog op uit de houder te sleuren?

Bijlage:
Unlatch-Ribbon-Cable.jpg

excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jan 2012 12:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik repareer regelmatig camera's (Canon DSLR's en af en toe een compact).
Dus ik kan je wel helpen, maar ik woon nogal ver van je vandaan: Duiven.
Of je moet em op willen sturen.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jan 2012 22:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Rene schreef:

Je weet dat je bij dit soort kabels eerst heel voorzichtig de release los moet trekken, en niet moet proberen de kabel met vergrendeling er nog op uit de houder te sleuren?

Bijlage:
Unlatch-Ribbon-Cable.jpg

ja ik heb de handleiding volledig gevolgd.. alleen bij het verwijderen van de vergrendeling, ging een stukje van het pootje van de vergrendeling kapot. Maar geen probleem, meerdere hadden hetzelfde probleem en het maakte niets uit. Hij doet het top en volgens anderen met dezelfde ervaring, blijft dat ook zo.

Licht Donker  
.
Forumindex » Luchtige zaken » Kletspraat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden