Zwarte gat van de Fotografica beurs in Houten gevonden

.
Polaroid Miniportrait 402, zat al een tijdje te kijken naar een betaalbaar apparaat en €20 vond ik geen slechte deal.
Pentaconsix TL via Marktplaats en Fotoapparatuur.nl kwam ik die dingen nauwelijks tegen en hier zag ik er een boel, alsmede de Kiev60 en Kiev88 die dezelfde objectieven kunnen gebruiken als ze de P6 mount hebben. €120 vond ik betaalbaar en van de week eens een rondje lopen om de camera uit te proberen.
Heliopan 77mm 10 stopper, overal zijn deze grijsfilters op bestelling en hier stond een man uit Duitsland die een heleboel van die dingen bij zich had in verschillende filter maten. Samen met een onbekend merk geelfilter, ook 77mm voor €125.
Lichtbak voor het bekijken en makkelijk in de scan houders doen van negatieven en dia's, samen met adapter om verschillende apparaten voor verschillende voltages te voldoen voor €50.
Natuurlijk ook nog een broodje Kroket en wat drinken

.
Was ook opzoek naar een Speedgraphic, maar daar werd er maar een van aangeboden en die had een aangepast lensplank vatting en geen lensplanken. Ook nog wat Linhofs gezien, maar of te duur of een model waar je steeds matglas en filmhouder moet vervangen als je niet via de meetzoeker kan werken.