[ 10 berichten ] 
 Titel: hoe serie op te zetten en juiste foto's samen te voegen
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Jun 2012 20:10 
Gebruikers-avatar
 Profiel
als voorschot op foto-opleiding alsvast druk naar de manier aan het kijken hoe op ik fotografeer en wat ik bijvoorbeeld in series kan aanpassen. Onlangs een rondleiding gehad door een linnenfabriek. Hierbij zowel wat closeups gemaakt als meer op het gebouw gericht. Niet veel succesvolle in beide categorien, maar misschien is een overgang in een serie mogelijk. ben benieuwd hoe jullie visie op dit is en hoe ik dit zou kunnen aanpassen/verbeteren.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Tja, moet toch ergens beginnen...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jun 2012 08:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik mis de overzichten. De detailfoto's 1, 2, 3 en 4 kan ik daarom niet plaatsen.
De rechterkant van 5 heeft een beetje aan waar die details gebruikt worden, maar is ook geen overzicht.
6 en 7 laten een lege hal zien... die vertellen imo niets over de linnenfabriek.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jun 2012 12:55 
 WWW  Profiel
Je hebt wat in de rondte gefotografeerd wat je mooi vond. Als je het hebt over dat je een serie wilt maken dan vind ik dat je me wat moet willen laten zien. Een verhaal in de breedste zin des woords. Dat kan het proces zijn, dat kan een terugkerende vorm zijn, je kan nog meer de abstractie induiken waarbij je foto's zowel aantrekkelijk als raadselachtig worden, dat kan een boodschap zijn in de zin van dat deze stoffen bijvoorbeeld milieuvriendelijk worden geproduceerd (ik noem maar iets). Maar ik mis een opvatting in je foto's. Ik mis iets wat je mij wilt laten zien als zijnde bijzonder.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jun 2012 21:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
thnxs voor de opmerkingen.

@fokke wat je aanhaalt over missen van een verhaal was ook wel even twijfelen om het te posten, maar juist hoe mensen het interpreteren is datgene waar ik naar zoek.
@aires heeft de titel linnenfabriek jou al een beeld laten vormen van wat je wil laten zien? (zoiets als het milieuvriendelijke produceren wat fokke aanhaalt?)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 23:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
wencky schreef:

@aires heeft de titel linnenfabriek jou al een beeld laten vormen van wat je wil laten zien? (zoiets als het milieuvriendelijke produceren wat fokke aanhaalt?)

Ik begrijp de vraag niet helemaal...
Ik denk dat Fokke bedoelt dat je met je serie beelden een statement kan maken, bijvoorbeeld dat het een milieuvriendelijk bedrijf is of juist niet.
Ik heb je beelden neutraler bekeken als een soort registratie. En dan mis ik nog wat beelden.

Aan jou de keus om het verder in te vullen... Wil je een neutraal document maken over / van het bedrijf dan mis ik dus wat overzichten. Maar je kan je ook in de achtergrond van het bedrijf / omgeving / plaats / eigenaren / werknemers verdiepen en met een hele andere serie komen.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 19:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
snap em... ben alleen bang dat ik met de foto's die ik heb (niet zozeer destijds bedoeld voor een serie) daar niet in ga slagen. Voor een volgende wel goed punt om in het achterhoofd te houden. Thnxs

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 21:10 
 WWW  Profiel
Als je een verhaal wilt vertellen met beelden moet je dat natuurlijk vantevoren in hoofdlijnen in je hoofd hebben zitten. Wat is de lijn van het verhaal, en hoe breng je dat tot uiting. Welke beelden brengen goed de boodschap over van wat jij wilt vertellen. Met een setje lossen beelden -hoe mooi ze ook zijn- kom je er dan niet. Bij en goede serie lijkt dat allemaal vanzelf te gaan, maar dat is wel vaker zo als je een vakman op zijn gebied aan het werk ziet ";-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 20:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
maar voordat je een vakman bent ben je al vaak gevallen en ook vaak opgestaan. Gelukkig mag dat ook. Maar ik snap wat je bedoelt (was ook al bang dat ik aan het vooraf uitdenken en dus ook selectief fotograveren op de dag zelf de mist in zou gaan)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 20:17 
 WWW  Profiel
uiteraard mag dat! En gelukkig leren we allemaal elke dag nog bij. ";-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 22:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooie locatie, zeg! als ik jou was, zou ik naar #7 iemand meenemen om portretje's te maken.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Autonoom
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 10 berichten ] 

Grijswaarden