[ 3698 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124  Volgende
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 12:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
BFrins schreef:

Ik kwam zelf nog op deze monitor uit dan: http://www.monitorstore.nl/product/1532 ... 77hds.html

Waarom ik overstap...? Mac is wel oké hoor en ik vind het besturingssysteem alleen fijner werken... Meer niet... Voor mij niet heilig! Windows went opzicht ook wel na een tijd en heeft zelf ook veel voordelen. Alleen Apple maakt het mij een beetje te bond. Je betaald alleen voor het logo waar een stuk uit is... De aluminium behuizing is ook wel fijn maar who gives a shit!

Ik moet rekenkracht hebben en prestaties! Geen mooi design... En als ik €1168 uitgeef bij Apple... krijg ik een i5'je, 4gb ram, en 500 gb harde schijf plus een kut grafische "M" kaart... Los van het feit als het scherm van de iMac t begeeft moet ik dat hele ding opsturen.. :S

Persoonlijk vind ik 1050 pixels in de hoogte wat mager voor foto en videobewerking en vind ik 1200 toch echt een stuk fijner, dus zou ik voor de kleine meerprijs nog steeds voor die Dell gaan, maar die Iiyama is al een beter optie dan die Medion. Kan overigens wel goedkoper.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 13:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
-DG- schreef:

Ik zou deze kopen. Dan heb je een hogere resolutie en een IPS scherm wat wel geschikt is voor fotobewerking (geloof me, het verschil is echt groot), op 24". Nog afgezien van dat die Medion er als een goedkoop plastic geval uit ziet waar die Dell toch veel strakker is.

Is deze niet wat goedkoper te verkrijgen of 23" ? Budget is gelimiteerd :(
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 13:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook bij 'gewone' PC's zal je toch echt wat meer moeten betalen voor kwaliteit. Misschien heb je je gewoon verkeken op het prijsverschil tussen Mac en PC.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 14:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nou.... Als ik €1100 uitgeef aan Mac krijg ik een i5, 4gb, 500GB hd, een mobile grafische kaart, omdat het anders niet in dat scherm past.

Als ik €1100 uitgeef aan een PC heb ik 3rd gen. i7, 8gb, 1,5 TB hd en een fatsoenlijke grafische kaart... + ik kan me eigen scherm bepalen en niet een glanzend scherm zonder specs
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 14:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja, je kan je eigen scherm bepalen, maar blijkbaar met een zeer beperkt budget. Wil je binnen die €1100 een scherm van dezelfde kwaliteit als een Mac kopen, zal je weer op de andere componenten moeten inleveren.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 14:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://tweakers.net/pricewatch/293038/i ... tab:prices

Beter en groter... En geen glasplaat ervoor...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 14:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met dit erbij:
Intel® Core™ i7-3770 processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, NVIDIA® GeForce GT545 videokaart met 3 GB DDR3 videogeheugen, 6 GB DDR3 intern geheugen, 1,5 TB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter, nDraft WLAN, gigabit netwerkkaart, USB 3.0

Incl.monitor en verzendkosten: € 935 incl. 21 % BTW die ik overigens terugkrijg...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 16:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ach, wat is beter? Dat scherm heeft een kleurafwijking die in de buurt zit van goede TN-panelen. Bij de schermen die Apple monteert zal je dat niet tegenkomen. Maar ik dreig in herhaling te vallen, dus wat mij betreft zijn we klaar.

En nee, ik ben geen Apple-fanboy. Ik gebruik ook een gewone PC (met Linux), en een Android-mobiel. Maar de meerprijs van een Apple is nu eenmaal niet zo groot als je denkt.
Fotootjes

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 16:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ok

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Okt 2012 15:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
rib in het gat, Asus N56vz eruit... Vanavond alles maar eens installeren en dan een flinke inhaalslag nabewerken maken.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Het bodemloze Zwarte Gat [deel 27]
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2012 23:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Relatief weinig erin (omdat die eruit gaat, als je begrijpt wat ik bedoel :) ) en een Sony nex 5N kit eruit met M mount en K mount adapter.

Verder de afgelopen maand er nog een pentax SMC-M 50/1.4 en 28/2.8 eruit gehaald. Heerlijk toestel en geweldig om die oude pentaxen weer te kunnen gebruiken.
Leica M9P - 18/3.8 ASPH - 28/2 ASPH - 35/2 ASPH - 50/2

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 13:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Robert schreef:

Relatief weinig erin (omdat die eruit gaat, als je begrijpt wat ik bedoel :) ) en een Sony nex 5N kit eruit met M mount en K mount adapter.

Dat werkt prima M glas op de Nex 5N, mijn vrouw heeft er eentje en ik heb er ook zo'n adapter bij gekocht. Het 'focus peaking' werkt best aardig.

Ik heb zelf net een Leica M7 gekocht, met wat ontwikkelspulletjes en Kodak Tri-X film er bij.
Afbeelding
"...but remember, there are no stupid questions, just stupid people." - Mr. Garrison, South Park 1997

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 14:39 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
kewl, kijk ook met enige regelmaat naar een M6/7, maar eerst maar eens weer wat meer fotograferen (en mijn doka inrichten)...
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Okt 2012 15:10 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Statief gekocht ...
Ik kon geen keus maken voor een balhoofd dus voorlopig doe ik het nog met mijn oude. ( Tips :?: )

Toestel: K5 (met grip ) \
Lens: Sigma 50-500mm / Grootste combo die ik gebruik (3100 gram )
Balhoofd: Redged RNB-2
Statief: Manfrotto 055cxpro-03

Foto met Samsung Note gemaakt.
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 11:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je de oude wegdoet houd ik mij aanbevolen..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 00:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
saai... ipad erin om opdrachtgevers m'n portfolio te laten zien...
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 00:05 
Gebruikers-avatar
 Profiel
hubba schreef:

saai... ipad erin om opdrachtgevers m'n portfolio te laten zien...

Dat doe je dan verkeerd! :bonk:
iPads moet je uit het zwarte gat halen, geld of een ander ruilmiddel stop je erin.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 00:07 
Gebruikers-avatar
 Profiel
jaja mijn fout... :bonk: ben ook maar een mens :lol:
er is doekoe in gegaan en een ipad uit gekomen...

vind het vooral een zeer "gesloten" apparaat. :?:
er is niet eens een usb aansluiting aanwezig? kom op zeg!

even foto's overzetten voor een presentatie = NO GO? daar kocht ik 'm juist voor???
even wat mp3's overzetten om onderweg te luisteren = NO GO? jammer maar geen noodzaak
even de ziggo live tv app installeren = NO GO? moet niet gekker worden!

advies helpdesk apple: moet je ff itunes installeren op je pc...

ja doei, lieve luitjes @ apple :N
ik koop toch een zelfstandig functionerend apparaat?
dan moet het ook gewoon onafhankelijk kunnen functioneren!
:devil:

en iedereen in m'n omgeving vertelt me bijna dagelijks hoe geweldig zijn/of haar ipad is?
ligt zeker aan mij dan, muggles... :zucht:
de eerste kennismaking met apple is mij dus totaal niet bevallen... |?

Laatst gewijzigd door hubba op 05 Nov 2012 00:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 07:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mooi werk he? :)
Maar serieus: dat van die ontbrekende USB of cardreader had je natuurlijk kunnen weten voor aanschaf...
Er is ook een oplossing: google ns naar de 'ipad camera connection kit' als ik het wel heb.
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 09:13 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
@hubba: dit alles had je van te voren toch kunnen/moeten weten?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 10:49 
 WWW  Profiel
Ik heb nu een Nikon LS9000.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 11:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sjiek Fokke.
hubba zet nou gewoon even iTunes op je pc, je zult zien dat alles opeens wel werkt. Je kunt mappen aanmaken voor je foto's, mp3tjes etc. De software bijt niet, en je hebt die toch nodig voor updates, app aankopen etc. Met bijvoorbeeld air video bekijk je de filmcollectie via wifi en als ereader werkt ie ook erg prettig. Binnen een week wil je niet meer zonder.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 15:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan toch wel een app gebruiken (dropbox ofzo) om je bestanden te synchroniseren? Dan lijkt je me dat je dat hele itunes niet nodig hebt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 16:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je verkoopt je ziel niet aan de duivel hoor, het is een relatief klein programma. Dropbox zet je mp3 niet om naar het juiste bestandsformaat. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 16:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dat dropbox ga ik ff proberen! Dank je voor de tip!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 20:52 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ja, inderdaad. Niet moeilijk doen en gewoon iTunes instaleren. En anders een digitale fotolijst en mp3-speler kopen, die hebben inderdaad niet een mooie naadloze integratie met een gratis softwarepakket.

Hier wat euro's het gat in en een Domke F2 en een 28-135 IS USM eruit.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 22:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ok allemaal, zal morgen wel ff itunes installeren...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Nov 2012 09:27 
 Profiel
Of Piconhand, om je picasa albums te syncen. Werkt uitstekend.

edit: Itunes vind ik niets omdat je weer een database toevoegt aan je systeem waar je weer een backup van moet hebben. Je authoriseert je ipad op itunes en dat mag maar drie keer. Gewoon een hoop gedoe.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Nov 2012 15:35 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nou dat itunes heb ik er weer afgegooid... en dropbox ook...
Nu de ipad eventjes aan itunes heeft gehangen kan ik in een keer wel apps installeren!

Heb nu de tip van MxV opgevolgd (Camera Connection Kit) en kan nu via een SD kaartje m'n foto's overzetten.
Werkte ook niet direct, maar toen ik op de SD kaart een mapje maakte met DCIM en daar de foto's weer in, kon ik de foto's importeren.

Vind het een mooie manier van foto's presenteren. Schermpje is echt goed scherp en kleurecht!
Hubba! ging tot voor kort met een dikke stapel oldskool afdrukken 20x30 op pad :lol:

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Nov 2012 18:30 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
En voor die printjes had je geen aditionele software nodig (printerdriver enzo?) ;)
36x24 4x5

Licht Donker  
.
Forumindex » Luchtige zaken » Kletspraat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3698 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124  Volgende

Grijswaarden