[ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Apr 2011 13:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@passievrucht: wel leuk maar lijkt me nog niet af? Of zit er een hele layout omheen?
Anders vind ik het wel erg veel omgeving en weinig broodje.
Kwa bereiding doet het broodje me ook niet het water in de mond lopen.
Eigen probeersel, opdracht, voor school?
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Apr 2011 14:04 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Mijn aandacht wordt behoorlijk getrokken door de sterke kleur van de thee maar het mes is voor de hoofdrolspeler in dit plaatje.
Het broodje komt een beetje op de 3e plaats.

Bij het mes ook een vreemde vlek, door de felle weerspiegeling of iets anders, maar mooi is dat niet.
Het midden van het lemmet is helemaal uitgebeten.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Apr 2011 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor de feedback allebei!
Als ik wat langer naar de foto kijk merk ik ook dat die dingen mij storen.
Volgende week nog maar eens wat stoeien met eten :).
@ Freek: probeersel voor school, op het moment bezig met module reclame en product, en culinaire fotografie is daar een onderdeel van.

@ San: ja zit ook in venlo, 2 jarige hbo, in het eerste jaar :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Mei 2011 20:11 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ kimberley

1- Niet echt mijn smaak, bord trekt snel mijn aandacht door de vertekende vorm. De styling is ook niet heel fris.
2- Dit vind ik al stukken aantrekkelijker, alleen had ik zelf nette champignons uitgekozen en de lelijke plekjes geretoucheerd.
3- Compositioneel wel speels, alleen had ik de lepel en beker dichter naar je hoofdonderwerp geschoven. Nu is het allemaal krapjes aan.

@Passievrucht

Styling is wel leuk uitgekozen, maar te druk. Mijn aandacht gaat niet meer naar het broodje.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Mei 2011 16:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ziet er toch wel erg goed uit Leendert! Krijg er wel zin in moet ik zeggen:)
Het licht is mooi, compositie is goed gekozen. Het is smakelijk gefotografeerd. Scherpteverloop is mooi (had van mij nog wel meer gemogen)

Vraag mij wel af of het beeld sterker zou zijn geweest als het theeglas meer rechts had gestaan. Of ik dat mooier / beter had gevonden of dat het dan juist weer teveel aandacht trekt.

Qua bewerking zou ik persoonlijk zelf het beeld iets frisser maken (iets spelen met curves in PS)

Maar goed gedaan. Mooi portfoliobeeld:)
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] Culinaire fotografie
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jan 2012 18:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@iCapture: Oogt een beetje flets op mijn beeldscherm. Weinig contrast, zit er wel een zwartpunt en witpunt in?
Compositie, uitsnede en scherpteverloop is fijn! Stoort me wel dat het kleedje niet goed plat ligt links.

Opdracht voor school - culinaire fotografie. Hoop dat het prima is zo naast elkaar met tekst.
Zo had ik het ook gepresenteerd... En anders vervang ik het door de beelden los van elkaar.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jan 2012 10:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@san erg aantrekkelijke beelden!! Mijn enige punt: bij de raspberry is de onderste een stuk donkerder dan de bovenste. O en een tweede punt: bij de rechter foto, kijk ik de schaduw in (onder het bord en de plank), dat vind ik niet prettig kijken.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jan 2012 07:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt :)
Dat de onderste een stuk donkerder is, zie ik eigenlijk niet op de raspberry foto. Schaduw onder het bord is inderdaad wel jammer.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jan 2012 13:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
San,
Twee puntjes die mij opvallen.
Waarom bij de framboos niet het takje en de framboos in dezelfde richting voor een strakke compositie, of een duidelijk verschil voor een speelser beeld.
Waarom het takje van de tros tomaat en de kroontjes(het dat zo ook bij een tomaat) er nog aan laten zitten op het broodje, moet je voor het eten eerst met je vingers gaan werken voor je het kan eten.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Feb 2012 12:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wilde juist niet hetzelfde met de takjes, maar ik snap wat je bedoeld dat ik voor een duidelijker verschil had kunnen kiezen.

Waarom het takje eraan laten zitten bij de tomaatjes? Tja, voor versiering... ik vond het mooier voor het geheel.. Ik zie nu wel dat doordat het blaadje en olijf voor op het takje ligt, dat het effect van een takje en een rits tomaatjes eraan wegvalt. Ik zou sowieso de oregano blaadjes ook niet zo in z'n geheel opeten. Food styling is best moeilijk... Het vergt toch aandacht waar je de blaadjes en olijfjes legt om er een leuk geheel van te maken, en het dan ook zo belichten dat het fris en smakelijk uitziet ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Feb 2012 14:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Prachtig San
You can't teach an old dog new tricks

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Mrt 2012 15:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank je Lothian...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 00:02 
 Profiel
@San: Ik heb gelijk maar even een vergelijkbaar broodje gemaakt met rode vruchten als toetje, volgens mij ben je dus geslaagd in je doel. Verder zijn je foto's lekker clean en strak. Enige wat mij een beetje stoort (maar dat zal wel aan mijn ogen liggen i.c.m. het tijdstip) is dat ik last krijg van "fantoomschaduwen" rondom de glazen, weet niet of anderen daar last van hebben?

Hier een probeersel van mij (mocht het omgezet worden in een link, hoop ik toch dat ik wat kritiek krijg). De tekst rechts stoort mij persoonlijk nogal, ik ben nog zoekende hoe ik dat het mooiste laat verdwijnen.

Afbeelding
(Klik voor grotere versie)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 10:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb je bewust gekozen voor zo dichtbij en beperkte scherptediepte?

Ik vind de foto wat krap gekaderd. Het is niet direct een foto waardoor ik denk 'Mmm zin in een broodje roomkaas'. De tekst op het kuipje stoort mij ook. Ook het steeltje van het lepeltje of mesje (?) is te weinig in beeld om te zien wat het nu is, en heeft voor mij dan geen toegevoegde waarde in de foto. Als je het mesje en kuipje bewust wilde meenemen, had ik het geheel wat ruimer in beeld gezet voor meer context en gekozen voor meer scherptediepte. Tevens zou ik meer van bovenaf gefotografeerd hebben, zodat je ziet wat er in het kuipje zit en waardoor je ook het tekstprobleem wat minder prominent in beeld zou krijgen. Foodstyling is een vak apart, maar je kan het al aantrekkelijker maken door het dekseltje van de roomkaas af te halen.. Je had het bord meer kunnen opmaken met andere lekkernijen, zoals een schaaltje olijven, tapenade.. en ik zou misschien één of meer broodjes al besmeerd hebben, zodat het er allemaal wat smakelijker uitziet. Noem maar wat, maar in ieder geval meer moeite dan wat je nu laat zien. Op zich het bord afgesneden en krappe kadering heeft wel wat, maar dat kan ook als je meer van bovenaf fotografeert.

Ik vind het wel een lekkere frisse foto!

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 19:08 
 Profiel
Hoi San, allereerst bedankt voor je reactie. Zonder reacties zoals de jouwe, kan ik immers niet groeien.
Ik pluk even stukjes uit je tekst om het overzichtelijker te beantwoorden.

San schreef:

Heb je bewust gekozen voor zo dichtbij en beperkte scherptediepte?

Ja ik hier bewust voor gekozen. In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik vooral nog bezig ben met het technische aspect van foto's. Hoe krijg ik het vastgelegd zoals ik wil. Welke harmonie tussen de 3 belangrijkste instellingen is daarvoor nodig etc. Uiteraard komt daar automatisch compositie bij kijken want een technisch goede foto waar niets op staat is net zo goed als geen foto, nadeel daarbij is wel dat ik achteraf echt van die "hoe kon ik daar nu niet aan denken" momenten heb. Vooral ook bij je reactie en suggesties.

San schreef:

De tekst op het kuipje stoort mij ook.

Heb jij suggesties hoe ik dat mooi zou kunnen verwijderen? Het enige wat me te binnen schiet, is een tijdrovende photoshop bewerking. Eentje waarvan ik de skills nog niet onder de knie heb en die (zeker voor deze foto) de moeite niet waard is. Toch is zo'n tip altijd handig voor mooiere foto's in de toekomst als ik nog eens in zo'n situatie terecht zou komen.

San schreef:

Ook het steeltje van het lepeltje of mesje (?) is te weinig in beeld om te zien wat het nu is, en heeft voor mij dan geen toegevoegde waarde in de foto. Als je het mesje en kuipje bewust wilde meenemen, had ik het geheel wat ruimer in beeld gezet voor meer context en gekozen voor meer scherptediepte.

Het is een mesje, maar de scherptediepte heeft het niet veel goeds gedaan. Iets meer scherptediepte was voor wat het mesje betreft beter geweest.

Mesje en kuipje was wel bewust meegenomen, maar ik besef me dat ik me teveel op het brood zelf gefocust heb.Daardoor hebben die 2 hun waarde in de compositie ook verloren.

San schreef:

Tevens zou ik meer van bovenaf gefotografeerd hebben, zodat je ziet wat er in het kuipje zit en waardoor je ook het tekstprobleem wat minder prominent in beeld zou krijgen.

Wordt het dan niet te plat zeg maar?

San schreef:

Foodstyling is een vak apart, maar je kan het al aantrekkelijker maken door het dekseltje van de roomkaas af te halen.. Je had het bord meer kunnen opmaken met andere lekkernijen, zoals een schaaltje olijven, tapenade.. en ik zou misschien één of meer broodjes al besmeerd hebben, zodat het er allemaal wat smakelijker uitziet. Noem maar wat, maar in ieder geval meer moeite dan wat je nu laat zien.

Dat het een vak apart is beaam ik vol overgave. Dat is ook wel te zien aan de foto's hier in dit topic en het subforum. En zoals ik hierboven al zei, toen ik deze tips las had ik echt zo'n "Waarom heb ik hier niet aan gedacht"-moment. Het zal ten dele ook wel komen omdat ik me heb laten opzuigen door het technisch aspect. Daarnaast is het nadenken over de foto (in zijn geheel met alle aspecten en facetten meegenomen) wat het verschil maakt tussen een mooie foto maken en een kiekje nemen. Wat betreft het tekort aan moeite die je noemt geef ik je dan ook gelijk.

Overigens probeer ik wel "the rule of thirds" en "golden section rule" toe te passen qua compositie.

Heel erg bedankt voor je verhelderende reactie!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 19:28 
 Profiel
Interessant topic, en een erg leuke tak van fotografie! Ik ga hier eens wat inspiratie opdoen :9

Wat betreft bovenstaande foto: ik vind het blauw en groen overheersen (in het bordje en in de achtergrond), en die kleuren komen op mij wat minder smakelijk over. Nou wil ik niet direct zeggen dat je dan maar een veilig wit schoteltje moet pakken, maar het is wel iets dat je kan proberen.

En als je dan echt zo'n standaard supermarktkuipje wilt fotograferen, kun je dan niet het logo aan de voorkant zetten? Misschien dat dat wat vriendelijker oogt?
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2012 10:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lastminuteguy schreef:

San schreef:

De tekst op het kuipje stoort mij ook.

Heb jij suggesties hoe ik dat mooi zou kunnen verwijderen?

Ik zou de foto gewoon opnieuw maken, andere compositie kiezen. Of wat T.O.M. zegt het logo van het kuipje aan de voorkant zetten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2012 19:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lastminuteguy: San zegt eigenlijk allemaal nuttige dingen.
Het is een lollig probeersel maar ga er geen minuten aan zitten shoppen.
- zorg voor leuk/goed/mooi spul
- maak een mooie compositie
- gebruik mooie scherpte/onscherpte
- zorg voor een mooie verlichting
- wees kritisch, denk niet 'Ik heb beeld en het valt me niet eens tegen' maar ga juist een paar stappen verder. Laat je inspireren door beelden die je tegenkomt en ontdek hoe die beelden gemaakt zijn. Dat zou je referentiekader kunnen zijn om te leren en te proberen.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 06:25 
 Profiel
@T.O.M, San en Freek.:

Echt enorm bedankt voor jullie eerlijke reacties en tips. Hier heb ik geweldig veel aan gehad!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 09:49 
 Profiel
Mag ik vragen of/wie er hier met voornamelijk met daglicht fotograferen? 'k doe dat namelijk graag, maar wil het licht toch wel wat kunnen sturen. Met witte plaatjes (piepschuim e.d.) lukt dat aardig, maar ik wil het wat beter. Zouden kleine reflectieschermen (56cm zag ik) voldoen?

Wat is jullie ervaring? Wat gebruiken jullie?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 10:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kleine reflectieschermpjes hebben het voordeel dat je ze vaak in zilver, goud hebt, plus je hebt meteen een scrim/diffuser (bij zo'n 5-in-1 ding) . Vaak zijn de goedkope niet heel egaal, vooral voor kleine dingen misschien een issue. Lastolite is king.
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 10:35 
 Profiel
Ik las inderdaad al dat die goedkope vaak slecht gespannen zijn. Lastolite is gelijk wel goed aan de prijs, hoe is Falcon Eyes? Valt dat ook onder de goedkope?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 11:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die falcon's ken ik niet, vind het vaak wat 'flimsy' wat ik in m'n handen heb van hun, maar dit moet uiteindelijk alleen licht weerkaatsen hè, misschien niet zo belangrijk :)
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 11:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
je kan ook kijken naar foamcore platen die je samen plakt met tape tot v flats, zie dit vaak bij build that shot foto's!
Je hebt foamcore in twee soorten met een kleur wit of zwart en met aan beide zijden een andere kleur wit en zwart.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2012 11:01 
 Profiel
Dank!

@Flipperkoning: Daar gaat eerlijk gezegd niet mijn voorkeur naar uit. Ik heb het liefst iets inklapbaars of opvouwbaars, wat in m'n tas past en tegen een klein stootje kan. :)

Weet na wat testen met vloeipapier wel dat ik er ook een diffuser bij wil.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2012 13:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je wilt het dus op locatie kunnen gebruiken, vergeet dan niet de statieven en magicarms en klemmen en zandzakken om alles vast te houden als je met die opvouwbare reflectoren werkt.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Aug 2012 15:02 
 Profiel
Uiteraard regel ik wel iets van dat. Normaal improviseer ik altijd als een dolle en heb altijd plakband bij me, dus meestal loopt het wel los. :) Beetje MacGyveren.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Grijswaarden