Het was voor de eigenaar juist niet de bedoeling sfeer neer te zetten, maar juist de aandacht op de producten zelf te vestigen, vandaar deze wat koele benadering. Ik had ook graag wat geëxperimenteerd met attributen, houten planken, meel, kruiden etc, maar dat leidt de aandacht af van het product zelf.
De gerechten waren waar mogelijk voorbereidt en de warme gerechten in de ochtend (voor de shoot) gebakken, dus nee, het was niet warm op het bord. Wel heeft hij alles rauw gebakken zodat bijvoorbeeld de zalm er nog fris uit ziet. Idem voor de pasta, die maar een paar minuten heeft gekookt.
Het licht komt schuin van rechts, met een reflectie scherm aan de linkerkant heb ik de schaduwen juist wat opgelicht. Vond de schaduwen onder de borden vooral lelijk. Er is een tafelkleed gebruikt met een lichte structuur die in deze kleine afbeeldingen idd niet zichtbaar is.
Ik kan je verzekeren dat er niets clipped of overbelicht is. Ik heb het contrast flink teruggeschroefd, net als de clarity en de saturation om het een zacht en fris uiterlijk te geven. Daarna heb ik met een brush lokaal wat detail en scherpte teruggebracht.
Iets groter formaat van hetzelfde bordje garnalen, waar de details iets beter te zien zijn.