[ 1270 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende
 Titel: DeepeeZet op een stokje (vervolg op DPZ'ers @ Stocksites)
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jul 2007 20:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oftewel het vervolg van dit topic
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jul 2007 20:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voor de duidelijkheid even de startpost overgenomen:

--------------------------------------------------------------------------------

Voor nieuwelingen even de uitleg in het kort: we hebben het hier over microstocks. Men maakt een account aan op een stocksite, plaatst daar zijn/haar foto en als deze verkocht wordt krijg je daar een percentage van. Hoe de stocks precies in elkaar steken kun je lezen in het prachtig en gedetailleerde artikel van ThijsSchouten HIER kunt lezen.

Er zijn dus reeds een aantal DPZ-ers flink aan het "stocken" geslagen. Tot nog toe heb ik de volgende sites kunnen linken aan DPZ-ers:

Hieronder een lijst van DPZ-ers met de link naar hun portfolio aldaar:

Govert iStock | ShutterStock | Fotolia
jipjip iStock | ShutterStock | Fotolia
pieter82 iStock
Ellende iStock | ShutterStock | Dreamstime
DNF-Style Pixmac | iStock | ShutterStock | Fotolia | Dreamstime | 123rf | BigStockPhotoAlbumo | Canstock | Crestock | Gecko | National Beeldbank en StockXpert
perrush iStock | ShutterStock | BigStockPhoto | Fotolia | Dreamstime
m-niki iStock
NickV iStock
Roy iStock
Sjo iStock
stada iStock | ShutterStock
Erasor iStock | Dreamstime
DuikKees iStock | ShutterStock | Dreamstime | Fotolia
wagb iStock
Cyclonist iStock
Manuel iStock
Roeligan iStock
Hanne iStock
Venz iStock | dreamstime | Shutterstock
Jeroenhjj iStock
Non Plus Ultra iStock
Hangloozz iStock | ShutterStock
Kissyfur iStock | ShutterStock
chemicalpiet ShutterStock
Pabras Bigstock | IStock | Fotolia
uzuri Shutterstock
Xtuv Shutterstock
tschouten iStock | Fotolia | Dreamstime | ShutterStock | Pixmac | Nationale Beeldbank
san Shutterstock | iStock | Dreamstime | fotolia | stockexpert | Bigstock | Canstock

Mocht deze lijst niet meer up-to-date zijn laat dit dan even weten zodat dit aangepast kan worden.
Afbeelding

Laatst gewijzigd door Devster op 23 Okt 2008 15:25, in totaal 11 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jul 2007 21:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is er toevallig al iemand die al fotos heeft geupload/verkocht via snapvillage? (het nieuwe initiatief van Corbis)
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2007 00:11 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Wel geupload, nog niet verkocht. Het goedkeuren van de foto's duurde ruim een week. Upload ging vrij langzaam via http. ALs je kunt zou ik de hele boel op cd fikken en opsturen, dat is een optie die ze aanbieden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2007 00:25 
Snapvillage ken ik nog niet.

Verder ben ik toch redelijk compleet met een lijst met 16 microstocksites! Ik heb nog niet met allemaal ervaring, maar ben die wel van plan op te gaan doen. Mijn ervaringen tot nu toe houd ik online bij op:

microstock.martijnmulder.nl

M.M.

PS. Dit is mijn eerste post hier. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen met microstock!!

Laatst gewijzigd door M.M. op 06 Jul 2007 19:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Jul 2007 15:40 
 WWW  Profiel
Hmm, dat uploaden en goedkeuren bij snapvillage gaat inderdaad niet al te snel. Ik probeer af en toe wat en ga pas echt aan het uploaden als het wat verbeterd is.
Ik heb inmiddels ook goeie dingen gelezen over een andere nieuwe site. Daar krijg je zelfs al geld voor het uploaden van foto's dus dat ga ik ook maar eens proberen:
www.albumo.com

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 09:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb nu een aantal foto's geupload naar IStock. Ik dacht ik zal het eens proberen.

Wat een stel zeikers. Niets mag. En als het mag is er wel een opmerking van ruis (knap bij een ombewerkte foto uit een KM 7D met ISO 100, of ze labelen het als kunst (Corso Wagen) of ze vinden dat de kleuren helderde kunnen (ook knap als de foto in de stromende regen gemaakt is).

Ik probeer het nog met een aantal opnamen en anders ga ik verder kijken.
The Graphical Gnome
http://www.pabras.nl
Sony (Alpha 700, Sony 18-250)
Minolta (7D, A2,17-35, 28-75, 100-300, 500 Spiegel, DiMAGE Scan Elite 5400, 5600HS(D) Flash)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 10:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik wil ook wel wat foto's gaan uploaden alleen heb niet zoveel full reso foto's :( dat is wel vervelend
Nikon d200 | D700 | 20-35mm 2.8 D IF | peleng 8mm | 50mm 1.8 |180mm 2.8D if |
http://www.flickr.com/photos/morti/

The magic possibility of framing a certain space and time

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 10:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pabras schreef:

Ik heb nu een aantal foto's geupload naar IStock. Ik dacht ik zal het eens proberen.

Wat een stel zeikers. Niets mag. En als het mag is er wel een opmerking van ruis (knap bij een ombewerkte foto uit een KM 7D met ISO 100, of ze labelen het als kunst (Corso Wagen) of ze vinden dat de kleuren helderde kunnen (ook knap als de foto in de stromende regen gemaakt is).

Ik probeer het nog met een aantal opnamen en anders ga ik verder kijken.

Gooi er eens een noiseware prog overheen en probeer het daarna nog eens..
Het wil wel eens werken nl :)
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 12:06 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hmm, Istock gaat bij mij moeiteloos qua uploaden. Tot nu toe 3 foto's afgekeurd en ik moet bekennen dat dat ook wel terecht was. Shutterstock daarentegen doet een stuk moeilijker :cry: . Mag over een week daar weer een poging doen maar ik zie er nu al tegen op :oops:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 12:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jantref schreef:

Hmm, dat uploaden en goedkeuren bij snapvillage gaat inderdaad niet al te snel. Ik probeer af en toe wat en ga pas echt aan het uploaden als het wat verbeterd is.
Ik heb inmiddels ook goeie dingen gelezen over een andere nieuwe site. Daar krijg je zelfs al geld voor het uploaden van foto's dus dat ga ik ook maar eens proberen:
www.albumo.com

Grapjurken email is niet correct omdat daar een - inzit ;-)
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 13:08 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Vraagje voor de stokkers onder ons: ik wil natuurlijk zo zeker mogelijk weten dat ik toegelaten wordt bij Shutterstock met mijn tweede poging. Nou heb ik de eerste lading opnieuw bewerkt (noise was afwijsreden nr.1), maar ik vraag me af of ik niet beter op 'safe' kan spelen door wat isolatie plaatjes te uploaden waarbij ruis geen issue is. Meningen, ervaringen?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 14:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is inderdaad geen verkeerd idee.
Wij zijn bijna overal op de safe modus binnengekomen.
En nu tussendoor plaatsen we eens een uitschieter om te kijken wat er gebeurt.
Doen ook welles een noiseware behandeling als er iets wordt afwezen op ruis. Meestal gaat het daarna goed.
Heb wel af en toe een beetje het idee dat het ook aan de inspecteur ligt....
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 14:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Albumo kan je dus later je mail aanpassen gelukkig.
Eerste testbatch is per FTP gestuurd maar nog niet zichtbaar in de edit.
iemand een idee hoe lang dat kan duren?

Ja ikke ;-)
1. opladen via FTP
2. ga naar je sell ftp tab
3. kiest test connection
4. wacht tot ie de reeds opgeladen files vindt
5. Kies voor opladen

Vraag me niet waarom maar zo werkt het dus. 123Rf achtig, want die hebben ook zo'n leuke omweg.
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 18:39 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik zit er ook over te denken om wat stockfotografie te gaan doen, een mooie manier om wat bij te verdienen zonder al te veel moeite.

Maar als ik het goed begrijp uit Uzuri's post moet je eerst een soort van auditie doen om jezelf 'te bewijzen'?

En daarnaast moet je op fullres aanleveren blijkbaar, wat bedoelt men daar mee? Ik bewerk mijn foto's (350D en 30D) altijd naar 3000x2000 (6 MP precies) en heb dus al mijn foto's op dit formaat. Hoop toch niet dat dit een probleem gaat zijn? :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 18:53 
Sapphire 6MP is geen probleem bij Shutterstock, je uploads moeten daar minimaal 4MP zijn. Bij deze site moet je ook eerst 10 foto's insturen, die beoordeeld worden of je als stock-fotograaf geschikt ben (volgens hunnie dan).

Succes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 19:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
yea ik zit nu ook bij SS: http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=102339
Canon EOS 350D + EF-S 18-55 + Sigma AF 70-300/4.0-5.6 LD en nog een goedkoop statiefje

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 21:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sapphire schreef:

Ik zit er ook over te denken om wat stockfotografie te gaan doen, een mooie manier om wat bij te verdienen zonder al te veel moeite.

Maar als ik het goed begrijp uit Uzuri's post moet je eerst een soort van auditie doen om jezelf 'te bewijzen'?

En daarnaast moet je op fullres aanleveren blijkbaar, wat bedoelt men daar mee? Ik bewerk mijn foto's (350D en 30D) altijd naar 3000x2000 (6 MP precies) en heb dus al mijn foto's op dit formaat. Hoop toch niet dat dit een probleem gaat zijn? :)

Bij de meesten is 1200 x 1600 pixels het minimum.
Met full rez bedoelt men je platen zo groot mogelijk op maximale resolutie op te laden.
Ja praktisch allemaal kennen ze een " toelatingsexamen". De beoordeling daarvan kan tot 2 weken oplopen, soms zelfs langer.
Neem daarvoor je 5 beste foto's. Liefst minimale bewerking, let op artifacts als je bijvoorbeeld je achtergrond bijpienselt of zo. Let vooral op ruis. Haal er gerust een lichte ruisonderdrukking overheen als je iets van ruis hebt. Let verder erop dat ze goed scherp zijn zonder overscherpt te zijn. Voldoe daaraan en je bent voor 85% binnen bij elke stocksite.
Houd ons op de hoogte ok?
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 21:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sapphire schreef:

een mooie manier om wat bij te verdienen zonder al te veel moeite.

volgens mij krijg je enkel terug wat je erin steekt. Geen moeite -> no money.

Wat ik wil zeggen is dat al je effectief elke maand xxx $ wilt, dan zul je er zeker toch een aantal uren in de week moeten insteken. De tijd dat je snappies kon uploaden en zo een flink pak $ bij elkaar sprokkelen lijkt me voorbij.

Maar er liggen zeker nog wat kruimels op tafel :lol:
Mijn website : www.perrush.be & My article on how to Sell Photos Online

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 21:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jeroenhjj schreef:

yea ik zit nu ook bij SS: http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=102339

zo, van de eerste keer ?? da netjes ;)
Mijn website : www.perrush.be & My article on how to Sell Photos Online

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 21:46 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Sapphire schreef:

een mooie manier om wat bij te verdienen zonder al te veel moeite.

wrong. Dat dacht ik dus ook maar het bewerken, keyworden en uploaden gaat echt wel flink tijd kosten. Voor mezelf kom ik minimaal op ruim een half uur per foto uit.
Ja, dat komt grotendeels door m'n nitpickerigheid op kwaliteit. Maar dat is ook omdat de hele rambam die je daar upload via google weer terug te vinden is onder je naam. En als ik dan puin ga storten bije en stocksite en m'n 'klanten' vinden die puin via Google dan ben ik daar niet blij mee.
Kortom; bepaal goed of het voor jezelf lonend is en of je er de tijd voor hebt. Met een 40-urige werkweek, een zooi reistijd, wat losse opdrachten en een huishouden ernaast is het eigenlijk nauwelijks te doen.
En keyworden is leuk werk joh :x

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 22:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ok ik formuleerde het misschien wat verkeerd, ik bedoel: relatief weinig MEER moeite dan ik nu doe. Een half uur aan bewerking per foto zit ik nog niet, denk zo'n 20 minuten, en uploaden en van keywords voorzien lijkt me een leuke uitdaging.

Het is ook niet zo dat ik mezelf rijk wil rekenen zonder er wat voor te doen, maar aangezien ik toch wel veel geld uitgeef aan fotografie lijkt het me een uitdaging om te proberen daar wat van terug te verdienen (het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik net als Ellende al m'n gear ermee terug verdien, maar dat zal dan wel een paar jaartjes duren :p).

Ik hou jullie op de hoogte, lijkt me wel een leuk project voor de vakantie!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Jul 2007 22:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben al een tijdje binnen bij I-stock. Twee weken geleden mijn eerste platen-ge-upload (Deze twee). Beide afgeleurd. De eerste kan ik inkomen, teveel rotzooi op de telefoon. Bij de tweede beginnen ze te zeuren over "artefacts when viewing in full size" (Dit komt vooral terug in de hoorn. Ik dit allemaal zitten aanpassen, zodat er niets meer te zien was, weer ge-upload, wordt ie weer afgekeurd.
Misschien toch maar wat andere onderwerpen dan zwarte glimmende telefoons doen?
Flickr!
Nikon 2 x D300, Nikon 50mm AF 1.8, Nikon AF-S 17-55 F2.8 , Σ 70-200 2.8 EX APO HSM, Nikon SB-600[/i][/b]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 07:20 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het goed- en afkeurbeleid is niet bepaald transparant te noemen. Er worden soms foto's goedgekeurd waar ik zelf ernstige twijfels bij had en afgekeurd waarvan ik toch echt overtuigd was dat ze er door zouden komen...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 09:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Klopt Uzuri, vooral Istock is daar erg hard in. De hardste van de sites waar wij bij zitten. Bij een plaat waarvan je verwacht dat ie het leuk gaat doen en zeker bent van goedkeuring willen we nog wel eens protest aantekenen, wanneer dat gebeurd. Vaak krijgen we daarin ook gelijk. Maar dan hebben we het over een plaat in de 2 3 maanden. De rest laten we gewoon gaan. jammer, we hebben nog meer stocksites die hem wel willen.
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 10:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sapphire schreef:

Ok ik formuleerde het misschien wat verkeerd, ik bedoel: relatief weinig MEER moeite dan ik nu doe. Een half uur aan bewerking per foto zit ik nog niet, denk zo'n 20 minuten, en uploaden en van keywords voorzien lijkt me een leuke uitdaging.

Persoonlijk komt 'butwerk' meer in de buurt van keyworden dan 'een uitdaging' ;) Succes ermee in ieder geval :)
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het eigenlijk best wel meevallen dat keyworden. Ligt denkik ook een beetje aan de manier waarop je het doet.
Ik (Danielle) doe alles via Adobe bridge 3 waar je hele keyword sets kan maken. Wij schieten vrijwel veel van hetzelfde onderwerp dus dat scheelt ook weer een stuk. Inmiddels heb ik al een redelijk grote keyword-bibliotheek gecreerd waardoor het me veel minder tijd kost.

Ik doe een 30 foto's keyworden binnen 30 minuten waarbij ik ook een discription en titel aan de foto toevoeg.
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 13:06 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat is netjes 1 foto per min.
@ gooddaddy: Telefoons verkopen niet :twisted: http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=2613522 haha
Canon EOS 350D + EF-S 18-55 + Sigma AF 70-300/4.0-5.6 LD en nog een goedkoop statiefje

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 13:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@DNF: dat maakt inderdaad wel behoorlijk verschil. Als ik paarden keyword ben ik echt in no time klaar, daar heb ik een aantal standaard sets keyworden in een file staan die ik onder elkaar kan copy/pasten.
Dus een regel algemeen paard: horse, animal, equestrian, etc
combineren met een regel uiterlijk: brown, black, auburn, bay
met wat ie aan het doen is: running, gallop, fast, speed
Maar een uitdaging? Nuh... saaaaaaaaaaaai :) En als je veel verschillende zut schiet (landschap/lucht/bloempje/huisje/beestje/dingetje/etc) dan kost het gewoon meer tijd. Dus zeker voor mensen met een gevarieerd archief waar ze uit willen putten, zal het geen <1 minuut per foto zijn.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 13:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De kunst is om zoveel mogelijk al voorbereid te hebben.
Copy/pasten hoef ik niet aangezien ik gewoon hokjes aanvink wat er van toepassing is. Ook dat scheelt tijd en energie :)
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
Forumindex » Luchtige zaken » Kletspraat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 1270 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende

Grijswaarden