[ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: Pink Lady
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 13:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pink Lady

Een van de vreemdste plekken waar ik de afgelopen jaren geweest ben.
Een podium, tientallen jonge meisjes, zenuwachtig, vaak vals als de kraaien zingend
en dat voor een grote lege zaal.
Een soort van karaoke voor jonge meisjes.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Na een gesprek met de manager een paar avonden later konden we een twintigtal meisjes portretteren, onder de nogal lastige omstandigheden. Een kantoortje/tv kamer, erg krap.
Ben nog aan het worstelen met de bewerking, tips zijn welkom. Een topic volgt wellicht later.

9
Afbeelding

10
Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 14:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gevoel dat je beschrijft zie ik slecht terug in de beelden. De registratie is wel consequent behalve bij 4, die vind ik dus niet zo passen.
Ik vind de beelden erg hard en de saturatie mag wel wat minder.
#2 steekt er wat mij betreft uit, door de bewerking, die afwijkt en door het rustige beeld.
De serie zou van mij mogen bestaan uit 2, 5, 7 en 8.

De portretten vind ik niks, sorry. De omstandigheden waren niet beter, dat snap ik. Gewoon slecht licht, keihard bewerkt, dames tegen de muur geplakt, nee, ik vind het niet wat. Als je je hier op ging voorbereiden, had je dan niet iets met het licht kunnen doen? Reflectortje, doekje ofzo...

PS. een kleurprofiel insluiten, helpt ook wel, althans bij mij. Ik heb nu de foto;s even in PS geladen om te bekijken :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 14:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hmm, ik vind de portretten juist het leukst. Ik had niks bij me, een camera met 50mm, dat was het wel. Vond het te leuk om te laten liggen en had graag beter licht gezien. De bewerkingen zijn wat verzachtend gebruikt, plafondlicht!

Hier een beeld van de ruimte met mijn telefoon, ik sta tegen de muur
Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 14:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik begrijp dat Fliert, ik had het mss ook niet laten liggen, maar je kunt ook een stuk papier oid gebruiken als diffuser. De ruimte is inderdaad wel heeeel krap, maar dat maakt niet dat ik de beelden beter vind worden :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 15:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri schreef:

maar dat maakt niet dat ik de beelden beter vind worden :)

Dat zou ik ook niet durven vragen. :)
Ik begin te wennen aan het idee dat zaken die ik speciaal vind voor velen maar zozo zijn.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Pink Lady
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 16:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het goed.
de beelden doen erg filmisch aan.

de portretten kunnen me zeker ook bekoren. eerlijke poses en lekker smoezelige omgeving.
bij deze stijl horen geen flitsinstallatie of reflectors.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 17:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat je beschrijft haal ik niet helemaal uit de foto's. Zonder je omschrijving had ik er denk ik een 'missverkiezing' of costume contest of iets dergelijks van gemaakt. Ik vind #1 en #5 wel erg gaaf, vertellend-door-vooral-vragen-op-te-roepen.

Voor de portretten, heb je zwart/wit geprobeerd? Het harde licht past imo wel goed bij een wat 'ranzige' zwart/wit omzetting.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 21:33 
 WWW  Profiel
Het is een prachtplek. Zonder meer. Je laat me iets zien wat de moeite waard is. Dat staat los van de fotografische kwaliteiten. Want die boeien me niet. Het is bijzonder wat ik te zien krijg, daar gaat het om. Kan je nog een keer terug? Ik gun het je dat je wat meer de diepte in zou kunnen.

#1 en #2 dubbelen. #2 kan eruit ook al is ie leuk. Maar ik had haar op #1 ook al gezien.
Dat geldt ook voor #3 en #4. #3 kan er uit vind ik.
De rest boeit me, zonder meer.
Maar ik mis absoluut een foto van het zingen. Meerdere eigenlijk. Het neigt nu naar een bordeel. En ik mis de lege zaal waar je over schrijft. Of is het een bordeel, verkapt als karaokebar?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 22:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik sluit me bij fokke s 2e alinea aan. Totaal niet bij de 1e overigens, want dan had elke jandoedel dit wel met een compact kunnen schieten en slaat zijn 2e alinea ook nergens op :). Het gaat juist enorm wel om de fotografie.

Waren er trouwens geen bezoekers? Je hebt t nu nogal als bezoeker cq toerist in beeld gebracht. Lege stoelen waren ook goed geweest.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 00:04 
 Profiel
1, 6, 7 en 8 zijn heel goed. 1 foto van een zangeres in aktie en een foto van de lege zaal hadden de serie afgemaakt.

Mooi werk weer.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 00:49 
 WWW  Profiel
fliert schreef:

Ik begin te wennen aan het idee dat zaken die ik speciaal vind voor velen maar zozo zijn.

Jij hebt een bepaald gevoel bij de foto's omdat het je herinnert aan de omstandigheden waaronder je ze gemaakt hebt. Wij hebben dat niet. Wij zien alleen de beelden. Ik vind de portretten er erg geforceerd uitzien. Met slecht licht en een lelijke achtergrond.
Ik merk voor mezelf ook vaak dat ik foto's waar ik veel moeite in heb gestoken mooier vind dan makkelijke plaatjes. Daarom probeer ik anderen die de achtergrond niet kennen wel eens een selectie te laten maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 14:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb nogal veel foto's gemaakt, ook van zingende meisjes. Het zingen was vaak niet te best, en de meisjes hingen daarna wat in de zaal rond, ook om bij klanten te zitten. Wie wel eens in Thailand geweest is herkent dit wel. In iedere bar zitten ze, vaak om gewoon te onderhouden, een spelletje 4 op een rij, een spelletje pool etc. Er zijn ook legio plekken waar het wat verder gaat, maar hier (voor zover ik het kon beoordelen) niet. Dus Fokke, zeker geen bordeel. Ik kan natuurlijk ook heel naïef geweest zijn.
Oja, ik zou graag een keer terug gaan. Maar het was dat moment te doen.

Hier wat zang, op veler verzoek. Soms alleen, soms in groep.
(ik vind zelf die momenten ertussen, dat houterige, wel aardig)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, er was precies 1 man, de papa van de meisjes zeg maar. Beste zanger, met afstand. En zo vriendelijk ons bij de portretten te helpen met onze verzoekjes aan de modellen.

Afbeelding

De eerste avond heb ik inderdaad als een toerist wat gefotografeerd, (wel even gevraagd uiteraard)
mijn verbazing over die plek, die inderdaad smoezelig is en ook een bepaalde treurigheid uitstraalde proberen vast te leggen. De zaal zelf is aardedonker, op foto 7 kun je dat een beetje zien. Geen foto van.

reinoud de omgeving bij de portretten en de houterigheid vond ik prima. Iets meer ruimte en mooier licht was natuurlijk geweldig geweest.

Het hele idee van portretteren kwam een dag later, en eigenlijk hadden we niet verwacht dat ze toe zouden stemmen. De manager snapte totaal niet waarom we dit wilden, was vriendelijk nerveus, haalde er nog een Engels sprekend iemand bij en gaf ons het hokje

Eline, je hebt gelijk, het was een mix van beauty/kostuum contest met wat valse noten.
Vanwege de hoge temperatuur hebben ze kleine korte kleertjes aan. :)
Zijn deze B&W's ranzig genoeg zo?

Afbeelding

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 16:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Deze portretten vind ik een stuk beter.
Ook de toevoeging van de zingende vier meisjes en die met de man zijn absoluut een verbetering voor de serie. Nu nog een van de zaal en de reeks krijgt een goede context :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 20:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik denk toch echt dat t een bordeel is.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 21:41 
 Profiel
Een bordeel was ook mijn eerste indruk, alleen waar zijn dan de klanten ....?
Bad laws are the worst kind of tiranny (E.Burke)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 22:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

ik denk toch echt dat t een bordeel is.

werkelijk ? :D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 22:14 
 WWW  Profiel
Portretten in z/w zien er niet uit vind ik. Is misschien in tegenspraak met wat ik eerder over techniek zei, en hierbij nuanceer ik het dus.... De kleurenversies laten de ranzigheid goed zien.
Zingende meisjes is een goede toevoeging voor het verhaaltje. zou dan voor 2, 3 en 4 kiezen. Zangeresje #1 verteld me niet zo veel.
Een geluidsopname was ook leuk geweest trouwens.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Sep 2012 17:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De eerste foto is echt geweldig. Met foto 2 sla je het eigenlijk al plat. De reportage hoeft voor mij niet zo. Ik vind het ook weinig interessante beelden, buiten dat er sexy geklede dames op staan. Het had naar mijn idee of véél uitgebreider gemoeten om het voor 'de kijker' interessant te maken, of gewoon niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Sep 2012 14:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
alles is al gezegd, het enige wat ik me afvraag waar in thailand is het?
Ik heb net een sprookjeshuwelijk, iedere keer als ik thuiskom, zit er een heks op de bank....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Sep 2012 20:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Geen enkel thais meisje zou er zo bijlopen tenzij ze prostituee zijn. Het zingen lijkt me dan ook gewoon bijzaak (hence waarom het zo vals is). Het is gewoon een verkapt selectieproces om farangs te laten kiezen & keuren.

Kortom, gewoon een verkapt bordeel met voorspel ;-).

Volgens mij is dit in Hatyai, of niet? Of zijn er meerdere pink-lady dependances ?

Over de fotos : Er zitten zeker leuke beelden tussen. Geen onaardige sfeerreportage zo bij elkaar. Zou leuk zijn met een artikeltje er bij in een magazine bijv. Al eens over gedacht?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2012 10:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De foto's zijn gemaakt in Phuket Town, wat trouwens een aangename stad is. Veel live muziek, leuke winkeltjes en bars, en bijzonder vriendelijke mensen. De weg vragen is vaak een ritje achterop de scooter, kosteloos, we kunnen er van leren.
Dit in tegenstelling tot sommige van de strandplaatsen, zoals Patong, zo'n beetje alle lelijkheid samengepakt op een paar vierkante kilometer.

Maarteun niks had gemoeten natuurlijk, ik had het inderdaad ook kunnen negeren.

Kissyfur
Afbeelding
:)

Ik geloof het nog steeds niet majic. Het lijkt me een uitdaging om in een bordeel tientallen meisjes te portretteren, maar ik vraag me af of ze dat glimlachend zullen doen. De namen van de dames heb ik alleen in het Thais, daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2012 12:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik kan event. voor je laten vertalen, heb een Thaise vriendin ;)

Edit : Heb haar ook even laten kijken naar de fotos. Ze moest wel lachen hoor...gewoon standaard take-away bar.

Het principe is als volgt : Ze scoren grietjes die daar een beetje zingen en cute doen. De farangs zitten in het publiek en hebben het idee dat ze met "echte" hi-So meisjes te doen hebben. Zogenaamd grietjes met universitaire opleiding, meer gewild dan de plattelandshoertjes. De farangs kunnen dan naar de manager/baas toe lopen en vervolgens een takeway fee betalen en een avondje/dagje/weekendje uit regelen met een hoertje naar keuze.

Overigens is het wel zo dat die Pink Lady bars wat afwijken van normale go-go-bars. Niet álle meisjes zijn beschikbaar om mee te nemen, je moet er meer geld voor neerleggen. Én ze zijn populair bij zowel thaise rijke lui als toeristen, ipv alleen toeristen.

Het is iig wel schattig dat je dat allemaal niet door had. Of je wil op DPZ niet laten merken dat je er een aantal een veeg hebt gegeven natuurlijk^^.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2012 18:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Grinnik

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2012 20:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
majic, al had je een compleet Thais harem, dan nog zou je verhaal geen hout snijden. :)

Het ligt midden in Phuket Town, niet bepaald een toeristisch centrum. De eerste avond was het een lege zaal, de avond lang. De 2e keer waren er wat Thaise paartjes. Geen toerist gezien. Zou wel de slechtste zakelijke opzet ooit zijn. Of alle dames zuiver op de graat zijn weet ik niet, maar ik heb meerdere kanten van de medaille gezien. Al is een veeg geven niet echt mijn ding.
Het land loopt over van meiden die zich aanbieden voor welke service dan ook. Maar daar heb ik hier niks van gezien.

Bedankt voor je aanbod trouwens, daar ga ik waarschijnlijk nog gebruik van maken. Ik denk nog steeds dat een complete serie van portretten wel kan werken.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2012 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
was die 4opeenrij foto voor mij bedoeld trouwens? Ik snap m niet.

"Ik denk nog steeds dat een complete serie van portretten wel kan werken."
Ik vind persoonlijk de docu beelden mooier dan de portretten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Sep 2012 10:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert,

Of de zaak succesvol is dat weet ik niet (hangt ook van t' seizoen af - in aug/sept is het laagseizoen bijv). Maar hoe sommige meisjes zich kleden is onomstotelijk gewoon om opgepikt te worden door mannen, niets meer of minder. Geen enkel fatsoenlijk thais meisje zou er zo bij lopen als foto #9 of de 2de z/w foto. Dat zijn gewoon high-class hoertjes. Dat de definitie van hoertje nogal afwijkt van wat wij kennen/weten, ja dat klopt. Veel van die grietjes daar staan er niet voor de sex, maar gaan voor het juiste (hoge) bedrag wel mee met een man. Daarom zei ik ook, Pink Lady is niet een echte go-go bar, hier kan je gewoon afgewezen worden. Toch staat de plek bekend bij locals om z'n mooie, benaderbare vrouwen en niet om het zangtalent, zeg maar :)

Overigens met een beetje handig googelen vind je best veel info over die plek, inclusief verhalen van westerse mannen wiens ex-vrouw daar aan de slag ging als prostitué, reviews en ervaringen enz.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2012 19:40 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wat een waardeloze reactie ;| Je vraagt toch om serieus commentaar.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jan 2013 18:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
majic schreef:

Ik kan event. voor je laten vertalen, heb een Thaise vriendin ;)

Ik ben in december even wezen kijken en trof dit op de deur aan. Wat staat er?

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jan 2013 23:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo, heel DPZ goes thai? Ik voel me nu ook enigszins verplicht.. :P

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jan 2013 12:17 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Te huur... :)

Vergeet vooral bangkok niet, nog veel leuker dan phuket town.... en goedkoper, en als je echt goed bezig wilt zijn, dan ga je naar de isaan (da's waar het gros van de dames vandaan komt).
Ik heb net een sprookjeshuwelijk, iedere keer als ik thuiskom, zit er een heks op de bank....

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden