Hallo allemaal,
Voor mijn studie heb ik een opdracht 'Samengesteld beeld.' Ik moet 3 series van 3 foto's maken, en die 3 foto's moeten ondanks hun verscheidenheid in beeld samen een geheel vormen.
Ik loop een beetje vast hierin, ik dacht eerst aan kleur als overkoepelend thema, en dan verschillende associaties per kleur uit te beelden, bijv rood: gevaar, verleiding, etc. Maar na een paar testen bleek dit niet te werken en hier ben ik ook mee gestopt.
Toen ben ik overgestapt op tegenstellingen. Ik heb het mezelf wat moeilijker gemaakt door per foto een dubbelbeeld te maken, wat dus inhoudt dat ik dan in totaal 18 beelden moet maken (als ik het in elke serie doorvoer). Ik ben begonnen met mezelf fotograferen, bovenkant-onderkant, voorkant-achterkant, en de techniek komt er redelijk uit, alleen de beelden slaan weer nergens op. (ik zou ze graag laten zien, maar ik sta er naakt op en als nieuweling hier vind ik dat toch een beetje moeilijk).
Waar ik vooral tegenaan loop is, hoe hou je het interessant, en hoe groot maak je het verschil tussen de verschillende beelden? Is het slim om me op inhoud te focussen of kan ik er beter een vormconcept van maken? Ik zie door de bomen het bos niet meer

Heeft iemand hier tips of adviezen over? Of iets anders wat mijn denkrichting kan veranderen? Alvast ontzettend bedankt!