[ 17 berichten ] 
 Titel: Mijn eerste keer
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 07:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb me voor het eerst gewaagd aan product fotografie en ben zelf aardig tevreden over het eindresultaat.
Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar jullie feedback in deze.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5.
Afbeelding
What's in my camerabag?
Sony SLT-A57 | 8mm Peleng | 16-50 | 50 | 28-105 | 100-300
Website: http://www.decestaro.com
Je raakt nooit uitgeleerd, ik heb dus nog zat te leren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 07:19 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Even kort (weinig tijd):
Waarom zit er eentje in kleur bij?
Waarom staat een supersport op een weggetje dat ik associeer met een all-road/adventure?
Waarom maar één detail? (en waarom kies je voor een scherp carterdeksel ipv bijv de uitlaat?)

Z/W omzetting is wel een interessante keuze! (ik vinnem leuk)

Mooi fietsje, trouwens.. ;)
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 08:11 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Composities zijn erg centraal valt mij op.
Wel leuk om te zien dat je aandacht hebt besteed aan de omgeving, of het past of niet is een ander verhaal.
Eén plaat in kleur snap ik ook niet helemaal. Ze zijn ook wat aan de donkere kant, maar dat kan ook aan mij beeldscherm liggen, dat weet ik niet zeker.
Eens met MxV, waarom zo weinig details en waarom carterpan scherp?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 09:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Grappig, tijdens het bekijken van je (overigens erg mooie foto´s) bedacht ik een aantal punten om op te schrijven. MxV heeft ze exact voor mij al neer gezet.

+1 voor MxV dus.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Aug 2012 04:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Allereerst thanx :)

Ik heb eigenlijk helemaal niet gelet op dat ik maar 1 gekleurde versie hier gepost had.
Hieronder heb ik nog 2 kleuren versies toegevoegd :)

Wat het weggetje betreft helemaal gelijk.
Het liefst had ik ook foto's genomen dat hij met zijn motor voorbij komt sjeezen alleen kan ik dat nog niet, om hem er dan scherp op te krijgen.
Daarnaast zit ik me te bedenken vind ik het contrast leuk tussen supersport en zo een weggetje.

Wat 1 detail betreft heb ik ook niet bij stilgestaan dus bij deze hieronder een andere detail foto toegevoegd.
Heb wel zitten kijken naar details maar om een detail van zo een voorwerp er mooi op te krijgen vind ik best moeilijk nog. (Had dus niet alleen het carterdeksel er scherp opgezet maar ook de uitlaat).
Niet echt een idee waar ik op moet letten qua compositie.

1a
Afbeelding

1b
Afbeelding
What's in my camerabag?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mijn eerste keer
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 08:31 
 Profiel
Ik vind vooral de laatste zwart wit erg geslaagd ^O^

Wat de eerste 2 foto's betreft: Ik zou een lager standpunt gekozen hebben om de foto's te maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 12:07 
 WWW  Profiel
Ik vind het qua sfeer leuke platen, maar bij een aantal mis ik een goede separatie met de achtergrond, waardoor de lijn van de motorfiets niet echt goed uit de verf komt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 12:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Exact wat reinoud zegt. Nr. 1 komt niet los van de achtergrond door de belichting. Achtergrond is te donker t.o.v. de fiets, met name het kontje verdwijnt in de bomen.
Nr.2 vind ik echt lekker kijken qua opzet, en sportfiets in allroad omgeving kan mij eigenlijk niet boeien (dat is dus positief, ik vind het prima dat je dat ding daar neer hebt gezet). Maar zoals gezegd, beetje centraal en de motor kijkt best wel ver de plaat uit. Van mij had ie iets minder dwars gemogen, en een wat meer lengteplaat mogen zijn (meer mm's BPA).
nr.3 komt ook niet los van de achtergrond, zoals door anderen ook gezegd.
nr.5 vind ik door belichting wederom dat de fiets er te weinig uitspringt.

Niet dat je slecht bezig bent hoor, het is juist dat ze inspireren en doen aanzetten tot nadenken bij mij :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 12:25 
 WWW  Profiel
Overigens nog 1 ding wat me nu opvalt, maar dat kan te maken hebben met de selectie: de foto's zijn bijna allemaal schuin van voren. Ik zou wel een beeld recht van voren en recht van achteren willen hebben. Ik probeer een idee te krijgen hoe de motorfiets eruit ziet, en dat lukt me nu niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 15:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk dat zijn top reacties waar ik wat mee kan... thanx hiervoor.

Wat de donkerte betreft op nr.1 me eens.
Als mijn computer weer gefixt is en ik alles geinstalleert heb zal ik de achtergrond wat lichter proberen te maken.

Ook ben ik het eens met de foto's in het bos, persoonlijk vind ik de foto's met de "ruïne" achtige achtergond het beste uit de verf gekomen. Ook ben ik het eens met een lager standpunt dat gekozen had moeten worden. Daar ga ik in het vervolg dan ook echt rekening mee houden.

De reden waarom ik geen foto genomen heb van frontaal de voorkant en achterkant is omdat het dan zo een klin compact voorwerp word. Denk dat dat dan een niets zeggende foto word.
What's in my camerabag?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 16:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Hugo,

Van nummer 3 en 5 snap ik je reactie niet helemaal.
Had de achtergrond meer blur moeten hebben?
What's in my camerabag?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Aug 2012 19:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wat mij betreft zou het niet per sé door blur hoeven te komen, maar bij 3 vind ik je (?) fiets te dicht bij de achtergrond staan. De kleurenvariant is mss beter omdat nu de fiets ook nog eens qua kleurtoon in de achtergrond past. Ik weet het niet enorm goed te omschrijven merk ik, maar het komt neer op contrast tussen fiets en achtergrond. Nu gaat ie wat op in de achtergrond. Het zou via blur kunnen (DOF), het kan ook met belichting, het zou ook kunnen met extra mm's misschien.

Anyway; ik ben maar zo vrij geweest even te sleutelen omdat ik het niet naar tevredenheid uit kan leggen wat ik bedoel. Als je 'm liever niet hier hebt, laat maar horen: dan haal ik 'm weer weg natuurlijk :)

Afbeelding

Afbeelding

Als het goed is moet je natuurlijk kunnen zien welke ik bewerkt heb O-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Aug 2012 00:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind ze tof, vooral foto 2. Kleuren van de bossen doen juist goed in de foto dus van mij had de hele serie wel in kleur gemogen. :)
Nikon D800 | 24-70 2.8 | Nikon D200 | 35mm 1.8 | 18-200 VR | www.gijsspierings.com

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Aug 2012 14:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Hugo,

Geen probleem dat je het op deze manier wilt laten zien.
Beeld zegt immers meer dan 1000 woorden. Zelf ben ik juist van mening dat in mijn versie de motor mooi afsteekt van de lichte achtergond waardoor het contrast groter is.
Ik probeer wat voorzichtig te zijn om foto's donkerdr te maken omdat ik al heel erg van donker(uitstralende) foto's hou en wil daar wel eens te ver in doordraaien.

@Gijs,

Thanx :)
What's in my camerabag?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Aug 2012 16:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Voor de goede orde: heb je door dat mijn bewerkte versie de bovenste is, en het origineel eronder staat? Voor mijn gevoel heb ik 'm namelijk niet bepaald donkerder gemaakt.. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Aug 2012 02:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hahaha nice Hugo en dat bedoel ik dus met dat foto's donkerder maken een valkuil van mij is.

BTW hier nog 1 die ik niet geplaatst had

Afbeelding
What's in my camerabag?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Aug 2012 09:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Haha, mooie illustratie van je eigen valkuil idd :)

Maar in ieder geval. De plaat die je nu post vind ik echt lekker. Toning en de kleuren en de belichting, het werkt gewoon met de kleur van die fiets. Zou ze zelf nooit zwartwit gaan zetten. Zoals nummer 2 van je eerste post, echt lekker. Heb je hier meer van?

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 17 berichten ] 

Grijswaarden