[ 2279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 17:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo heb je niets, zo heb je twee(!) leuke dingen op één dag.

1. Ik heb vanaf 1 augustus weer de beschikking over een flinke studioruimte;
2. Ik mag van 31 augustus t/m 27 september exposeren in het Stadhuis van Beverwijk.

Me Heppie :D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jul 2012 16:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hee, ik zie net dat ik onlangs door de 1000 posts ben gegaan.... [o][o]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 22:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Morgen avec le TGV Thalys een weekend à Paris. Heerlijk :)
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 20:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En weer terug... WOW, een heel weekend zonder DPZ en zelfs bij kletspraat geen berichten bijgekomen... Het moet wel heel goed weer zijn geweest :)
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 15:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
S'werelds eerste foto even terug in Europa
Afbeelding

krant in opspraak om syrie photoshop
Afbeelding
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 13:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgende week gaan de pc's op kantoor migreren naar Windows 7... Eindelijk klaar met XP, hopelijk zijn we dan ook eindelijk af van explorer 6 *O*

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Het grote "nog leukere dingen" topic [deel 21]
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 10:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgende week naar Madeira *O*

Iemand nog tips? (om te fotograferen)
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 10:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
camera meenemen :p

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 15:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Haha dat sowieso! Zal m'n vriendin leuk vinden haha.
Heb speciaal voor deze vakantie een BW ND 110 aangeschaft. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 16:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dan neem je ook een goed statief mee, neem ik aan? Met zo'n filter is je zoeker namelijk ook helemaal zwart. Dus eerst compositie en belichting bepalen, dan filter erop en belichting 1000x zo lang zetten.

Die factor moet je trouwens even uitproberen, want met mijn B&W ND110 zijn ze met een factor 1000 altijd flink onderbelicht; met een factor 2000 zit ik meer in de buurt. Dus daar zit misschien flink wat variatie in per filter:
Zonder ND, 1/13s: http://www.arumes.com/temp/IMG_6034_geenND.jpg
Met ND, 150s: http://www.arumes.com/temp/IMG_6035_welND.jpg
De versie met ND is nu iets lichter in het midden, maar daar zit nog een +1.5EV correctie op.

Dus van tevoren die factor nakijken; dat scheelt op z'n minst wat tijd (en misschien zelfs teleurstellingen) op locatie.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 17:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Arumes:

Thanks voor de tip. Statief gaat uiteraard mee ja. Al is het geen topding, maar dat wist ik al toen ik 'm kocht. Ook weer alleen voor de vakantie gekocht. Lichtgewicht, goedkoop, klein, plastic, makkelijk mee te nemen en met tasje: Hama Star 63.

Dus stel dat je met je belichting (zonder ND) op 30 seconden zit, dan is dat met een factor 100
ongeveer 3,5 minuut?

Denk dat ik daar wel uit ga komen. Maak me alleen meer zorgen om de contrastoverbruggingen tussen voorgrond / onderwerp en lucht. Aangezien 't een filter van BW is, en niet te schroeven is op een filterhouder waardoor je weer een verloopfilter kunt toepassen om luchten lokaal door te drukken.
Kan natuurlijk wel meerdere belichtingen schieten, maar dat is achteraf wel weer allemaal photoshopwerk.
jordycaris.nl ONLINE

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 17:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Meerdere belichtingen is heel lastig met zo'n filter, omdat er altijd een flinke tijd tussen de foto's zit.

Die factor 100 klopt niet. Dan ga je van 30 seconden naar 3000 seconden, en dat is 50 minuten.

Maar met een ND110 heb je normaal gesproken een factor 1000 nodig. En zoals je ziet, in mijn geval zelfs 2000. Ik ben van 1/13 seconde (0,077 seconde) naar 150 seconden gegaan om op een gelijke belichting uit te komen.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 07:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Opdeling van 1 kamer in twee kamers, op een haar na klaar, mijn buro staat al weer terug op zijn plek. Vanavond beetje kabels, appels en andere zut aansluiten. En dan nog een weekje of 5 a 6 geduld voor de nieuwe bewoner van de andere helft van de kamer (lees junior) zich aandient en zijn of haar intrek neemt :)
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2012 19:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Fuck, blijkbaar een belangrijk topic gemist (ik ga ervanuit dat die er geweest is): Alsnog van harte Rene!
Gebruik van de zoeker:
Wanneer u de oogsterktecorrectie instelt terwijl u door de zoeker kijkt, pas dan op dat u niet per ongeluk uw vinger in uw oog steekt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Sep 2012 12:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vanmiddag naar de opening van World Press Photo in Eindhoven met een lezing van Martien van de Griendt. Ben benieuwd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Okt 2012 23:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op de 1 of andere manier was ik de zonnekap van mijn 17-40 kwijt geraakt. Tijdje getwijfeld of ik de namaak of de originele zou bestellen en uiteindelijk besloten om de originele te bestellen bij topdeals.nl. Besteld, aangegeven dat ik hem vandaag op wilde halen en bevestiging gekregen dat ik hem op zou kunnen halen. Bij mijn bezoek aan de winkel kreeg ik te horen dat ik de zonnekap zo mee kon nemen: de website gaf ten onrechte aan dat de EW-83E op voorraad was, maar omdat de verkoper me niet voor niets wilde laten komen kreeg ik zijn exemplaar mee. Buitengewone klasse wat mij betreft dus hierbij een warme douche!
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Dec 2012 21:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Uberleuk ding: vandaag de sleutel van een antikraakpandje: eigen studioruimte! *O*
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Dec 2012 22:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Goed bezig !! ^O_

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Dec 2012 06:29 
Gebruikers-avatar
 Profiel
moest net nog blazen... p van passeren!

:Y
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Dec 2012 11:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

door PAOLA VAN DE VELDE
AMSTERDAM -

Fotografie is booming binnen de hedendaagse kunstmarkt. Foto’s van kunstenaars als Andreas Gursky, Thomas Struth en Cindy Sherman verwisselen voor recordprijzen van eigenaar. Ook Nederlandse topfotografen zoals Rineke Dijkstra, Desirée Dolron en Ruud van Empel (Elton John is fan van hem) doen het internationaal gezien uitstekend. Alledrie zijn ze de afgelopen jaren ruim door de magische €50.000-grens geschoten op veilingen in Londen en New York. Dergelijke bedragen worden in Nederland nog niet neergeteld voor een enkele foto. „Wij zijn een land van schilders. De markt voor fotografie staat hier nog in de kinderschoenen.”

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... mst__.html
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2012 01:54 
Gebruikers-avatar
 Profiel
keredsnah schreef:

Citaat:

door PAOLA VAN DE VELDE
AMSTERDAM -

Fotografie is booming binnen de hedendaagse kunstmarkt. Foto’s van kunstenaars als Andreas Gursky, Thomas Struth en Cindy Sherman verwisselen voor recordprijzen van eigenaar. Ook Nederlandse topfotografen zoals Rineke Dijkstra, Desirée Dolron en Ruud van Empel (Elton John is fan van hem) doen het internationaal gezien uitstekend. Alledrie zijn ze de afgelopen jaren ruim door de magische €50.000-grens geschoten op veilingen in Londen en New York. Dergelijke bedragen worden in Nederland nog niet neergeteld voor een enkele foto. „Wij zijn een land van schilders. De markt voor fotografie staat hier nog in de kinderschoenen.”

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... mst__.html

Mooi!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2012 10:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is zeker een leuk ding :) Voor hen en uiteindelijk voor de hele sector

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2012 12:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De dagen lengen weer *O*
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Apr 2013 12:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Korte versie: afgelopen vrijdag bij Canon Nederland N.V. een EOS M opgehaald om te mogen testen tijdens een reis die ik gewonnen heb naar Marokko.

Lange versie: 2 februari 2013 was ik aanwezig op een benefiet van Stichting Daar el Atfaal. Een stichting die zich inzet voor kansarme kinderen in Marokko en die ik vrijwel vanaf dag van oprichting steun. Tijdens het benefiet was er een loterij en ik trok daar zomaar de hoofdprijs. Binnenkort mag ik 5 dagen mee naar Marokko om projecten met en voor de kinderen uit te voeren, waar ik normaalgesproken alleen maar voor doneer. Tot zover al goed nieuws. Maar het kan nog beter.

Ik hoorde ongeveer 4 weken geleden dat we met Ryanair vliegen en dat we max. 10kg (hand)bagage mee mogen nemen. Niet gek: de stichting leeft van donaties, dus waar bespaard kan worden, wordt bespaard. Maar men weet ook dat ik fotografeer en men had tussen de regels al uitgesproken dat men van mij wel een mooie fotoserie van de reis verwachtte. Probleem, want ik fotografeer normaalgesproken met een 5DmkII met divers lenzenspul. Ik had al bedacht dat ik dan alleen m'n 24-105 en 580EXII mee zou nemen, toen ik op de Professional Imaging in gesprek kwam met iemand van Canon.

Ik vertelde hem dat ik de EOS M graag een keer uit wilde proberen en dat mijn reis naar Marokko daar wat mij betreft de uitgelezen kans voor was. Om een lang verhaal kort te maken: ik kreeg z'n e-mailadres en moest m'n verhaal nog maar eens toesturen. Dat heb ik gedaan en afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje. Wat ik precies nodig had. Ik heb om een EOS M met 18-55 en flitser EX90 gevraagd en wat denk je: afgelopen vrijdag (op m'n verjaardag nota bene) mocht ik 'm komen ophalen om te gaan testen in Marokko. Is dat VET of is dat VET!?!?! Met dank aan Canon Nederland N.V. natuurlijk!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Apr 2013 17:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi verhaal Ytos!

Show je hier ook wat foto's van je reis (en een hands-on review van de EOS M)?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Apr 2013 02:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Apr 2013 13:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Woody schreef:

Mooi verhaal Ytos!

Show je hier ook wat foto's van je reis (en een hands-on review van de EOS M)?

Die hands-on review - of de link daar naartoe - zal ik zeker plaatsen. Foto's... Als ik ze DPZ-waardig vind. Dat vind ik maar weinig van m'n eigen foto's. Wellicht dan de in de review geplaatste foto's. We zien wel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Mei 2013 12:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi verhaal Ytos, dubbel gefeliciteerd en heel veel plezier in Marokko! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mei 2013 16:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thnx Eline. Inmiddels terug van een zeer indrukwekkende reis. Ik heb onderweg middels m'n iPad wat - met iPhoto minimaal bewerkte foto's - en wat Instagramplaatjes op m'n FB-pagina gezet. Zodra er meer bekend is, laat ik het weten.

Eerste indruk van de camera: langzaam t.o.v. m'n 5D. Daardoor soms wat shots gemist of onscherp :(. Ik mis een viewfinder, met name bij heel fel licht. Het scherm past zich ook niet automatisch aan, terwijl dat bij m'n 5D weer wel mogelijk is. En de batterijduur viel me erg tegen. Gelukkig had ik zelf een tweede gekocht en waren er voldoende oplaadmogelijkheden.

Licht Donker  
.
Forumindex » Luchtige zaken » Kletspraat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76

Grijswaarden