Korte versie: afgelopen vrijdag bij Canon Nederland N.V. een EOS M opgehaald om te mogen testen tijdens een reis die ik gewonnen heb naar Marokko.
Lange versie: 2 februari 2013 was ik aanwezig op een benefiet van Stichting
Daar el Atfaal. Een stichting die zich inzet voor kansarme kinderen in Marokko en die ik vrijwel vanaf dag van oprichting steun. Tijdens het benefiet was er een loterij en ik trok daar zomaar de hoofdprijs. Binnenkort mag ik 5 dagen mee naar Marokko om projecten met en voor de kinderen uit te voeren, waar ik normaalgesproken alleen maar voor doneer. Tot zover al goed nieuws. Maar het kan nog beter.
Ik hoorde ongeveer 4 weken geleden dat we met Ryanair vliegen en dat we max. 10kg (hand)bagage mee mogen nemen. Niet gek: de stichting leeft van donaties, dus waar bespaard kan worden, wordt bespaard. Maar men weet ook dat ik fotografeer en men had tussen de regels al uitgesproken dat men van mij wel een mooie fotoserie van de reis verwachtte. Probleem, want ik fotografeer normaalgesproken met een 5DmkII met divers lenzenspul. Ik had al bedacht dat ik dan alleen m'n 24-105 en 580EXII mee zou nemen, toen ik op de Professional Imaging in gesprek kwam met iemand van Canon.
Ik vertelde hem dat ik de EOS M graag een keer uit wilde proberen en dat mijn reis naar Marokko daar wat mij betreft de uitgelezen kans voor was. Om een lang verhaal kort te maken: ik kreeg z'n e-mailadres en moest m'n verhaal nog maar eens toesturen. Dat heb ik gedaan en afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje. Wat ik precies nodig had. Ik heb om een EOS M met 18-55 en flitser EX90 gevraagd en wat denk je: afgelopen vrijdag (op m'n verjaardag nota bene) mocht ik 'm komen ophalen om te gaan testen in Marokko. Is dat VET of is dat VET!?!?! Met dank aan Canon Nederland N.V. natuurlijk!!!