[ 5 berichten ] 
 Titel: 4e Lage landen Riddertoernooi te Doornenburg
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 18:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een onderdeel van dit riddertoernooi was een steekspel met een echte competitie.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
FX/DX

Licht Donker  
.
 Titel: Re: 4e Lage landen Riddertoernooi te Doornenburg
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 21:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voor mij een reeksje dat moeilijk te beoordelen is.
Ik weet niet goed wat ik met deze beelden moet.
Technisch geslaagd ^O_ :
hard licht en toch niet storend, integendeel, op foto twee en drie lijkt alles zich onder een spotlight op een theaterscene af te spelen.
De scherptediepte, de perfect scherpe onderwerpen, de kleuren, dragen bij tot esthetisch geslaagde beelden.
Eerste foto heeft wel een blauwzweem over zich, wat zich gemakkelijk laat corrigeren.
Foto twee en drie vind ik onderaan wat krap afgesneden, aan de neus van het paard.
Je hebt wel een ideaal standpunt ingenomen tegenover de actie.

Inhoudelijk weet ik niet goed wat ik er moet van denken.
Wat is je bedoeling? Reportage?
Graag had ik dan ook een paar sfeerbeelden gezien, overzichtsbeelden.
Nu blijft het voornamelijk tot de esthetiek beperkt.
En ik zit wat op mn honger wat betreft de visie van de fotograaf op dit middeleeuwse steekspel

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 21:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank voor je reactie en je vragen. Ik ben sinds kort journalistiek bezig. Deze plaatjes waren voor een streekkrant bij een verslag over het evenement. Ik had wel eens meer dergelijke foto's gezien maar dacht daarbij wel dat het beter zou kunnen. Het dendert met veel donder en geweld op elkaar in en dat geweld wilde ik close laten zien. Vandaar dat ik alleen gewapend met de 400mm/2.8 ben gegaan. Dus geen overzichtshots.

Het ideale standpunt is inderdaad het grootste probleem om de shots zo te maken. Je zit snel te laag, dan zit het hoofd van het paard in de weg. Ik kon met lichte brutaliteit O-) een plaatsje achterin het officiƫle verhoogde bordes van het steekspel, een plekje bemachtigen. Dan nog bleef het zoeken naar beste plaats om ook een goede achtergrond te krijgen..

Ik wilde de beelden voor zich te laten spreken. Misschien had ik ze beter wat toe moeten lichten.

Hieronder een link naar de gehele serie:
https://picasaweb.google.com/1058704270 ... 7125704338
FX/DX

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jul 2012 15:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb de hele serie even snel doorgenomen. Erg spectaculair, netjes vastelegd. Wel vind ik ze erg krap, maar dat is dus bewust geweest.
Je hebt het geweld close in beeld, maar door de afstand ervaar ik het minder. Ik ben benieuwd hoe de beelden zouden zijn als je er fysiek dichtbij staat, met een standaard of een lichte groothoek. Weet ook niet hoe dicht je er uberhaupt bij kan komen.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2012 08:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
"Je hebt het geweld close in beeld, maar door de afstand ervaar ik het minder"

Ik miste dat zelf ook op een of andere manier en ik zou ook even niet weten hoe dit beter kan..? Misschien als er een uit het zadel was gewipt, maar of je dat zou wensen....

Fysiek dichtbij komen is niet mogelijk voor jezelf. Daar wil je echt niet staan! Je zou natuurlijk met een afstand bediende camera iets kunnen op een van de staanders als je het risico voor je camera wilt nemen, of aan een lange hengel. Maar dan houdt het wel op.
FX/DX

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden