[ 25 berichten ] 
 Titel: Bodyparts
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 00:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op de vraag of men nog een arm, been of romp had liggen kreeg ik het vriendelijke antwoord: 'Ik zal even kijken op zolder, maar ik denk het wel.'

Enkele uren later kwam de mail dat men nog wel twee armen en een kindervoet had. (Afdruk van eigen kind...:-)) En zo werden een paar dagen later het pakket verzonden, waarna enkele dagen het uitwerken van een serie foto's die qua smaak nogal verschillend kan vallen. Maar de pret is er niet minder om geweest.

De armen zijn afkomstig van: http://www.kelatow.com/fx/

EDIT 11-11 Door een aanpassing op mijn server zijn alle foto's verdwenen. Het zij zo. :N Heb ook niet echt zin om die hele handel weer op de rails te krijgen. (Kan deze gehele draad niet verwijderen zie ik. Anders had ik dat wel gedaan.) Voor wie dan alsnog wat wil zien dan maar op FB

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 402&type=3

Laatst gewijzigd door Vincent op 11 Nov 2012 01:21, in totaal 7 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 08:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk eens aan. Echte bodyparts ;)
Ik vind dit gewoon super gedaan. Je hebt er duidelijk veel aandacht aan besteed en de beelden laten mij langer dan gemiddeld kijken. Misschien had de serie wat korter gekunt maar dan nog ivm beetje herhaling. Of splitsen in meerdere op zich zelf staande kortere series ivm de plek waar het bodypart zich bevindt...naja

Je moet haast wel publiek getrokken hebben tijdens de shoots!
Van genoten, dank je!

Peter
-> Meer weten? Zie hier: http://strange-artifact.blogspot.com/ <-

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 10:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Helemaal eens met Peter hierboven. Een kortere serie was krachtiger geweest! Neem niet het feit weg dat het echt AWESOME foto's zijn :D

Dit vind ik echt ziekelijk vet! Dat kindervoetje in het water liet me echt ff schrikken! Jezus..!
Gestoorde foto's eigenlijk maar wel super strak gedaan! Ziet er erg realistisch uit!

Foto 9. bijv. zou van mij uit deze serie kunnen... :)

Super gedaan!
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Bodyparts
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 11:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het was ook lastig om er een serie van te maken. Zou er eerst een stuk of vijf maken... Maar dat werd een boek van 50 pagina's... Lol

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 12:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Schitterende en mooi verzorgde serie. De sfeer die de foto 's uitstralen zijn wisselend; de meest sinistere zie ik in het middelste deel (6 t/m 13). Deze sprken me het meest aan. Ben het daarom eens met strangeartefact, dat je ook gezien het grote aantal foto 's beter meer series had kunnen posten. Zie het helemaal voor me hoe je in het allerholst van de nacht met de ledematen op sjouw bent geweest. Niet opgepakt ? Voor een argeloze buitenstaandn moet het er raar hebben uitgezien.
Canon 40D + grip | Sigma 10-20 F:4-5.6 | Tamron 17-50mm F:2.8 | Canon 70-200mm F:4L |Tokina 100mm F:2.8 Macro

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 12:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Was soms ook wel lachen ja, hoe ik in de binnenstad bijvoorbeeld bij de brug de ledematen op de rand van de stoep neer legde en er soms ook mensen voorbij liepen. Sommigen bleven even kijken wat ik aan het doen was...Zonder ook maar een commentaar te geven. Bij de reeks foto's waarbij ik met wat vrienden ook onder een brug stond op een zondag middag was het wel anders. Daar kwamen op een gegeven moment vaders en moeders voorbij met hun kroost op de driewieler...Toen zijn we even gestopt inderdaad...:-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Okt 2012 12:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo. Eet smakelijk ;-)
Bruidsfotograaf Peter Lammers: http://www.YourWeddingPhotos.eu

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 16:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
in het algemeen vind ik foto's niet mooi (kaders saai - te direct, te veel bloed, enz.), maar deel van kindervoetjes vind ik gewoon verschrikkelijk.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 23:59 
 WWW  Profiel
Kanonne wat een bloedbad. De meeste vind ik echt verschrikkelijk, omdat het totaal niet subtiel is. Het lijkt alsof je het geloofwaardig over wilt laten komen, maar door het weer zo erg te overdrijven lukt dat totaal niet. 20 vind ik de betere, omdat die nog iets aan de verbeelding overlaat.

Waarom heb je ervoor gekozen om de armen altijd van zo dichtbij de fotograferen? Je kan toch ook iets meer afstand nemen, dan hou je het nog een beetje spannend denk ik.
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 01:12 
 Profiel
Ik vind het heel leuk om te zien dat je zoveel energie en tijd in iets steekt. Maar zoals bovenstaande zegt ik hou niet van deze serie. Je hebt het wat overdreven en het is zo goed als allemaal al duidelijk hoe en wat, tenminste voor mijn idee. Ik bedoel ik ga er niet van uit dat dit echte lichaamsdelen zijn. Het is sowieso nep als ik dit allemaal zie. Mij lijkt het veel interessanter om vragen op te wekken met onduidelijk beelden die voor jou zelf veel betekenen. Fotografisch qua techniek is er weinig op aan te merken, je past wel telkens het zelfde trucje toe maar je doet het goed. Dan heb ik daar geen problemen mee. Voor de rest qua fotografie mag je wel meer op je composities letten, met een groothoek staand, dicht op iemand een portret schieten is niet het meest ideale beeld wat je kunt ophoesten denk ik zo.

Zou ik mogen vragen wat jou persoonlijke motivatie erachter is om dit bij autonoom in te delen?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 12:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Net als alles bij fotografie is het smaak...Is het niet je smaak, en dat kan ik me wel voorstellen dan is alles al snel ruk en waardeloos. Stap daar even overheen. Is het niet je ding dan gewoon verder gaan kijken bij zaken die je wel mooi vindt.

Opmerking 'kaders saai' vat ik even niet. Bedoel je dan compositie? Heb toch juist daar de nodige aandacht aan geschonken. Misschien niet elke foto is dat helemaal uit de verf gekomen, maar ik kan niet zeggen saai. Dat is te simpel.

Ja, het is over de top. En ja, met groothoek er dicht boven op geeft vertekening. dat kan en mag allemaal, als we toch over de top bezig zijn. Kijk naar de gemiddelde serie als Evil Dead...SAW....Walking Dead....En Zombibi (Waar deze armen uit komen) Daar is niks geloofwaardig meer aan. Lekker toch? Het lag ook niet in de bedoeling dat ik iets 100% realistisch ging neer zetten. Dan had ik wel minder 'bloed' genomen trouwens.

De meeste indruk is kennelijk toch het kindervoetje. Tja, ik ben daar wat makkelijker in. Zoals aangegeven, het is je smaak of niet. Hier is dan toevallig een kindervoetje gebruikt. (PS: is een afdruk van het zoontje van de maker.) Daarom staat deze in een van de eerste foto's die ik maakte recht op in het water. (Waarom? Omdat dat nou net anders is dan je verwacht te doen met een kindervoet.) Gewoon centraal in het midden.

Waarom zo close up? Hou ik van. Enkele heb ik wel van ver af, maar van de reeks is het meest close-up. Bewuste keuze.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 13:10 
 Profiel
Vincent schreef:

Net als alles bij fotografie is het smaak...Is het niet je smaak, en dat kan ik me wel voorstellen dan is alles al snel ruk en waardeloos. Stap daar even overheen. Is het niet je ding dan gewoon verder gaan kijken bij zaken die je wel mooi vindt.

O, dus we mogen "o prachtig" roepen of oprotten?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 13:23 
Gebruikers-avatar
 Profiel
4, 11, 18 & 21 vind ik echt gaaf... 4 zou wat mij betreft uit een 'foute' Tarantino-film kunnen komen of iets dergelijks, 11 en 21 doet mij een beetje denken aan de sfeer in CSI, en nr. 18 heeft een brute uitstraling!
Using no Way as Way, Having no Limitation as Limitation...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 14:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
eos4all: zeg ik dat? Nee. Bovendien loop ik al langer mee op DPZ en ken het principe. Maar bedankt. Je mag het ook 'tot op het bot' afkraken. Wie houdt je tegen.... :O

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 19:46 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Oei, ik vind dit ook wel over het randje van goede smaak. Je techniek beheers je, daar kan ik weinig op aanmerken. Maar wat je nu precies wil laten zien? Het zijn wat mij betreft ook te veel foto's waardoor het verrassingseffect weg is en wat overblijft zijn over-the-top-plaatjes die ik enkel met de nodige afgrijzen en onbegrip kan bekijken.

Wat ik persoonlijk een veel interessantere insteek zou vinden is het maken van foto's zoals de politie ze wellicht ook maakt op een plaats delict en op die manier de scheidslijn tussen echt en geensceneerd te doen vervagen.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 20:03 
 WWW  Profiel
O, prachtig !!

Echt geweldige platen. Misschien wat veel maar zeker genoeg afwisseling om het interessant te houden.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 21:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wil het niet op facebook zeggen, want daar horen en zien we enkel oo en aa, maar hier wel.
je beheerst zoals gezegd de techniek, top.
maar ik vat niet goed waarom je het fotografeert. Je plaatst het bij autonoom, dus ik denk dat je dieper dacht alvoor je fotografeerde.

Wat is de insteek?
gewoon bloed, van die filmtoestanden? of ben ik verkeerd?

Ik denk dat ik verhaal mis. het is erg filmisch en misschien hadden wat flarden, verhalend dan, flitsen, gedachten, ... het versterkt. Het is nog niet te laat. Je hebt erg veel armen en voeten en zo. Ik zou elimineren, essentie zoeken en opbouwen. Dat zou ik doen, maar ik ben ik, en jij bent jij.

dus, goed gedaan, maar t blijft beetje oppervlakkig vind ik

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 23:27 
 Profiel
Ik heb me over dat randje heen gezet maar het pakt me alsnog niet.

Daarbij vraag ik nogmaal naar je persoonlijke motivatie erachter. Dat helpt bij, zoals je het zelf indeelt, autonoom werk nogal veel.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 09:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom ik het in atonoom heb gezet geen idee eigenlijk. Kon even niet een betere plek vinden zo snel... :roll:
Een achterligende gedachte waarom ik dit gemaakt heb is er ook niet. Feit is dat ik eerst een afgerukte duim kocht van de maker, en daarna vroeg in een mail of ze nog meer hadden. En als voorstel kreeg ik de twee armen en dat voetje thuisgestuurd. Die kans kreeg ik dan maar een keer en ben dan misschien wat over de top gegaan. Flink uitgepakt zullen we maar zeggen. -plat-ruw-te erg...noem maar op.- De eerste foto's was eerst met wat meer close-up en details, en wat met de ondergaande zon en het plastic. Later met de 'modellen'.

Het is een hele reeks geworden en als je het zo bij elkaar ziet is het veel ja...Ook absoluut niet ieders smaak. Echter heb ik horror altijd al gaaf gevonden, en als je dan uit een film dan dergelijk materiaal krijgt ga je misschien wat te ver door. Nou ja, de lol was er niet minder om.

Je moet denk ik dit ook niet zo zeer zien als een gehele reeks, maar wat als losse beelden. Als serie had ik een andere opzet en insteek moeten nemen zoals eerder is gemeld. En dan moeten ophouden bij vier beelden.
En hier staan er nog maar een paar. Ik heb inmiddels een boek laten printen met 50 pag...:-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 09:36 
 WWW  Profiel
Techniek beheers je wel zoals al eerder genoemd.
Maar dit is mij echt veel te platvloers en recht voor zijn raap. Als je eenmaal over de eerste walging heen bent zie je steeds hetzelfde grapje voorbij komen.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 09:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
....Mag je blij zijn dat ik geen geen hoofd in handen kreeg. (Had er om gevraagd, maar daar zitten de rechten op bij de filmmaker.) Zo jammer......:-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 13:11 
 Profiel
Je weet niet waarom je het bij autonoom zet? Autonoom is normaal juist toch iets wat op zich zelf kan staan en waar veel persoonlijkheid/gevoel/gedachtegang achter zit.

Dit zijn dan qua achter ligende gedachtes meer snapshots? Ik wil het niet afkraken, nogmaals en dat is al heel vaak gezegd de techniek klopt. Maar als ik jou was had ik veel minder foto geplaatst met meer inhoud.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 14:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Onafhankelijk of zelfstandig, naar eigen wetten levend.
Niet gecontroleerd door het bewustzijn...
Zelfregering; onafhankelijkheid van de wil.
Hij laat zich door niemand `de wet voorschrijven`.

Ik zie het allemaal voor me...:-)

En ja, minder was misschien beter. Maar het is zoals het nu hier staat, dus ga daar niet in snijden.

En kiezen uit alleen: Nieuws, natuur,portret, reclame, sport etc. vond ik ook minder gepast.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 16:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lijkt mij toch echt portret met wat 'vulplaatjes' van losse ledematen.
Ik vind deze serie het tegenovergestelde van je RAW-serie. Dat zijn kale foto's zonder poespas die veel diepgang hebben. Dit is veel poespas en oppervlakkig. Leuk als contrast, maar persoonlijk vind ik het niet smakelijk. Een boek met 50 pagina's hiervan... nah, dan zie ik liever ander werk van je.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 21:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires, soms mag je wel eens de boog ontspannen toch. Wel grappig is dat twee van de modellen hier ook straks te zien zijn in vermeldproject . En twee daarvan zijn al geweest.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Autonoom
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 25 berichten ] 

Grijswaarden