[ 860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
 Titel: Re: [produktfotografie] Deel 3
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Apr 2012 13:29 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De Rolex Milgauss met Pro-Hunter modificatie. ISO 400 / f16 / 0,6

Afbeelding
400D

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Mei 2012 19:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Kwark,

Belichting is prima, hij mag van mij wel wat meer contrast hebben, een S curve zal hem goed doen.

Hieronder een foto van dutch designer Jan Gunneweg

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mei 2012 23:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mooi shot hoor.. goed uitgekiend. Zou de bril weleens op modellen willen zien.
400D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mei 2012 23:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mooi shot hoor.. goed uitgekiend. Zou de bril weleens op modellen willen zien.
400D

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jun 2012 09:01 
 Profiel
Laatst eens aan het spelen geweest met een macro objectief.
Dit is één van de resultaten.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2012 22:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi hoor! Vind de belichting ook goed gelukt! Welk macro objectief gaat het om?
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 07:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aan de EXIF te zien de: Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 08:25 
 Profiel
Klopt inderdaad. Canon 60mm Macro. Ik had er nog nooit wat mee gedaan, maar was er ook erg enthousiast over de kwaliteit. Hierbij nog één van die dag.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Sep 2012 17:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Kwark:

Je vermelde instellingen vindt ik een beetje vreemd. Hoezo ISO 400? Dit kan toch ook gewoon op 200 of 100? F 16 zou kunnen als het echt noodzakelijk is, maar kijk uit dat je geen last krijgt van defragmentatie. F 16 / F 22 is een mooi diafragma, maar dan we met een Technische Camera of een goede middenformaat camera met goede objectieven.

Wat betreft het beeld: beetje saaie compositie. Recht in het midden is meestal niet zo spannend. Probeer hier meer mee te spelen om een dynamischer beeld te krijgen.
De verlichting is niet ideaal. Op sommige plaatsen mag er best meer tekening / licht inzitten.
Ook denk ik nu dat de horloge donkergrijs is met zwart met een paar iets lichtere accenten, terwijl de horloge niet zo is. Het is bijna allemaal van hetzelfde materiaal, maar jij doet vermoeden d.m.v je verlichting dat dit niet zo is. Als dit een echte productfoto zou zijn voor een betalende klant zou ie afgekeurd worden. Hoe je het fotografeert moet overeen komen met de werkelijkheid van wat de klant ziet.

Er zitten ook nog wat stofjes / haartjes in het beeld. Wegwerken zou ik zeggen. Productfoto's en vooral horloges moeten er gewoon "gelikt" uit zien.

@ Jeroen:

Mooi beeld en lekker sfeertje. Het enige wat mij ietwat stoort is de klap licht die op het opberghoesje valt. Uitgevreten wit. Wordt in print niet mooi.

@ Caliboe:

1e foto: erg abstract. Als sfeerfoto zou het kunnen maar als productfoto niet. Zie nog wat stofjes op het glas zitten.

Mijn bijdrage:

Afbeelding
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 08:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jeroen: Nette sfeerplaten altijd…

Caliboe: Eerste: Mooi .. stofje op het glas valt inderdaad goed op, omdat de rest aardig strak is. Scherptevlak had misschien iets meer onder het midden vd wijzerplaat kunnen zitten. Foto ook wat krap gekaderd, maar ach… Je moet wat te zeuren hebben hier ; ))
Tweede: Fijn spelen met scherptediepte. Houd ik wel van… misschien iets meer scherpte op de tandjes vd vork.

@Soulpic: Bovenste foto wat saai, maar tja product is ook wat rechttoe rechtaan. Zonder schaduwrandje, houd ik nooit zo van. Zweeft het product zo, maar lijkt mij dat je daar bewust voor hebt gekozen om het helemaal vrijstaand te maken.
Onderste foto: Vind ik niet overtuigend.. Dames die gezellig koffie drinken, maar de achtergrond is te kil, steriel .. veel te decor-achtig om de sfeer te willen uitstralen die je denk ik voor ogen had? Komt m.i. niet goed uit de verf.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 09:37 
 Profiel
@San: heel leuk bedacht!
@Soulpic: ben het met San eens over de twee dames. Zouden er nog wat 'doe-het-zelf'-artikelen staan, dan zou je denken dat ze daar aan het klussen waren, alhoewel hun kleding daarbij niet past.
Bad laws are the worst kind of tiranny (E.Burke)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 20:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is niet mijn eigen idee hoor .. ik had het al eens gezien met een lepel en een vork. Alles is al eens gedaan.. ookal verzin je het ter plekke, dan is het vast al eens uitgevoerd!. Zo had ik laatst een leuk idee (dacht ik) maar toen liet een klasgenoot zien waar ze het al eens eerder gezien had, en ook nog eens zo perfect uitgevoerd !! Alles is bijna al gedaan, je kunt denk ik alleen nog maar proberen het goed neer te zetten of met een eigen twist.

Foto is onderdeel van een schoolopdracht...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Okt 2012 23:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Edit: verwijderd :oops:

Laatst gewijzigd door San op 11 Mrt 2013 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Nov 2012 01:13 
 WWW  Profiel
Kom min of meer per toeval op dit forum terecht en kon zo snel geen introductietopic vinden dus dan maar gelijk het diepe in duiken ;)

Zag al wat horlogefoto's voorbij komen en dacht laat ik maar gelijk maar met de deur in huis vallen! Als horlogeliefhebber heb ik de laatste jaren veel geleerd van horloge/product fotografie door vooral te experimenteren en heb inmiddels al drie kalenders op mijn naam staan. Hierbij enkele foto's van mijn laatste creatie, ben benieuwd naar jullie kritische opmerkingen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cheers!
Bert

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Dec 2012 22:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@sBmRnR Ik zie dat m'n reactie een beetje laat is, maar toch doe ik hem nog even.

Al je foto's zien er goed verzorgd uit! Je ziet dat je er werk van hebt gemaakt, waardeer ik.
Bij februari vind ik het alleen jammer van de donkere reflectie op de rand van het horloge (zeker ook omdat er blauw inzit, als het alleen zwart/grijs was zou het eventueel nog kunnen)
In Mei lijkt het horloge er wel later ingeplakt, daarnaast vind ik de druppels op de wijzerplaat niet echt passen.
Juli en november heb ik geen aanmerkingen op en zijn gewoon goede beelden

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mrt 2013 07:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Uitstapje gemaakt naar deze tak van sport, wat overigens nog niet meevalt. Ik werd benaderd door de eigenaar van een Italiaanse catering en vroeg mij in ruil voor een weekje Sicilië wat plaatjes te maken voor zijn website. Zijn ouders runnen een agriturismo op Sicilië waar ik vorig jaar ook ben geweest, dus dit aanbod sla ik natuurlijk niet af.

Studio flitssetje met een softbox overgenomen en voor de eerste keer lekkere hapjes gefotografeerd.
Ik laat ze zien in het formaat zoals ze ongeveer ook op de site komen.

- 1 -
Afbeelding

- 2 -
Afbeelding

- 3 -
Afbeelding

- 4 -
Afbeelding

Op-/aanmerkingen en tips zijn uiteraard welkom.

Edit: zie net dat ik enorm buiten m'n boekje ben gegaan (1 foto teveel) :oops: O-)
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Laatst gewijzigd door arnold_w op 11 Mrt 2013 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mrt 2013 10:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
meer tegenlicht, meer schaduw. En het is nu wel erg klinisch zo op een 100% witte ondergrond zonder structuur. Het zijn al van die saaie simpele gerechgen waar de kok nog allerlei frutsels op t bord gooit om er nog iets van te maken,.. ik zou het wat gezelliger maken. Maar zeker niet slecht voor een 1e keer!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mrt 2013 11:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een strijklichtje, zodat je meer de structuur benadrukt in het voedsel. Zoals het sinaasappelschijfje, de zalm, citroen enz.
Waren de gerechten warm toen je het fotografeerde of koud op het bord opgemaakt? Warme gerechten zien er anders uit dan koude gerechten. Ik kan het moeilijk beoordelen op zo'n kleine foto, maar krijg het idee dat het allemaal koud of afgekoeld op het bord is gelegd. (kan ook liggen aan de algehele steriele indruk).

Ik vind het licht ook wat hard/fel .. op foto 2 zijn de garnalen uitgebeten wit als je het mij vraagt. Maar verder wel netjes... lekker fris en crisp!

Heeft het een doel om alles op een steriel witte achtergrond te fotograferen, bijvoorbeeld omdat je het wil isoleren voor gebruik op een menukaart? Want het wit is niet 100% #ffffff wit ...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mrt 2013 11:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het was voor de eigenaar juist niet de bedoeling sfeer neer te zetten, maar juist de aandacht op de producten zelf te vestigen, vandaar deze wat koele benadering. Ik had ook graag wat geëxperimenteerd met attributen, houten planken, meel, kruiden etc, maar dat leidt de aandacht af van het product zelf.

De gerechten waren waar mogelijk voorbereidt en de warme gerechten in de ochtend (voor de shoot) gebakken, dus nee, het was niet warm op het bord. Wel heeft hij alles rauw gebakken zodat bijvoorbeeld de zalm er nog fris uit ziet. Idem voor de pasta, die maar een paar minuten heeft gekookt.

Het licht komt schuin van rechts, met een reflectie scherm aan de linkerkant heb ik de schaduwen juist wat opgelicht. Vond de schaduwen onder de borden vooral lelijk. Er is een tafelkleed gebruikt met een lichte structuur die in deze kleine afbeeldingen idd niet zichtbaar is.

Ik kan je verzekeren dat er niets clipped of overbelicht is. Ik heb het contrast flink teruggeschroefd, net als de clarity en de saturation om het een zacht en fris uiterlijk te geven. Daarna heb ik met een brush lokaal wat detail en scherpte teruggebracht.

Iets groter formaat van hetzelfde bordje garnalen, waar de details iets beter te zien zijn.
Afbeelding
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Mrt 2013 08:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo kun je het inderdaad beter zien ... mooie frisse kleuren .. doel voor de opdrachtgever geslaagd lijkt me.
Je zou de olijf en de paprika nog met wat olijfolie kunnen laten glimmen. Ik vind dat soms net wat smakelijker ;)

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Grijswaarden