@ Hugo : Avignon, klopt! De toegang tot la Provence, dat treinstation

Alleen een 40mm bij me, ook niet meer nodig toch ?
@ Maruits : De serie gaat over het meisje én de omgeving, zie het als een soort statige roadtrip foto's. Ze was in eerste instantie wat camera-schuw en dat heb ik eigenlijk in deze serie als een humoristisch/vervreemdend element terug laten komen door vanuit compositie-oogpunt haar ook veelvuldig te anonimiseren (van achteren, een object voor haar gezicht etc). In de 2de update zie je daar meer variatie, schoonheid en humor door terugkomen.
Wellicht is het wat onconventioneel, maar ik heb de (momenten met) mijn vriendin op het zelfde niveau geplaatst als de omgeving. T' is dus eigenlijk wat intiemer dan hoe ik normaliter fotografeer (begonnen met de vorige serie met t' zelfde meisje, hier op DPZ).
@ Kissy : Thx!. En wat betreft de retro bewerkingen..och, je weet dat ik al jaren - wat, bijna een decennium ondertussen - probeer om "de analoge look" aan m'n digitale beelden mee te geven. Bij de series waar dit meisje in zit, ben ik zelf ook veel emotioneler betrokken dan gebruikelijk. Deze nabewerking had ik al voor ogen bij het maken van het beeld, dus dat helpt ook om een bepaalde sfeer/look/vervreemding te vinden met je camera die je anders over het hoofd had gezien. Je kijkt continue door deze bewerking naar de wereld, dus. Iets wat ik eigenlijk heb geleerd met polaroid camera's (waar je compleet andere onderwerpen, uitsnedes en lichtsoorten kiest dan met je perfecte 5D MKII/III etc).
Enfin, mode...dit stijltje heb ik al heel lang "liggen" op de hardeschijf, maar nooit gebruikt voor een serie omdat het niet paste.