[ 19 berichten ] 
 Titel: Muur
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 15:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 15:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
die laatste, die staat rechtop

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 15:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sorry, vind 'em er toch bij horen, hoewel het ritme verstoord wordt :Z

Verder nog iets?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 17:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waar hoort ie precies bij? Ik zie de serie niet zo

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 17:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Vind 2 en 3 het sterkste door sereniteit. 1 vertekent net wat te veel en plantje leidt af, jammer. En de laatste is rechtop, kissy zei het al.

BTW: weet niet hoeveel mensen sarcasme lezen bij kissy, maar mijn opmerking is serieus in ieder geval. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 17:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
niet sarcastisch bij mij hoor. Die laatste staat idd rechtop, en ik zie het inhoudelijk seriematige er niet in en snap des te meer niet waarom eentje rechtop mag/moet

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2011 12:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
veranderd bestemmingsplan als op #3 zou een fraaie serie opleveren

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Muur
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2011 13:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De bedoeling is in ieder geval bij jou doorgekomen ..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2011 15:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik begrijp de serie ook niet zo, maar dat komt ook dat het woord muur bij mij de Muur oproept in eerste instantie.
Nu zie ik drie verschillende muren die iets vertellen van een doorgang in de muur en twee die hetzelfde laten zien, dus voor mij kan de laatste foto achterwege blijven.

Misschien kan je met tweeluiken het makkelijker maken voor de kijker wat je doel is met de serie foto's, of anders een inleiding. Nu zie ik een paar foto's die mij inhoudelijk niet boeien en het verhaal erachter begrijp ik ook niet!
Verder vind ik de foto's ook wat plat en contrast loos, met het juiste licht zouden de foto's ook wat spannender zijn en misschien meer de aandacht trekken dan dat ze nu voor mij doen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2011 17:08 
 WWW  Profiel
Bij mij (nog) niet
Ik zie vooralsnog niet wat er interessant is aan deze beelden.
Kun je het toelichten ? ik steek er misschien wat van op.

amouri schreef:

De bedoeling is in ieder geval bij jou doorgekomen ..

Gear : (nooit) Genoeg
2x 50D / EF 50mm 1.4 / EF-s 15-85mm / EF 85mm 1.8 / EF 135mm 2.0
http://www.pbase.com/marcphotolog
http://www.modelmayhem.com/1179009

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2011 21:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een muur is een fundament en biedt plaats aan allerlei zaken, zoals ramen en deuren, een brievenbus (1 en 2). Het geheel raakt in verval (2) en soms wordt de bestemming van de muur gewijzigd en hier op een niet zo subtiele wijze (3 en4); de hengen en latei verraden de oude functie.
Ik weet niet meer waarom 4 staand is gemaakt, moet een reden voor zijn geweest, er stond vast iets in de weg.

De bewerking, het lage contrast, is heel bewust.

Als losstaand beeld vind ik de drie-symmetrie in 1 erg fijn. Het raakte mij in ieder geval bij de eerste aanblik en ik moest een foto maken.
En bij 4 zie ik er een doodskist in met een verdord bloemetje op het deksel.

Maar ja, ik leg nu wel alles uit en zou dat eigenlijk toch niet moeten doen, is dan ook weer mijn gevoel hè ..

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 10:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri schreef:

Maar ja, ik leg nu wel alles uit en zou dat eigenlijk toch niet moeten doen, is dan ook weer mijn gevoel hè ..

Begrijp je bedoeling, maar je geeft zelf al aan dat het niet goed uit de verf komt.
Zou me meer concentreren op 1 aspect (zoals de dichtgemetselde opening)en dat proberen uit te vergroten.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 13:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri schreef:

Een muur is een fundament en biedt plaats aan allerlei zaken, zoals ramen en deuren, een brievenbus (1 en 2). Het geheel raakt in verval (2) en soms wordt de bestemming van de muur gewijzigd en hier op een niet zo subtiele wijze (3 en4); de hengen en latei verraden de oude functie.

Ik vind t ver gezocht. Ik dacht hij 3-4 nog dat het over wijzigingen ging, maar dan snapte ik 1-2 niet meer. Nouja, uitleggen is wel wat ze op de KABK leren en dan slagen ze ermee... dus misschien moet je t voortaan gewoon vooraf al doen :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 16:47 
 Profiel
Kissyfur schreef:

amouri schreef:

Ik vind t ver gezocht. Ik dacht hij 3-4 nog dat het over wijzigingen ging, maar dan snapte ik 1-2 niet meer. Nouja, uitleggen is wel wat ze op de KABK leren en dan slagen ze ermee... dus misschien moet je t voortaan gewoon vooraf al doen :)

Amouri, ik zie het ook niet in deze serie. Los spreken ze niet erg tot de verbeelding en met elkaar doen ze niets extra.

Grappig is wel, dat vermoedelijk van een aantal KABK studenten over pakweg 20 jaar nog steeds werk te zien is en wordt besproken. Ik heb me suf gedacht maar kon geen enkele bruidsfotograaf voor de geest halen die dit bereikt :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 17:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja, daarom gaf ik hem ook als tip dat vooral te doen.

Ik denk idd dat geen bruidsfotograaf over 20 jaar nog besproken wordt. Over Olaf Siebert hoor je nu al niemand meer, die was hier ook nog een god, toen t nog druk was. Hoewel ik geen bruidsfotograaf ben, wordt mijn naam in die hoedanigheid nog wel eens genoemd maar dat zal over een paar jaar als ik geen bruiloften meer doe ook wel snel voorbij zijn. Maar goed, ik denk dat weinig bruidsfotografen de ambitie hebben de Rineke Dijkstra van de bruiloftwereld te worden.

:)

Laatst gewijzigd door Kissyfur op 13 Okt 2011 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 17:43 
 Profiel
smiley......, maar jij mag jouw levensloop wel uitleggen hoor

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 17:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
oh shit, ik was die van mij vergeten :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2011 22:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik begrijp nu even niet meer welke discussie mijn foto's hebben veroorzaakt. Ik schat dat het er verder weinig mee te maken heeft.
Wel bedankt overigens om nog toe te lichten dat de boodschap niet echt overkomt. Moet me dus meer concentreren op een onderdeel en dat meer uitvergroten. Was aanvankelijk ook wel de bedoeling, zoals Catflap adviseert.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Dec 2011 02:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Foto drie kan op zich staan. ^O_
De andere zijn overbodig.
Wees overigens terughoudend met teksten in foto's. Die gaan meteen met alle aandacht lopen.
In de fotografie is het de beeldtaal die moet spreken (zoals in foto 3), niet de woorden.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden