[ 860 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Feb 2007 22:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Interessante discussies hier, en aardig wat leuke foto's daarbij. Peterw, heerlijk. Kissyfur ben het met freek eens over je foto's (lekker makkelijk altijd ;))alleen de middelste van de 3 bovenste doet me wat minder..

Hier 3zw platen van mij,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon 40D | 8mm FishEye | 17-40 4.0L | 50mm 1.8 II | SpeedLite 430EX | BG-E3

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Mrt 2007 12:38 
 WWW  Profiel
ik vind de zonnebril echt super :D:D:D zaterdag ga ik 400d halen dus ga ik ook ff flink bezig

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Mrt 2007 13:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het jammer dat de reflectie in de zonnenbril niet precies doorloopt in de hele bril ?f dat ie op een mooi punt in een mooie richtich juist stopt. Een aan het toeval overgelaten reflectie omdat dat het einde van de opnametafel was. Bovendien zie je in het rechter glas ook nog een vaag balkje. ?n (als ik toch aan het zeuren ben) slaat het zwart erg dood. Zit geen licht in.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Mrt 2007 18:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Freek. schreef:

Ik vind het jammer dat de reflectie in de zonnenbril niet precies doorloopt in de hele bril ?f dat ie op een mooi punt in een mooie richtich juist stopt. Een aan het toeval overgelaten reflectie omdat dat het einde van de opnametafel was. Bovendien zie je in het rechter glas ook nog een vaag balkje. ?n (als ik toch aan het zeuren ben) slaat het zwart erg dood. Zit geen licht in.

Ben het met je eens :) Maar opnametafel was dus gewoon een bureau. Zag toevalig die bril liggen en maakte een snap. Uiteindelijk vond ik hem best ok, maar was niet met de bedoeling bezig om de perfecte foto te maken ;) En vond hem samen met de andere 2 beter hier passen als in snapshots! Toch bedankt voor je nuttige tips :)
Canon 40D | 8mm FishEye | 17-40 4.0L | 50mm 1.8 II | SpeedLite 430EX | BG-E3

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Mrt 2007 19:11 
Gebruikers-avatar
 Profiel
K ben niet echt weg van 1 eerlijk gezegd, vind het een saaie foto met een lelijk simpel brilletje, zit niet echt een boeiend iets in.
Vind 2 en 3 wel aardig, heb het meeste met 3.
400d | kit 18-55m | 50mm | 70-300mm

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Mrt 2007 23:00 
 WWW  Profiel
nou...eerste post van foto met mijn nieuwe canon 400D

Afbeelding

hoop dat het showcase waardig is

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 01:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ook even wat geprobeerd , technische info

d50+peleng , iso 800 @ 30 seconden belicht in complete duisternis, de vlekken in beeld zijn het resultaat van korte felle vonken van een aansteker , defished en een blauw filter eroverheen gegooid

Afbeelding
Nikon d200 | D700 | 20-35mm 2.8 D IF | peleng 8mm | 50mm 1.8 |180mm 2.8D if |
http://www.flickr.com/photos/morti/

The magic possibility of framing a certain space and time

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 01:34 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Leuk experiment morti, en x-post ook :P

Eentje van mij, tijdens het koken gemaakt.
Is het wat?

[center]Afbeelding[/center]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 10:35 
 Profiel
Ik vind hem net niet fris genoeg, krijg nu niet echt trek bij het zien van grauwe groenten..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 10:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het wel een realistische weergave van prei. De kleuren zien er erg realistisch uit. Niettemin zou een klein schopje in de saturatie de prei misschien wat meer aantrekkelijker maken?

Ik heb zelf een nieuwe poging gedaan. Wederom in de lichttent omdat ik het difuse standaardlicht wel prettig vind, maar nu met een extra lichtbron rechts om wat meer reflectie aan te brengen.
Even een eerste poging om wat reacties en tips te vragen:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eigenlijk is productfotografie redelijk onbekende materie voor mij. Noodgedwongen toch maar een poging gewaagd omdat men mij vroeg wat sieraden te fotograferen. Feedback is welkom!

Afbeelding
Een goed portret is de weerslag van een bijzondere ontmoeting - Corb!no
Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt...in mijn hoofd - Jerry Lampen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:34 
 WWW  Profiel
iemand pls commentaar geven op mijn batterij ?:P

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die batterij? Ja een beetje een 'jammer dan' foto. Niet mooi verlicht, niet sterk belicht, lelijke schaduw er achter, geen lekkere achtergrond en hij staat te ver naar links gedraaid.

De opname van Ren? ziet er lekker uit. Mooi zacht verlicht, mooie reflectie. Ik vind alleen dat de ondergrond op ??n of andere manier net te veel aandacht trekt tov dit product. N?t iets te veel structuur denk ik.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:40 
 WWW  Profiel
:P het was ook zo, camera uit de doos, het eerste om me heen pakken en op een wit blaadje leggen :P heb wel trouwens externe flitser gebruikt

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vraag ik me hooguit af waarom je voor zoiets ugly's de moeite neemt 't te posten. :?:
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Mrt 2007 17:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jipjip schreef:

Ik heb zelf een nieuwe poging gedaan. Wederom in de lichttent omdat ik het difuse standaardlicht wel prettig vind, maar nu met een extra lichtbron rechts om wat meer reflectie aan te brengen.
Even een eerste poging om wat reacties en tips te vragen:
http://members.home.nl/jipjip/product/img_0544_1_dpz.jpg

Ik heb je vorige poging (nog) niet gezien. Ik vind deze foto erg flets. Ik heb het idee dat je alles hebt gedaan om de foto fris te krijgen (druppels en licht zien er goed uit), maar ik mis knallende kleuren, de tomaten vind ik te oranje en dat geeft mij een gevoel van 'nog niet rijp', daar had ik graag wat meer rood in teruggezien.
1D2 + glas

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Mrt 2007 17:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Freek. schreef:

De opname van Ren? ziet er lekker uit. Mooi zacht verlicht, mooie reflectie. Ik vind alleen dat de ondergrond op ??n of andere manier net te veel aandacht trekt tov dit product. N?t iets te veel structuur denk ik.

Freek, bedoel je Ren? of bedoel je Arnold ? :o

Die structuur ben ik met je eens. Wat je ziet is eigenlijk een magenta gekleurde tas, gemaakt van vilt. Die kleur kwam in de flyer (waar die foto voor bedoeld is) goed van pas, maar heb vervolgens de achtergrond neutraal gemaakt om de foto ook hier te kunnen tonen.

Nu heb ik overigens gebruik gemaakt van ??n softbox (85 x 85) die heel dicht op de sieraden staat. Kun jij eens aangeven hoe jij zo'n foto zou maken (qua lichtsetup dan)?
Een goed portret is de weerslag van een bijzondere ontmoeting - Corb!no
Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt...in mijn hoofd - Jerry Lampen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Mrt 2007 20:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
laatst wat nieuws aangeschaft en op de foto gezet, het resultaat:
Afbeelding

ik wil het binnenkort nogmaals overdoen, maar dan met een spanendere achtergrond.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Mrt 2007 20:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oops Ren?... ik bedoelde jou inderdaad Arnold. :bonk: :lol:

Ik zou de foto zoals jij gemaakt hebt mss ook wel zo gemaakt hebben kwa licht. Misschien (mijn inmiddels beroemde en beruchte) tracingfolie ertussen om een aardig en zacht verloop in de reflectie te krijgen. Maar het resultaat wat je toont ziet er gewoon prima uit. Licht krult er mooi omheen, de foto ziet er als productfoto netjes uit en het product komt goed tot zijn recht.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mrt 2007 15:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hmm een keer overgedaan met ander voorwerp, :
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Mrt 2007 21:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
kvinnum gewoon mooi eigenlijk
D300, Nikkor 18-70, 35/1.8D, 50/1.8D, Micro 105/2.8D, 70-200/2.8 VR-I, sigma 10-20, Bigma en dan ook nog wat flits meuk...
www.corethron.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Mrt 2007 22:07 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Afbeelding

Ligt alleen een h??l irritant stofje haha :P

Bloem is heel mooi vind ik!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Mrt 2007 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Morti: Leuk gedaan alleen ben ik niet weg van het lowtech lettertype
Saphire: Prei! niks meer aan doen... :)
Jipjip: Lekker fris alleen mis ik de kroontjes van de tomaat... (en ik zie de combi paprika / tomaat basilicum niet echt maar dat terzijde)
Arnold: Mooi !
Maille: De pod zou ik rechtzetten en voorzien van een context (deze is een beetje saai). Tulp is erg mooi.
Stephan: Ik mis de karakteristieke streep van de achterste twee ballen en zou de achterste bal iets verder plaatsen (ivm de neergaande lijn) kleuren zijn mooi en het stofje is een mooie kloonoefening ;)
* * * Diepfries * * *

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Mrt 2007 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
- - dubbel - -
* * * Diepfries * * *

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Mrt 2007 00:06 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hmm ja die lijnen ontbreken wel ja op de tennisballen.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Mrt 2007 00:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stephan, hmm de stroopwafel, als ik foto zo zie, krijg ik niet meteeen zin in de stroofwafel... je zou kunnen proberen om hem niet zwart wit te maken... want nu ziet het er uit al versteende koeken. Warmere kleuren zouden leuker zijn, en ook misschien een andere compositie, bijvoorbeeld een mooie witte achtergrond bij een mooi fel kopje..en een schoteltje met een koek.. dan kijkt het meteen anders!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Mrt 2007 12:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hmm van dat schoteltje is inderdaad een goeie tip!
Tja ben zelf ook van mening dat je er niet zin in krijgt in het zwart wit, maar in kleur waren de kleuren niet zo lekker, dus had ik ze in zwart wit gedaan. :) Maar je hebt wel gelijk hoor.
400d | kit 18-55m | 50mm | 70-300mm

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mrt 2007 18:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gewoon opnieuw proberen! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Mrt 2007 22:02 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Afbeelding
Hmm een witte achtergrond is helaas niet gelukt, kopje moest iets meer met de open kant liggen, maar dan was het wat overbelicht en reflectie.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Mrt 2007 22:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ehhh... :?:
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 860 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende

Grijswaarden